היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות עסקית - תעשיית ה-MICE בהונג קונג

עבודה מס' 065409

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התיירות העסקית כחלק חשוב ובלתי נפרד מתעשיית התיירות, כולל ניתוח מקרה מהונג קונג.

3,010 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

לדעת Holloway (2002) הגידול בסחר העולמי בעשורים האחרונים הביא להתפשטות התיירות העסקית, הן בהקשר של הנוסע העסקי הבודד והן בהקשר של תיירות כנסים ותמריץ. כיום, לתיירות העסקית חשיבות עצומה עבור תעשיית התיירות, לא מעט בשל העובדה כי ההכנסות מכל תייר עסקי גבוהות בהרבה מההכנסות מכל תייר פנאי. על פי נתוני ארגון התיירות העולמי, ה-WTO (www.world-tourism.org) התיירות העסקית מהווה כ-16% מהתיירות העולמית ויש כמו Davidson & Cope (2003) הטוענים כי מבחינת ערכה היא מבטאת כ-50% ממנה. תיירות עסקית כוללת על פי Davidson & Cope (2003) את כל הטיולים שמטרתם קשורה לעבודתו של התייר או לאינטרסים עסקיים. בספרם מוצג מודל (ראה נספח 1) המתאר את מבנה תעשיית התיירות העסקית. המודל מתאר את סוגי התיירות העסקית תוך הבחנה ברורה בין שני סקטורים: הנוסע העסקי הבודד והתיירות העסקית, אשר כוללת פגישות, תערוכות, טיולי תמריץ ואירוח עסקי. תת-החלוקה הזו היא איננה שרירותית, אלא מדגישה שני סוגים נפרדים של פעילות הכוללים מאפיינים שונים למדי. ההבדל הבולט ביותר מתקשר להיבט של היעד התיירותי בו מתרחשת אותה פעילות. על פי Davidson & Cope (2003) אצל הנוסע העסקי הבודד, הנסיעה אינה נעשית על פי שיקול דעת והיעד לא נבחר, אלא נקבע מראש על פי מטרת העבודה. לעומת זאת, בסקטור השני המכונה בראשי התיבות MICE (פגישות, טיולי תמריץ, כנסים ותערוכות), הנסיעה היא על פי שיקול דעת ויש מידה גבוהה של גמישות בהחלטה לגבי היעד. לדעת Rogers (1998) אצל Davidson & Cope (2003) אותו סקטור מהווה מוקד ראשי בפעילויות השיווקיות של יעדים, זאת מכיוון שההחלטות לגבי מקום האירוע פתוחות להשפעה. על פי האתר www.world-tourism.org אזור אסיה והפסיפיק ייצג את שיעור הגידול בתיירות הגבוה ביותר בעולם בין 2003 ל-2004 (כ-28%). על פי Rogers (1998) מתוך Davidson & Cope (2003) מאז שנות ה-60 ועד היום מרבית התיירות העסקית התרחשה באירופה, אך מאז שנות ה-90 צמחו יעדים חדשים באסיה, כמו הונג קונג וסינגפור שהפכו למתחרים רציניים לאירופה ולצפון אמריקה. עבודה זו תעסוק בתיירות ה-MICE בהונג קונג ותתחלק לשלושה פרקים. בפרק הראשון יוצג רקע על תעשיית ה-MICE וחשיבותה. הפרק השני יתאר וינתח את הונג קונג כיעד לתיירות עסקית. הפרק האחרון יתמקד בתעשיית ה-MICE בהונג קונג על מאפייניה והיבטיה השונים. מטרת העבודה להעריך את תפקידה והשפעתה של תעשיית הכנסים והתערוכות כחלק בלתי נפרד מתעשיית התיירות, וזאת בהתייחס ליעד ספציפי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - מהי תעשיית ה-MICE ?
הגדרות
חשיבותה של תעשיית ה-MICE
תעשיית ה-MICE ויעדים
פרק 2 - הונג קונג כיעד לתיירות עסקית
הונג קונג על קצה המזלג
מאפייני הונג קונג כיעד לתיירות עסקית
פרק 3 - תעשיית ה-MICE בהונג קונג
נתוני תיירות
ניהול תעשיית ה- MICE
שיווק תעשיית ה-MICE
ניהול האיכות ביעד
מרכיבי ה- MICE בהונג קונג:
פגישות
כנסים ותערוכות
אירוח עסקי וטיולי תמריץ
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

כנסים ופגישות פורמאליות הפכו לדעת Holloway (2002) לבעלי חשיבות גבוהה ביותר עבור תעשיית התיירות, הן בהיבט הארצי והן בהיבט הבינלאומי. כמו כן, הציגו שיעור צמיחה מהיר בכל שנה מאז שנות ה-60. בעוד שמרבית הפעילות נערכת במלונות, שוק זה הוא חיוני והכרחי עבור סקטור ההארחה.

תגים:

עסקים · פגישות · כנסים · תערוכות · טיולי · תמריץ · תיירות · עסקית · עסקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות עסקית - תעשיית ה-MICE בהונג קונג", סמינריון אודות "תיירות עסקית - תעשיית ה-MICE בהונג קונג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.