היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגנת הפרטיות במסחר אלקטרוני

עבודה מס' 065190

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נושא המסחר האלקטרוני מההיבט של הגנת הפרטיות.

7,028 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המונח "פשעי מחשב", מעלה בדמיונם של רבים מאתנו תמונות של בני טיפש-עשרה מחוטטים, היושבים בחדר אפלולי מול מסך מחשב מרצד, והמעמידים למבחן את גאונותם הטכנולוגית אל מול כוחות ממשלה מאיימים. ואכן, כיום קיימים באינטרנט מאות אתרים, שבהם ניתן לקבל הסבר מקצועי, תוכנות וכלי פריצה, המאפשרים כמעט לכל אחד לפרוץ למחשבים. לכן קיים חשש, לא בלתי מוצדק, כי לא רק "האקרים" מקצועיים יפרצו למחשבים, אלא גם ילדים ונערים תמימים שיעשו זאת מתוך סקרנות ואתגר אינטלקטואלי.
כאשר עסקאות פיננסיות רחבות היקף מבוצעות ברשת, קניות בכרטיסי אשראי נעשות ברשת ומידע פיננסי נשמר על מדיה אלקטרונית, קיים חשש כי גורמים עבריינים, המתחילים לגלות את הפוטנציאל הגלום ביכולת המחשוב, ינצלו את אותם צעירים, וירתמו את יכולתם הטכנולוגית לביצוע עבירות. האינטרנט והעידן הטכנולוגי נותנים לפושעים כלים לביצוע עבירות "קלאסיות" כגון מרמה, גניבה וזיוף, וכן כלים לביצוע פשעים כנגד מערכות תשתית חיוניות, המסכנים את החברה כולה .
בתקופה האחרונה אנו שומעים יותר ויותר אודות "פשעי מחשב". בעידן המידע והאינטרנט, בו כולם מקושרים לכולם, כולם 'מחוברים' וכולם רוכשים באמצעות הרשת- כל אחד מאתנו חשוף ופגיע. מהם 'פשעי מחשב'? מי מהווה מטרה בפשעים אלו? מהו הנזק שנגרם כתוצאה מפשעים אלו? והדבר החשוב ביותר, אולי, אילו אמצעים, חוקיים ואחרים, פועלים למניעת תופעות אלו? על השאלות הללו ניסינו לתת מענה בעבודה קצרה זו. רבות ניתן לומר בעניין, אולם תקצר היריעה מלהכיל.
אין בנמצא עבודות מחקר מדעיות רבות העוסקות בנושא. על-כן, העבודה התבססה בעיקר בעיקר על מאמרים מקצועיים שפורסמו בכתבי עת שונים הרואים אור בישראל, וכן על מספר מקורות לועזיים לשם השוואה עם הנעשה ברחבי תבל.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את נושא המסחר האלקטרוני מההיבט של הגנת הפרטיות. הגנת הפרטיות הינה אחת מאבני היסוד של המשפט, ובשנים האחרונות, לאור התפתחות הרשת הכלל עולמית, נוצרו מספר רב של אפשרויות נוספות לפגיעה בפרטיות.
העבודה תתאר את האפשרויות לפגיעה בפרטיות ומה נעשה כנגדם, בעיקרברמה הנורמטיבית אולם גם ברמה המעשית-מחשובית.

תוכן עניינים:
1. מבוא ומטרת העבודה
מטרת העבודה
המסחר ברשת
2. סוגי פגיעות בפרטיות
פתרונות אבטחה ברשת
אמצעים לשמירה על הפרטיות
3. מגמות חקיקה עיקריות
חוק המחשבים
הגנת הפרטיות
הגנה על קניין רוחני
4. החיוב שבהגנת הפרטיות
הגדרת הפרטיות?
הוראות החוק
פגיעה מוצדקת בפרטיות
"הטרדה אחרת" על פי החוק
5. פרטיותה של התקשורת האלקטרונית
6. עבירה על חוק הגנת הפרטיות כעבירת מחשב
הגדרה ורקע היסטורי
הגדרת המושג "עבירות מחשב"
הבעיה: עבירות מחשב כיום
פגיעה בפרטיות
פריצה למחשבים והפרת הפרטיות
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק מהמקורות הם אתרי אינטרנט וחלקם אינם פעילים עוד.

קטע מהעבודה:

מסחר האלקטרוני הינו הישום של כלי קישוריות וכל שיתוף מידע בין שותפי סחר להשגת מטרות עיסקיות. הוא כולל נגישות למידע, העברת מסרים, שירותי קניה ומכירה וכן פיתוח מיזמים וירטואליים דרך אקסטראנט, באמצעותם יכול אירגון להתבטא בפעילויות עיסקיות מורכות בתחומים בעלי זיקה לתחומי עיסוקו. מפעלים ואירגונים רבים נמצאים בשלבים השונים של מעבר לשימוש באמצעי אלקטרוניים בתהליכי העברת המידע התומך בביצוע המסחר. הצלכים המהווים חלק ממסר אלקטרוני. שם המשחק הוא המידע, עוצמתו וערכו.

תגים:

אינטרנט · מסחר · שוק · וירטואלי · מקוון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגנת הפרטיות במסחר אלקטרוני", סמינריון אודות "הגנת הפרטיות במסחר אלקטרוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.