היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרי געש ימיים, איפיונם ובעלי החיים היחודיים להן

עבודה מס' 065470

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעות וולקניות יחודיות במעמקי האוקיאנוס, דרך פעולתן והאקוסיסטמה המיוחדת להן היוצרת בית גידול עשיר ומעניין

5,446 מילים ,21 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

רוב קרקעיתו (כ 80%) של האוקיאנוס, נוצרה ועוצבה ע"י תהליכים וולקנים שוניםMarine Geology, (2003) כדוגמת : הרי געש ימיים, רכסים מרכז אוקיאניים, נקודות חמות ומעשנות שחורות. תצורות וולקניות אלו תורמות לסביבה הימית את תוצרתן, ומהוות גורם משפיע על האזור הקרוב והרחוק לפעילות הוולקנית הימית, במגוון תחומים.

בפעילות וולקנית נפלטים לסביבה הימית תוצרים שונים כגון: לבה, טוף, סלעים וגזים שונים. כשתוצרים אלו באים במגע עם גוף המים הסובב אותם, הם גורמים לשינוי בתכולה הכימית ובחום המים, ובכך משפיעים על הסביבה הקרובה ולעיתים עלולים להשפיע מעבר לסביבה זו.

אחד הגזים הנפוצים ביותר הנפלט מפעילות וולקנית ונטען בתוך הים הוא המתאן. המתאן מצוי במימי הים בריכוזים שונים, ומגיע ממקורות אטמוספריים בנוסף למקורות וולקנים.
ריכוז המתאן במים בסביבה הקרובה לאזורים וולקנים עולה (Damm & Bdeus2003), מים אלו המועשרים במתאן מעלים את יכולת השקיעה שלהם ועלולים להשפיע גם על שכבות מים תחתונות. זרמים ימיים ותופעות של גאות ושפל יכולים להגדיל את תווך ההשפעה של מים אלו, ואף במצבי ניבוע, עלול המתאן המשתחרר במים עמוקים, לעלות ולהיכנס למערכת האטמוספרית.

סמוך לאזורים הוולקנים, נוצרים תנאים כימים והידרו תרמיים שונים מהסביבה הימית הרגילה בעומקים גדולים. תנאים אלו יוצרים מגוון פאונה אנדמית שונה מסביבות ימיות אחרות. הודות לטמפרטורות הגבוהות ולפליטת נוטריאנטים חיוניים, נוצר מגוון עשיר של בעלי חיים בקרקעית ובעמודת המים, שאינו נופל בגודל ובמגוון בע"ח מיער גשם.
בעלי חיים אלו, הינם בעלי תלות קריטית בסביבה הוולקנית, כדוגמת אזורי המעשנות השחורות ופתחים הידרו תרמיים שפעילותם היא זמנית.
בעת פעילותן של המעשנות נוצרת אוכלוסיה אנדמית בסביבה הקרובה לפעילות הוולקנית, ומיד לאחר סיום הפעילות אוכלוסיה זו נעלמת לחלוטין.

בעבודה זו, נדון בתצורות הגעשיות השונות, ובהשפעה הכימית של תוצריהם על מימי האוקיאנוס, אשר בסביבתן הקרובה והרחוקה. כמו כן, נבחן גם את היקף ההשפעה הכימית והשלכותיה על הסביבה הימית.
בנוסף, נדון באוכלוסיות בעלי החיים המיוחדות לאזורים הוולקנים, אקלומן לסביבה שונה זו, ודרכי פעולתן לשם הישרדות לאורך ההיסטוריה הגיאולוגית.

תוכן העניינים:
רשימת איורים
תקציר
הקדמה
פרק א- הרי געש
א 1- היווצרות הרי געש
א 2- אזורים געשיים
א 2.1- רכסים מרכז אוקיאניים
א 2.2- נקודות חמות
א 2.3- מעשנות שחורות
פרק ב- בשפעת תופעות וולקניות על הסביבה הימית
ב 1- השפעות כימיות
ב 1.2- דיגום
ב 1.3- תוצאות הידרו גראפיות
ב 1.4- ריכוז המתאן
ב 1.5- חתימת פחמן 13
ב 1.6- סיכום ומסקנות המחקר
ב 2- השפעות ביולוגיות
ב 2.1- תכולת התוצרים
ב 2.2- מיקום גיאולוגי
ב 2.3- החיים סביב פתחים הידרו תרמים
ב 2.4- בעליי החיים
ב 2.5- אנדמיזם
ב 2.6- יחסים בין פאונה הידרו תרמית ופאונה הידרו קרבונאטית
ב 2.7- היסטורית ההתפתחות
ב 2.8- התפתחות הפאונה על רקע טקטוניקת הלוחות
ב 2.9- בעליי חיים נבחרים

סיכום והמלצות להמשך המחקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרי הגעש הגבוהים והגדולים בעולם, ממוקמים בתוך האוקיאנוסים באזורים שונים. רובם ממוקמים לאורכם של הרכסים המרכז אוקיאניים, ומקצתם באזורים המכונים נקודות חמות.
חלקם אינם מסוגלים להתפרץ בגלל לחץ המים מעליהם, המונע זאת, אך כאשר הלחץ הפנימי של הר הגעש גובר על לחץ עמודת המים, נוצרת התפרצות חזקה בעלת מימדים גדולים יותר מהתפרצות וולקנית יבשתית.
תוצרי הפעילות הוולקנית נכנסים לתוך המערכת הימית, נטמעים בתוכה ויוצרים סביבה שונה. סביבה זו הינה בעלת מאפיינים תרמים, כימיים וביולוגים שונים.

בעבודה זו נסקור את התנאים להיווצרותם של הרי געש, ונעמוד על סוגים שונים של הרים געשיים. בנוסף, עבודה זו תעסוק בתוצרים השונים, הנפלטים מהר הגעש, ונטמעים בסביבה הקרובה, תוך כדי התמקדות בשני תחומים עיקריים:
1. התחום הכימי
2. התחום הביולוגי

תגים:

Hydrothermal · vent · Mid ocean ridge · Methane

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרי געש ימיים, איפיונם ובעלי החיים היחודיים להן", סמינריון אודות "הרי געש ימיים, איפיונם ובעלי החיים היחודיים להן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.