היישום אינו מחובר לאינטרנט

כניסת DBS לשוק הטלביזיה

עבודה מס' 065440

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המאבקים המשפטיים בין חברות הכבלים וחברת הלווין בעת פתיחת שוק התקשורת בכבלים לתחרות.

7,048 מילים ,21 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

לפני 10 שנים נכנסו לשוק חברות הכבלים המציעות מספר רב של ערוצי טלוויזיה ביתיים, המועברים באמצעות כבלים וסיבים אופטיים. בשיטה זו מועברות כ-47 תחנות טלוויזיה באופן סימולטני כאשר ניתן לעבור בין אחת לשניה ללא הגבלה. שיטה זו מרחיבה את אפשרויות הצפיה כמעט ללא הגבלה.

ממשלת ישראל, במסגרת תהליכי ההפרטה בזמן שלטון הליכוד, החליטה לפתוח את שוק התקשורת לכמה שיותר יזמים, ובכלל זה שידורי הטלויזיה. נתון זה לא היה ידוע ליזמים של חברות הכבלים מראש, לפחות לא על פי טענותיהם. דבר זה הגיוני גם לאור העובדה כי השלטון דאז (ממשלת המערך), לא הציבה את ההפרטה בראש סדר עדיפויותיה. אי לכך, כפי שנראה להלן, חברות הכבלים השיבו מלחמה שערה. הן תקפו את כל הנמצא בדרכן ובעיקר את שרת התקשורת על כך כי לא קיימה את הבטחתה שלא יהיה להם מתחרה ועל כך כי לא הרשתה טירינג (שידור ערוצים נבחרים לכל צופה) בעוד שלחברות הלווין הכל מותר.
חברות הכבלים שהחלו את פעילותן בישראל לפני כ-10 שנים נדרשו להשקעות עתק מונחים מקומיים (מליארד דולר) בכדי "לרשת" את השטח. כספים רבים הושקעו בתשתית רחבה ככל האפשר כחלק מראיה ארוכת טווח של החברות (תשתית רחבה למען שימוש נרחב ככל אפשר בשירותי "בזק"). אולם שרת התקשורת דאז, לימור ליבנת, כחלק ממדיניות הממשלה, החליטה כי יש לפתוח את השוק לתחרות ולתת ליותר יזמים להיכנס (מרץ 1997).
חברת DBS קיבלה בעקבות ההיתר רישיון לעסוק בשידורי לווין תוך מתן שירות טוב יותר (יותר ערוצי בחירה) וזול יותר. חברות הכבלים לא יכלו לראות כיצד "ביצת הזהב" שלהם עומדת להיות מחולקת עם מפעיל נוסף ולכן הפעילו את כל הכוח העומד לרשותם במטרה למנוע את כניסת המפעיל המתחרה. בעבודה מתוארים תהליכי התחרות בין חברות הכבלים לחברות הלווין: הפניות לבתי המשפט, הפעלת לובי חברתי, פרסום חוצות ואפילו זימון בעלי חברות מחו"ל על מנת שילחצו על מקבלי ההחלטות בישראל, ובראשם לימור ליבנת, אז שרת התקשורת.
חברות הכבלים התאגדו נגד חברת די.בי.אס ((DBS שמנכ"לה הוא איתן רוב ויו"ר מועצת המנהלים הוא דוד ברודט שעבר לחברה ממשרד האוצר. שתי קבוצות אינטרס אלו פעלו ללא הרף ובחשו בכל האמצעים על מנת להטות את הכף לטובתן. כך התקיימו דיונים גם בבתי משפט וגם על דעת הקהל.

מטרת עבודה זו היא לדון בהתנהגות ועמדות חברות הכבלים וחברת הלווין מבחינה משפטית.
תכלית העבודה היא לסקור את המאבקים המשפטיים בין שני יזמים אלו בעת פתיחת שוק התקשורת בכבלים לתחרות, ולהעריך את פעילותן לביסוס מעמדן בשוק.

ראשי פרקים:
*מבוא
רקע
מטרת העבודה
*רקע תיאורטי
היזמים
החלטות הממשלה בעד יזמות הלווין וההתנגדות להן
גיוס תמיכה ציבורית ליזמות
*מסקנות
האם המאבק הועיל לצדדים
התנהגות החברות מבחינה משפטית
*סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כיום ישנה כוונה למזג את חברות הכבלים, אולם הדבר עשוי לגרום להפרשות גדולות במערכת הבנקאית. ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר, בנימין נתניהו, בחנו במהלך שנת 2003 את אפשרות מיזוג חברות הכבלים., לאור התועלות שעשויות לצמוח מהמהלך האמור להתפתחות התחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית ובתחום הטלקומוניקציה. זאת, תוך שימת לב לאינטרסים ציבוריים אחרים, כגון יציבות המערכת הבנקאית. נכונותם של השניים לבחון בחיוב את מיזוג הכבלים עומדת בסתירה לעמדתו של המפקח על הבנקים, יואב להמן, המתנגד למהלך. להמן מעריך שמיזוג חברות הכבלים עלול להוות סכנה ליציבות המערכת הבנקאית וכרוך בחריגה מהמגבלות שהטיל בנק ישראל - שתפקידן לשמור על יציבות הבנקים.
מהלך המיזוג זוכה לתמיכתם של מנכ"ל משרד התקשורת, הממונה על ההגבלים העסקיים ויו"ר מועצת שידורי הכבלים והלווין(2).
---------------------------------------------------------------------
2. נועם שגב, שרון ונתניהו תומכים במיזוג חברות הכבלים, YNET, 1/7/03 http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2676633,00.html

תגים:

טלוויזיה · חברת · הכבלים · ריטיינג · ערוצים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כניסת DBS לשוק הטלביזיה", סמינריון אודות "כניסת DBS לשוק הטלביזיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.