היישום אינו מחובר לאינטרנט

התייחסות המשפט לתופעת הקונצרן - טובת החברה מול טובת האשכול

עבודה מס' 065377

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש צורך בדינים מיוחדים ונפרדים להסדרת מערכת היחסים באשכול חברות?

3,141 מילים ,22 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

גופים כלכליים רבים מנהלים כיום את עסקיהם באמצעות פירמידה של חברות השלובות האחת ברעותה. התפתחותם של קונצרנים ענקיים, השולטים על מערכת ענקית של חברות, הינה תוצאה טבעית של המערכת הכלכלית בתקופתינו, מערכת המתפתחת במהירות רבה ידי רכישת חברות ומיזוגי חברות(1). השיקולים להקמת קונצרנים כאלה הינם שיקולים ארגוניים של החברה, הפרדה בין תחומי עיסוק שונים, שמירה על מוניטין של חברות קימות, שיקולי מס וכו'(2).
מדוברבמבנה פירמידי של חברות שבו כל חברה שולטת על חברת-בת והתוצאה היא היוצרות חברות בנות וחברות נכדות .
העבודה תעסוק בעיקר בשאלה: האם יש צורך בדינים מיוחדים ונפרדים להסדרת מערכת היחסים באשכול חברות?
הקושי העיקרי המתעורר בהקשר זה הינה השאלה האם מוצדק להרים המסך בין חברות האם לבין חברות הבת באשכול חברות, לכן הדיון בשאלת המחקר תיעשה בראי תיאורית הקונצרן.
תחילה אבחן את המצב המצוי בארץ תחום זה- הסבר תיאורית הקונצרן וסקירה קצרה של אופן החלתה או אי חלתה בפסקי דין שונים בארץ.
אחר כך נבחן את המצב בתחום זה בגרמניה- שם המצב מוסדר בחקיקה; ובארה"ב שם מצב דומה במידה רבה למצב בארץ- הדין התגבש בעיקר בפסיקה.
לאחר מכן נעבור לבחינת יתרונות והחסרונות של תיאורית הקונצרן ולאור יתרונות וחסרונות אלה נבחן את השאלה האם יש מקום לעיגון חקיקתי של תיאורית הקונצרן.

הערת מערכת: בעבודה צויינו מראי מקום אך אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

קטע מהעבודה:

הדוקטרינה של הרמת המסך באשכול חברות נעה בין 3 גישות שונות(5):
1. "The Enterprise Theory"-שתורגמה לעברית כ"תיאורית הקונצרן" או "תיאורית המיזם" תפישה זו מדגישה את המציאות הכלכלית השלטת בדרך כלל באשכול חברות: חברת האם היא זו שמנהלת את חברת הבת; לרוב יש להן עסקים ונכסים משותפים, ברוב המקרים אין לחברת הבת אישיות משל עצמה אלה היא נוצרת אך ורק כדי לשרת את האינטרסים של חברת האם(6), לפיכך, ההפרדה ביניהם הינה מלאכותית, כך נשמטת הקרקע מהרציונל שמאחורי מסך ההתאגדות. משום שהאשכול כולו פועל כיחידה כלכלית אחת תיאורית הקונצרן גורסת כי על המשפט להתאים את עצמו למציאות זו. (7)

תגים:

אשכול · חברות · חברת · קונצרן · תאגידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התייחסות המשפט לתופעת הקונצרן - טובת החברה מול טובת האשכול", סמינריון אודות "התייחסות המשפט לתופעת הקונצרן - טובת החברה מול טובת האשכול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.