היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהם מאפייני ההומור בהם משתמש המפרסם?

עבודה מס' 065238

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הפרסומאים רואים חשיבות רבה יותר בשילוב ההומור על מאפייניו השונים בפרסום?

5,954 מילים ,33 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

נושא הפרסום הינו בעל חשיבת עליונה להצלחת עסקים- פרסום טוב מושך לקוחות, גורם להם להיזכר במוצר גם אם לא התכוונו לרכוש אותו ויוצר אצלם רגש חיובי כלפיו. אי לכך רבים מהפרסומאים כיום משתמשים בהומור בפרסומות הכתובה וכן בפרסומת בטלויזיה וברדיו.
הסבר המונח הומור
המושג הומור אינו קל להגדרה. דבר זה נתפס כתמוה במקצת כיון שאנשים "יודעים" אינטואיטיבית מהו הומור. זיו (1981) טוען כי מקור הקושי בהגדרת המושג נעוץ בעובדה שאפשר לראות את ההומור ולהתייחס אליו בכמה אופנים שונים:
- דרוור (Drever ,1952 אצל זיו ,1981) מגדיר הומור כ- "מאפיין של מצב מורכב המעורר צחוק עליז, ובעקרו שקט, אם במישרין, באמצעות אהדה, ואם באמצעות אמפאתיה".
- קאפאס, (1979 בתוך: ברוך, 1993) מגדיר חוש הומור כיחס- היחס המשועשע שחש האדם כשהוא נתקל בסיטואציה מסוימת או מפרש אותה. יכול להיות שיחס זה, כמו הצחוק, יהיה קשור ברגשות חיוביים או שליליים. תכונה נוספת המשותפת לחוש-הומור ולצחוק היא ההיבט הרגשי. אולם בעוד שצחוק הוא תגובה גלויה ויחידה, חוש-ההומור הוא עמדה של שעשוע הנובעת מפנימיותו של האדם, ולו צורות הבעה רבות.
- McGhee , (1989, אצל חודוס,1997) מגדיר הומור כתכונה, כניסיון מנטלי של הפרט לגלות מצבים או רעיונות חסרי התאמה, הנתפסים על ידו כגירויים מהנים, אשר מביאים להתייחסות הגורמת לתפיסתם כמצחיקים. ההומור הוא משחק אינטלקטואלי המתפתח באופן שלבי החל מגיל צעיר.

שאלת המחקר היא מהם מאפייני ההומור בהם משתמש המפרסם. כלומר אם הפרסומאים רואים חשיבות רבה יותר בשילוב ההומור על מאפייניו השונים בפרסום יחסית לשילובם של מאפיינים אחרים כגון שילוב מסרים מיניים, שילוב מסר של אמון וכד'.

נושא זה חשוב בשל החשיבות הרבה שרוחשים כיום לנושא ההומור ככלי לתקשורת, ברפואה אלטרנטיבית ועוד, ולכן יש להניח כי שילוב הומור בפרסום יגרום לציבור להתייחס אליו בצורה נוחה יותר, קרי הפרסום יהיה יותר אטרקטיבי.
בעבודה אסקור את המחקרים שנערכו על הומור בפרסום, אסקור את הצורות השונות של הומור- כיצד הוא יכול להתבטא ולאחר מכן יערך מחקר איכותי בקרב 6 פרסומאים במשק הישראלי- ונשאל אותו לדעתם לגבי שילוב הומור בפרסום.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 פרק א- מאפייני ההומור בהם משתמש המפרסם
2.1 הומור מיני
2.2 הומור עדתי
2.3 הומור מקברי
2.4 הומור הנובע מהאנשת מותג
3 פרק ב- התייחסות לראיונות
4 פרק ג'- דיון ביקורתי
5 סיכום העבודה
6 ביבליוגרפיה
7 נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

הומור מיני מקובל מאוד בפרסומות לבשמים. למעשה פרסומות לבשמים כוללם ברובם המכריע אלמנטים מיניים, וחלקם (כשלושים וחמישה אחוזים) כוללים אלמנטים הומוריסטיים. נראה כי הציבור מעוניין בפרסומות אלו והדבר מגביר את כח הקניה. יצויין כי התבוננות במגזים "לאישה" במשך כל שנת 2002 העלה, על ידי כותבת העבודה, כי הרוב המכריע של הפרסומות כולל סיטואציות מביכות היכולות להיות על גבול ההומור.

תגים:

פרסומות · פרסומות · מסר · מצחיק · הומור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהם מאפייני ההומור בהם משתמש המפרסם?", סמינריון אודות "מהם מאפייני ההומור בהם משתמש המפרסם?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.