היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניסויים בבעלי חיים

עבודה מס' 065359

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בהיבטים המוסריים של ניסויים בבעלי חיים.

3,448 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

כמיליוני בעלי חיים מומתים מידי שנה בעולם ועוד כחצי מיליון בעלי חיים מומתים מידי שנה במעבדות בישראל לאחר חיים רצופי סבל. מחקר בבעלי חיים כולל: ניתוחים ללא הרדמה, גרימת מחלות קשות, הרעבה, חשמול, גרימת כוויות, הלעטה ברעלים, הטלת מומים (כמו שיתוק, פציעה ועיוורון) ועוד .
בנוסף לעוול המוסרי שבניסויים בבעלי חיים, מדענים רבים בעולם מטילים ספק בחשיבותם ביחס לשיטות חלופיות מתקדמות. לטענת המדענים, ההבדל ביולוגי העצום בין מינים שונים אינו מאפשר להחיל תוצאות ממין ביולוגי אחד לאחר. כראיה, הם מביאים שורה ארוכה של אסונות שנגרמו בשל הסתמכות על ניסויים בבעלי חיים ככלי אמין לחיזוי התגובה הגופנית של בני אדם.

העבודה הנוכחית תעסוק, בקצרה, בנושא הניסויים ובדיון בדילמות הבאות:
* האם מותר להקריב את רווחתו של בעל חיים אחר לרווחת בני האדם
* האם העובדה כי "כולם עושים זאת" מצדיקה את הניסויים.
* האם מותר להסתיר את הבעייתיות הניסויים (העובדה כי חלק מהניסויים עשוי להיות מוטה) והאם חייבים לפרסם את עובדת הסבל של בעלי החיים.

עיקר הדילמה המוסרית מתבטאת בכך, כי המדע הביו-רפואי מודרך על ידי מטרה הומניטרית - המלחמה במחלה ובסבל של בני האדם - אולם מנסה להשיגה על ידי גרימת מחלות וסבל קשה לבעלי חיים. דילמה מוסרית היא סיטואציה, שבה עלינו לבחור בין שני מהלכים שכל אחד מהם הוא רע. רע הדבר לא לעשות כל מה שביכולתנו כדי למנוע מחלות וסבל אנושיים, אבל רע להשיג זאת על ידי כליאה וגרימת סבל ומוות לאין ספור של בעלי חיים, והקרבת חיות בניסויים למען מטרה ראויה אין בה כדי לבטל דילמה זו.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. הבעייתיות בניסויים בבעלי חיים
3. המצב המשפטי בו פועלים היצרנים
4. עקרונות הכלכלה הקלאסית
4.1 הסוואת הפעולות
4.2 מיתוס הרווח
5. בחינת המוסריות של מעשי הניסויים
5.2 תועלתנות אקט
5.3 תועלתנות-כלל
6. הפתרונות
6.1 סגולות טובות
6.2 הסכמה חברתית
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שנות הארבעים של המאה הנוכחית יזכרו בהיסטוריה האנושית והרפואית כנקודת מפנה: הומצא הפניצילין ולאחר מספר שנים הומצא הסטרואידים. אולם שניהם התגלו כמסוכנים לאורך זמן היות ולא נוסו ניסיונות מעבדתיים ארוכים כנדרש.
לא פעם אנו שומעים על בעיות של יצור תרופות או מאכלים אשר אינם ראוים למאכל אדם ואפילו מסכנים את בריאותינו בצורה חריגה. למעשה כמעט כל האוכל המיוצר כיום אינו בריא היות והוא מיוצר בתהליכים תעשיתיים לא טבעיים אולם החוק אוסר רק מאכלים או תרופות אשר מסוכנים באופן חריג ביותר Ford ,2002))

תגים:

התעללות · בבעלי · חיים · ניסויים · זכויות · בעלי · החיים · צער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניסויים בבעלי חיים", סמינריון אודות "ניסויים בבעלי חיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.