היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין לחץ, שחיקה ועזיבה

עבודה מס' 065358

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין המשתנים אצל מנהלים בתע"ש

10,009 מילים ,40 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

נושא המחקר הנו לחץ, שחיקה ועזיבה- מדובר באותו תהליך שבסופו בדרך כלל, מחליט העובד לעזוב את מקום עבודתו. לכן כה חשוב להבין ולדעת האם השחיקה היא זו שמשפיעה על נטיית העובד לעזוב? המחקר הנוכחי עסק במנהלים בחברת תע"ש שהיא למעשה חברת הי-טק.
נושא השחיקה הנו נושא הנדון רבות בספרות. גם אם רמות השחיקה שונות בכל מקצוע ביטויי השחיקה בדרך כלל דומים: בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה, הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו, רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו, זלזול ואף אדישות. תופעות אלו עלולות להיות מושלכות על רמת תפקודו ופניו של הארגון: מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה היעדרויות ושיעור תחלופה גדולים. מצב זה יוצר לארגון נזקים כלכלים כבדים ואף נזקים חברתיים המשפיעים על סביבת העבודה והאקלים הארגוני.
חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית. לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה, ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות למושג שחיקה מתייחסות בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מהלחצים היום-יומיים שנמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטיים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות . הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם : עייפות, ניתוק, שעמום וציניות,חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.
השערות המחקר הן:
* יש קשר חיובי בין לחץ ושחיקה
* יש קשר חיובי בין שחיקה לעזיבה
* יש קשר חיובי בין לחץ לעזיבה
בבדיקה על 60 מנהלים בדרגות ניהול בתע"ש נמצא כי ההשערות אוששו, אם כי מדדים שונים, כמו עמימות תפקידית, נמצאו לא מובהקים. כלומר המחקר נמצא שיש קשר בין המדדים הללו.

ההמלצות העיקריות היו להעביר תוכניות למנהלי משאבי אנוש להקניית מיומנויות התמודדות עם נטייה לעזיבה, תוך התבססות על חמישה קריטריונים עיקריים:
1. הצגת מידע מגוון ועדכני על נטייה.
2. אימון לזיהוי ולהכרה של תגובות אישיות לנטייה.
3. הצגת טכניקות להפחתת ההשפעות השליליות של הנטייה לעזיבה
4. מתן הזדמנויות לניסוי ולתרגול הטכניקות.
5. היערכות להודעות פרישה של עובדים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
תאור הבעיה בארגון
הבעיה העסקית
מטרת המחקר
2. סקירת הספרות
שחיקה בקרב מנהלים
לחץ
עזיבה
הקשר בין לחץ ועזיבה
הקשר בין שחיקה ולחץ
רציונל המחקר
המשתנים
השערות המחקר
מודל המחקר
3. שיטת המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
4. ממצאים
התפלגות העונים
מאפייני המדדים
בדיקת ההשערות
5. דיון
6. סיכום, מסקנות והמלצות
7. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

תאור הבעיה בארגון
תע"ש הוא מפעל ממשלתי שהוקם בשנת 1936. תע"ש מפתח ומייצר נשק לוחמה לצה"ל, והייצור שלו פונה גם לחו"ל. עבודה זו, תתמקד במפעלי תע"ש השונים. מטרתם העיקרית של המפעלים היא פיתוח וייצור נשק חכם וגופי הטעיה אוויריים. לדוגמא מפעל חת"מ עוסק בפיתוח וייצור נשק מונחה חכם בתחום האווירי וגופי הטעיה גולשים וממונעים, בהם יש למפעל יתרון תחרותי בשוק הבינלאומי.
כמו כן המפעל עוסק בפעילות להשגת מעמד של מותג מוביל בשוק הבינלאומי והישראלי בפיתוח, שיפוץ והסבה של המוצרים שהוזכרו לעייל. שיפור טכנולוגיות קיימות וקידום המעבר לטכנולוגיות חדשניות במפעל. קידום לשיתופי פעולה עסקיים עם ארגונים אחרים בארץ ובעולם.
ברמת משאבי האנוש, קיימת שאיפה לשים דגש על עובדים בעלי כישורים ויכולות בתחומים: ניהול מערכתי, שיווק, ניהול קבלנות משנה ורכש, ידע טכנולוגי מתקדם ויכולת הכללה.

תגים:

תעשיה · טכנולוגיה · פיתוח · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין לחץ, שחיקה ועזיבה ", סמינריון אודות "הקשר בין לחץ, שחיקה ועזיבה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.