היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול רגשות בבית אבות

עבודה מס' 065145

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניהול רגשות בקרב צוות העובדים בבית האבות.

5,112 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הזכות לקיום בכבוד חברתי נראת טבעית ומובנת מאליה. אך כשמדובר באנשים זקנים שום דבר אינו מובן מאליו.
בית האבות נועד לספק מערך שירותים לזקנים שאינם יכולים להמשיך להתגורר בביתם וזקוקים לעזרה במשך כל שעות היום. במסגרתו מתקיימות פעילויות תרבותיות, חברתיות ואחרות במטרה לשפר את איכות חיי הזקן תוך שמירה על עצמאותו ומתן אפשרות לבחירת רמת הפעילות בהתאם ליכולת.
את מערכת המוסדית לטיפול באוכלוסייה הקשישה נוהגים לחלק לארבעה מגזרים: ממשלתי, אש"ל, וולונטרי ופרטי. וגם מערכת מוסדית זו מאופיינת כארגון נותן שירותים, אלא שכאן מדובר בארגון שמוכר שירותים.
ארגון זה מעסיקים כוח עבודה של החברה הפוסט תעשייתית, עובדים המכונים בשם "עובדי הקו הראשון", דבר אשר מבטא את היותם נציגי הארגון מול הלקוחות, דיירי בית האבות.
עובדים אלו נמצאים בחזית הארגון, בממשק שבין הארגון ללקוח כאשר רטוריקת הניהול מטילה עליהם אחריות של ייצוג הארגון כולו מול הלקוח, והדבר נעשה ע"י מכירת רגשותיהם של עובדיהם וזאת בכדי לשכנע את הלקוחות, הקשישים, להיעזר בשירותיהם.
ניהול רגש מתרחש כאשר ההנהלה קובעת מהו הרגש שעל העובד לבטא, מתי עליו לבטא אותו וכיצד (הוכצ'ילד, 1979, תרבות ארגונית עמ' 131). לשם כך קיימת תרבות ארגונית ניהולית היוצרת סביבת עבודה המעודדת את העובדים להביע את הרגשות "הנכונים" תוך הדחקת הרגשות "הלא נכונים".
ברצוני לחקור כיצד בא לידי ביטוי ניהול הרגשות במערכת לטיפול באוכלוסייה הקשישה, בית האבות. בכוונתי לחקור את בית האבות בקיבוץ נען, וכיצד מוטמעים הערכים והנחות היסוד הקשורים לתהליך ניהול הרגשות באמצעות פרקטיקות? והאם יש פער או הלימה בין המוצהר, המתרחש והמתפרש?
תוכן עניינים
מבוא
הצגת הארגון
סקירה תיאורטית
מיפוי הארגון על פי מודל שיין המתוקן
ניתוח הארגון על פי גישת הקונפליקט החברתי
ניתוח הארגון על פי גישת ניהול רגשות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

הגישה הניהולית פונקציונליסטית - הגישה רואה בתרבות הארגונית כאחד ממאפייני הארגון כמערכת פתוחה. לפיה התרבות הארגונית הינה אוסף של נורמות וערכים משותפים להנהלה ולעובדים אשר יוצרים קונצזוס ולכידות לפעילות גומלין משותפת בארגון.
תרבות ארגונית זו מבוססת על חזון אידיאולוגי המלכד את הסביבה, ההנהלה והעובדים באופן ששומר על מהותו של הארגון וזאת למרות תחלופת העובדים.
הגדרה זו מאמצת את הגישה לתרבות "שימור דפוסים" כלומר התרבות הארגונית מאפשרת הנחלה של מניעים, תעמולה, סיסמאות טקסים וכד'. התרבות הארגונית מושרשת באמצעות שימוש בשליטה נורמטיבית.

תגים:

אירגון · ארגונית · ניתוח · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול רגשות בבית אבות", סמינריון אודות "ניהול רגשות בבית אבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.