היישום אינו מחובר לאינטרנט

המבצע בצוותא, המסייע והדקויות שבינהם

עבודה מס' 065252

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הדקויות של מבצע בצוותא ושל מסייע לדבר עבירה, ואת הנפקויות שבהבחנה. מקורות ההבחנה הם בפסיקה ובספרות המשפטית אשר עוסקת בהגדרת המושגים המנסים, אם כי לא בהצלחה רבה, להבדיל בין השניים.

2,483 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

המקרה הטיפוסי של ביצוע עבירה פלילית, הוא כזה בו, העושה עצמו ניגש לביצוע העבירה ואף משלים את הביצוע. המבצע במקרה זה, עשוי לפעול לאורך כל הדרך בגפו. הוא היה זה שיזם את הרעיון לבצע את העבירה ואף עשה את הסידורים המוקדמים לקראת הביצוע. המהות של עצם הביצוע לא תשתנה גם אם היו למבצע שותפים עקיפים שנטלו חלק בשלבים הקודמים לביצוע: המשדל שנטע בראשו של המבצע את הרעיון, והמסייע שעשה למענו את הסידורים המוקדמים. לעיתים יהיו מקרים בהם אופן הביצוע יהיה שונה בשל מעורבותם של מספר מבצעים, או כלשון החוק "מבצעים בצוותא"(1) הגדרה המתייחסת למצב בו מספר מבצעים נטלו חלק בעצם ביצוע העבירה אותם מבצעים יישאו באחריות מלאה ומכן גם נובעת ההבחנה הרצויה בין מבצעה בצוותא לבין מסייע אשר יחשב לשותף עקיף, וככזה, אחריותו קטנה יותר, עונשו אף הוא (כאמור בסעיף 32 לחוק העונשין) ובנוסף יהיה זכאי המשתתף העקיף, להינות מהגנת פטור עקב חרטה לפי סעיף 34(א) לחוק העונשין.
להבחנות בין שני אלה, חשיבות מעשית רבה. אך מלאכת זיהוים של שני השותפים (העקיף והמבצע בצוותא) קשה, ודיעות הפרשנים חלוקות בעניין.
על פי הוראות החוק, המבחן הקובע אם שותף מסויים הוא מסייע או מבצע בצוותא, הוא מבחן ההשתתפות. המבצע בצוותא השתתף עם אחרים בביצוע העבירה ועשה מעשים לביצועה. לעומתו, המסייע לא השתתף בביצוע העבירה. הוא עשה מעשים כדי לאפשר את ביצועה, כדי להקל עליו או לאבטח אותו, כדי למנוע את גילוים של המבצעים או כדי לתרום בדרך אחרת ליצירת תנאים לשם עשייתה.ייתכן אף שמעשיו אלה נעשו בעת ביצוע העבירה, אך כל עוד במעשיו כדי "משתתף" בעבירה, דינו מסייע בלבד.(2)
-------------------------------------------------------------------
1. סעיף 29 לחוק העונשין, התשל"ז- 1977. (לאחר תיקון 39) [להלן: חוק העונשין]
2. א. אנקר "על ההבחנה בין המבצע בצוותא למסייע" מחקרי משפט יז, תשס"ב- 2002. עמ' 339.

קטע מהעבודה:

מלשון הסעיף המגדיר מבצע, קשה ללמוד בבירור, האם כוונתו של הסעיף להגדיר מבצע בצוותא ככזה אשר השתתף פיזית בביצוע העבירה, או שמא השתתפות באופן אחר, לדוגמה הגיית הרעיון ותכנונו, יכולה גם היא להגדיר אדם כמבצע בצוותא. על אף העדרו של המתכנן מביצוע פיזי של העבירה, כאשר עבודת התכנון ניכרת במעשי העבירה נראה בו שותף מלא ולרוב אפילו בכיר. אך האם אכן די בכך כדי לראותו כמבצע בצוותא וככזה הנושא אחריות פלילית מלאה כמבצעים הפיזיים?

תגים:

העונשין · סיוע · עבירה · פלילי · פלילים · שותף · שותפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המבצע בצוותא, המסייע והדקויות שבינהם", סמינריון אודות "המבצע בצוותא, המסייע והדקויות שבינהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.