היישום אינו מחובר לאינטרנט

"פסגת הפחד"(מרטין סקורסזה:1991) האינטרטקסטואליות הגלויה, המהפכנות הסמויה

עבודה מס' 065220

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נסיון להוכיח שהמהות האינטרטקסטואלית של הסרט מחזקת את הרובד המהפכני שלו.

4,108 מילים ,18 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

סרטי מיינסטרים ז'אנריים, מייצרים וממסדים נורמות חברתיות. הם מושתתים על נוסחה קולנועית, אשר מעודדת התנהגות מקובלות חברתית, ומגנה כל סטייה ממנה. אנסה לבחון את האופן בו סרטים אלו, המצייתים לנרטיב הז'אנרי הקונבנציונאלי, שמהותו לחזק את האידיאולוגיה השלטת, מתמרדים נגדו על אף שימושם במסגרתו. בעזרת הסרט "פסגת הפחד" (מרטין סקורסזה: 1991), המהווה סרט אימה ז'אנרי, אנסה להוכיח, שהמהות האינטרטקסטואלית של הסרט מחזקת את הרובד המהפכני שלו, אם לא מאפשרת את עצם קיומו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הראייה הניאו-מרקסיסטית
3. הקולנוע-מכשיר לייצור האידיאולוגיה השלטת
4. אימת הניאו-מרקסיזם- כיצד מחזקים סרטי האימה את האידיאולוגיה השלטת?
5. מתחת לפני השטח- מהפיכה?
6. עקרונות מארגנים לאלמנטים מהפכניים
7. האינטרטקסטואליות הבלתי נמנעת
8. אקלקטיות-יצירת משמעות או פיתוח אדישות?
9. "פסגת הפחד"- מודעות אינטרטקסטואלית
10. סיכום
11. ביבליוגרפיה
12. פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

הנחת יסוד נוספת של התיאוריה הניאו-מרקסיסטית היא, שהחברה הקפיטליסטית היא משוסעת. מבנה החברה הוא דינמי ומורכב משולטים ונשלטים הנמצאים במאבק תמידי, כאשר לכל קבוצה חברתית מכנים משותפים (כמו גזע, מין, גיל, השכלה, מקצוע) ולפיכך אינטרסים שונים. כוח חברתי, הוא היכולת של קבוצה מסוימת (הקבוצה הדומיננטית בחברה הקפיטליסטית, היא הגבר הלבן ההטרוסקסואלי, מהמעמד הבינוני-גבוה) לגרום למבנה החברתי לשרת את האינטרסים שלה, אשר עוברים אובייקטיביזציה, ומוצגים כטבעיים, כמו היו משרתים את טובת החברה כולה (פיסק: 1987b, עמ' 255).

תגים:

סרט · קולנוע · אימה · פחד · ניאו-מרקסיזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""פסגת הפחד"(מרטין סקורסזה:1991) האינטרטקסטואליות הגלויה, המהפכנות הסמויה", סמינריון אודות ""פסגת הפחד"(מרטין סקורסזה:1991) האינטרטקסטואליות הגלויה, המהפכנות הסמויה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.