היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות בת קיימא הלכה למעשה

עבודה מס' 065372

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח מקרה- יישום אסטרטגיית תיירות בת קיימא במלון נופש ברפובליקה הדומיניקאנית.

5,355 מילים ,16 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

טרור, אסונות טבע, מחלות, עליית מחירי הנפט, תנודות כלכליות ואי ודאות פוליטית- כל אלו מייצגים רק חלק מהסוגיות העומדות בפני תעשיית התיירות. ועם כל זאת, תעשיית התיירות היא אחת התעשיות הגדולות (אם לא הגדולה ביותר) בעולם. מדובר בתעשייה בעלת משמעות כלכלית וחברתית עצומה שמוסיפה להתפתח ולצמוח בכל שנה. על פי נתוני ה- WTO'ארגון התיירות העולמי' (www.unwto.org) שיעור הגידול השנתי הממוצע בתיירות העולמית עומד על 4.1%. בנוסף, בשנת 2005 תעשיית התיירות שברה שיא של כל הזמנים כאשר מספר התיירים בעולם הגיע אל מעבר ל-800 מיליון. מנתוני ה-WTTC 'המועצה העולמית לתיירות ונסיעות' (www.wttc.org) נכון לשנת 2006, תעשיית התיירות מייצרת כמעט 6.5 מיליארד US$ מהפעילות הכלכלית בעולם והצפי הוא כי עד שנת 2016 התרומה הכלכלית תהיה מעל ל-12 מיליארד US$. אולם, כיום ברור לעולם כי היא איננה תעשייה 'ידידותית לסביבה' כפי שנחשבה בעבר וכי יש ביכולתה את הפוטנציאל להריסת המשאבים עליהם היא מסתמכת. לאורך שלושים השנים האחרונות גברה המודעות להשפעות התיירות על יעדיה. הספרות האקדמית חוקרת ומתארת את השפעות התיירות בשלושה תחומים: השפעות כלכליות, חברתיות וסביבתיות. כל פיתוח תיירותי, כמו גם המשך הפעילות התיירותית הקיימת מחייבים חקר של השפעות ספציפיות אלו ברמה ארצית, אזורית ומקומית. וזאת על מנת להבין כיצד ניתן למזער את ההשפעות השליליות, תוך ניצול ההשפעות החיוביות. כל אלו הביאו ליצירת מושגים כמו: תיירות אלטרנטיבית, תיירות אקולוגית, תיירות אחראית, תיירות 'רכה', תיירות 'ידידותית לסביבה', תיירות בעלת השפעות מינימאליות ועוד. כל המושגים הללו סובבים סביב מושג מרכזי שנקרא תיירות בת קיימא. עבודה זו תעסוק בנושא תיירות בת קיימא, תוך בחינה של הצד התיאורטי כמו גם הצד המעשי של נושא זה. העבודה תתחלק לשני חלקים: החלק הראשון יספק את הצד התיאורטי ויכלול: התפתחות היסטורית של אסטרטגיה זו, תיאוריות והגדרות בנושא, וכן היקפה ומימדיה של התיירות בת הקיימא. החלק השני יבחן כיצד משולבת אסטרטגיה זו בעסק תיירותי נבחר והוא בית מלון בשם 'The Punta Cana Resort & Club' הנמצא ברפובליקה הדומיניקאנית אשר בקריביים. חלק זה יעסוק בצד המעשי וינתח את הבעיות הקיימות בהנחלת אסטרטגיה זו, את ההשלכות השונות, וכן את היתרונות והחסרונות. לעבודה זו שתי מטרות: המטרה הראשונה היא להגדיר תיירות בת קיימא ולבחון את התהליכים המרכזיים המיוחסים לפיתוח תיירות בת קיימא. המטרה השנייה היא להעריך את מידת היעילות והמגבלות של פעילויות המיושמות בפעולות תיירות ספציפיות.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א' - מהי תיירות בת קיימא?
התפתחות היסטורית
הגדרות לתיירות בת קיימא
טבעה והיקפה של תיירות בת קיימא
פיתוח בר קיימא
שלושת המימדים של תיירות בת קיימא
סיכום היתרונות והחסרונות של תיירות בת קיימא
חלק ב' - יישום תיירות בת קיימא בארגון תיירותי
רקע
האזור לפני הפיתוח
ראשית הפיתוח
סיפור הצלחה - The Punta Cana Resort and Club כיום
הגנה על הסביבה בשילוב עם חינוך חברתי
התועלות (לארגון, לקהילה המקומית, לתיירים)
אתגרים וקשיים שעדיין קיימים
מסקנות והמלצות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

לדעתם של Cooper et al (2005) המונח תיירות בת קיימא הוא אחד המונחים המדוברים ביותר כיום כשמגיעים לנושא פיתוח תיירות. אך עם זאת, הוא גם אחד המונחים הבלתי מובנים שעדיין לא גובש קונצנזוס לגבי הגדרתו, לא באקדמיה ולא בתעשייה בפועל. המסגרת לניתוח מונח זה היא רחבה ומקיפה סוגיות כלכליות, סביבתיות, חברתיות-תרבותיות ואתיות.

תגים:

אחראית · אסטרטגיה · אקולוגי · אקולוגית · נזק · סביבתי · פיתוח · קיימא · תיירות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות בת קיימא הלכה למעשה", סמינריון אודות "תיירות בת קיימא הלכה למעשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.