היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות בת קיימא - סוכה במדבר

עבודה מס' 066704

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך התייחסות לאתר האקלוגי "סוכה במדבר".

6,417 מילים ,34 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

"הצורך בפיתוח הארץ מובן ואינו עומד כלל לדיון. התקדמות הטכנולוגיה, עליית רמת החיים וגידול האוכלוסייה - כל אלה יוצרים צורכי פיתוח אשר אין לעצור אותם. אולם השאלה שעלינו לשאול הנה איזו מן ארץ אנו רוצים לפתח?" מזור, ע. (2002)
אין ספק כי ישנה חשיבות רבה להמשך הפיתוח בכל תחומי החיים; בנייה, חקלאות, תעשיה, תשתיות ותיירות, אך בד בבד לפיתוח יש לשים לב כי כיום צריכת משאבי הטבע עולה על קצב התחדשותם דבר שעלול לגרום למחסור במשאבים לדורות הבאים.
אין היום מקום על פני כדוה"א שאינו מושפע בצורה זו או אחרת מהידרדרותה המואצת של הסביבה, בין אם זה זיהום אוויר, זיהום מים או פיתוח שאינו מותאם לסביבה הטבעית ולאוכלוסייה המקומית.
בשנים האחרונות החלו להתעורר קולות שזעקו בקולי קולות כי מצב הסביבה הולך ומחמיר ואם לא יפסק ההרס עכשיו ומיד תבוא כלייה על הסביבה בה אנו חיים ולא נצליח לשקמה בעתיד.
בעקבות קולות אלו התקיימה ועידה בריו דה ז'נרו בברזיל ביוני 1992, שבה הציעו נציגי משלחות מכל העולם תוכנית פעולה הידועה בשם "אג'נדה 21" שהביעה את הנכונות לפיתוח תוך שמירה על משאבי הסביבה.
הרעיון שעמד מאחורי תוכנית זו הוא שהאנושות הגיעה לרגע מכריע בתולדותיה ומכאן והלך יש צורך לחשוב על חלופות למען עתיד טוב יותר.
בועידה זו עלה המושג "פיתוח בר קיימא" שמוגדר כפיתוח העונה על דרישות ההווה מבלי לפגוע בצורכי המחר.
בד בבד עם העמקת המודעות לתיאוריית "פיתוח בר קיימא" בתחום התיכנון במדינת ישראל הוכל המונח על מגוון רחב של תחומים הקשורים כולם לתכנון ולפיתוח האזורי, המרחבי והעירוני.
כיום ישנה הסכמה כי עקרונות "פיתוח בר קיימא " מקובלים כגישה עיקרית ובסיסית לכל סוג של פיתוח כולל תיירות.
בתחום התכנון התיירותי קיימת משמעות רבה לנושא של "פיתוח בר קיימא" שכן לתיירות השפעות קשות על הסביבה ועל האוכלוסייה המקומית וללא תיכנון מאוזן, משמר וארוך טווח התיירות לא תמשיך להתפתח והנזק הגדול שיתרחש ידיר את רגלי התיירים מלהגיע למקום.
קיימת טענה כי ההגנה על הסביבה הנה מרכיב חיוני ובסיסי להצלחה של מיזם תיירותי ועל מנת שהתיירות תהיה כלכלית באמת עליה לשאוף לשיפור רמת החיים של התושבים המקומיים ולהגן על הסביבה.

בעבודה זו יבחן אחד מן האתרים היחידים בישראל שהשכיל להבין את משמעות המושג "פיתוח תיירות ברת קיימא" והנו אתר האירוח "סוכה במדבר" ששוכן בנגב בסמוך למצפה רמון והמכתשים.
האתר, לפי מחקר ראשוני וסקירת הספרות, פועל לפי כל עקרונות אסטרטגיית פיתוח בר קיימא כפי שיוצגו בעבודה זו, ונותן למבקריו תחושת התבודדות וראשוניות באירוח בנגב בניצול מזערי, אם בכלל של משאבי הסביבה והטבע.

תוכן העניינים:
מבוא
תיירות בת קיימא - רקע היסטורי
פיתוח בר קיימא - קווים לתיירות העתיד - הגדרות
פיתוח תיירות בת קיימא - מי אחראי לנושא ?
- ברמה העולמית
- ברמה האזורית והמקומית
- ברמה האישית
- המתנגדים
היעדים לפיתוח בר קיימא בישראל
תיירות מדברית - אקולוגית
האתר סוכה במדבר
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

"הפגיעה במשאבים הטבעיים - מים, אויר, קרקע וים - המלווה את הצמיחה הכלכלית המהירה המתחוללת בעולם בעיקר מאז תום מלחמת העולם השנייה, הביאה להתעוררות בדעת הקהל העולמית ולהתעניינות בלתי פוסקת ביחסי הגומלין שבין הפיתוח הכלכלי לשמירת איכות הסביבה". פייטלסון,ע. מרינוב,א. קפלן,מ. (1996).
במשך אלפי שנים חי האדם על פני כדור הארץ בלי שהשפיע למעשה על כמות ואיכות משאבי הטבע שבהם השתמש. האוכלוסייה הקטנה יחסית והיעדר הטכנולוגיה מנעו מהאדם את היכולת לגרום לאיזשהו שינוי משמעותי בהרכב הכימי - ביולוגי - פיסי של סביבתו.

תגים:

פיתוח בר קיימא · סוכה במדבר · תיירות אקלוגית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות בת קיימא - סוכה במדבר", סמינריון אודות "תיירות בת קיימא - סוכה במדבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.