היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכיזופרניה ופרנויה

עבודה מס' 065438

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שתי מחלות הנפש

2,812 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

סכיזופרניה (שסעת) היא ליקוי נפשי חמור המאופיין בהתפוררות תהליכי המחשבה, קשר עם המציאות והיעדר היענות רגשית. גם אשליות והזיות הן תסמינים שכיחים, בעיקר אלה הכרוכות בתחושות אובדן הזהות העצמית. לעיתים קרובות מסוגרים הסכיזופרנים בעצמם ואדישים. במצבם של מחצית החולים בקירוב תחול החמרה אם אין הם מקבלים טיפול נאות.
סכיזופרניה היא ההפרעה הנפוצה היותר מבין מחלות הנפש הקשות, ורבים מהאוכלוסיה הבוגרת סובלים מכך. ישנם מאפיינים סוציו-כלכליים ברורים להתפרצות המחלה.
המחלה היא למעשה הפרעה בתהליכי החשיבה. את הדבר ניתן לגלות בצורת החשיבה שלו, בתהליכי תפיסה, בהנעה, בהתנהגות ובאופן הביטוי הרגשי. קיימת שונות רבה בקרב הסובלים מהפרעה זו והדבר מקשה על איבחון חד משמעי ואחיד שלה.
את הסימפטומים של סכיזופרניה מקובל לחלק לשלוש קבוצות: הפרעות בחשיבה, הפרעות בתפיסה והפרעות הנעה וריגוש.

תוכן עניינים:
1. סכיזופרניה
1.1 תאור המחלה
1.2 אטיולוגיה
1.2.1 גורמים ביולוגיים
1.2.2 גורמים ספיכופיסיולוגים
1.2.3 גורמים פסיכוחברתיים
1.3 סימפטומים
2. פרנויה
1.4 תאור המחלה
1.5 הטיפול
1.5.1 טיפול ביו רפואי
1.5.2 טיפול בחשמל
1.5.3 טיפול תרופתי
1.5.4 פסיכואנליטית
3. סיכום
4. רשימת המקורות

קטע מהעבודה:

בלוילר, אבי המושג, איבחן סכיזופרניה למרות שהחולים לא הראו כל הפרעות חשיבה. הוא סבר שדי באוטיזם, בהשתלטות של החיים הנפשיים הפנימיים על התייחסות אל המציאות המוסכמת, כדי להצדיק אבחונה של סכיזופרניה. בנו של בלוילר הגדיר את הסכיזופרניה כך: "הפסיכוזה הסכיזופרנית אינה יכולה להיות מאופיינת באופן מוחלט של תפקוד כלשהו ולא יצירת תהליך חולני חדש כלשהו. היא חייבת להיות מאופיינת באופן האיזון בין שתי דרכי חיים שונות ונורמליות לכשעצמן". שתי דרכי חיים אלה מרומזות באוטיזם ובהתייחסות אל המציאות המוסכמת. השתלטות האחת תוך כדי הפרת האיזון, הדו קיום בין שתיהם- היא אחת הגדרות של המחלה הסכיזופרנית לפי בלוילר.

תגים:

סכיזופרן · מחלת · נפש · בעיה · פסיכיאטרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכיזופרניה ופרנויה ", סמינריון אודות "סכיזופרניה ופרנויה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.