היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהוי אלימות כלפי נשים במלר"ד

עבודה מס' 065124

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמודדות הצוות הרפואי במלר"ד עם נשים שחוו אלימות.

3,449 מילים ,2 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אלימות תמיד הייתה עניין חברתי חשוב. שיעור האלימות בארצות הברית עלה בצורה דרמתית במהלך השנים האחרונות.
המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) נתקלת לעיתים קרובות בקורבנות של אלימות המופיעים עם מגוון רחב של תלונות רפואיות וטראומטיות הקשורות לעיתים בהתעללות, סמים, אלכוהול, ומחלות נפש. צוות המלר"ד חייב להתמודד עם המשטרה, הקורבנות, ומבצעי הפשע, ולפעמים עם כולם בו זמנית. הטיפול הינו מורכב ולעיתים קשה לניהול. המטופלים הללו נמצאים תחת לחץ נפשי ופיזי עצום כשהם מנסים להתמודד עם כאב, בלבול וחרדה.
לאחיות במלר"ד יש היסטוריה ארוכה של התערבות בנושאים של אלימות. על פי דיווח של איגוד אחיות המלר"ד משנת 1994, חלה עלייה בערנות, חינוך, ותמיכה הקשורים באלימות במשפחה.
גברים ונשים גם יחד נפגעים מאלימות, אבל הדרכים שבהן הם נפגעים שונות בצורה משמעותית. נשים עלולות להפוך לקורבן של בן זוגן בסבירות גבוהה פי 8-5 מאשר גברים. קונפליקט בין בני זוג הוא אירוע שכיח בכל העולם. אולם, אלימות פיזית, אילוץ תחת איומים וכפייה אינם חלק מקובל בניהול קונפליקט בתוך מערכת היחסים (Kramer, 2002).
בעבודה זו ברצוני לעמוד על תופעת האלימות כלפי נשים במלר"ד. מרבית הנשים לא תתקשרנה למשטרה או תשתמשנה בקווים חמים, קבוצות תמיכה, או מקלטים ממגוון סיבות, אבל כמעט כל אישה וילדיה נמצאים במגע עם מערכת הבריאות. הצוות הרפואי עלול להיות הגורם היחיד שאליו פונה האישה לעזרה. נשים שהינן קורבנות להתעללות משתמשות בשירותים רפואיים בשיעורים גבוהים יותר מאשר נשים שאינן קורבנות. הן מבקרות במלר"ד בתדירות כפולה, ועולות פי 5-2 יותר למערכת הבריאות מאשר נשים שלא התעללו בהן. זיהוי מוקדם וטיפול בקורבנות קיימים ובקורבנות פוטנציאליים קרוב לוודאי יועיל למערכת הבריאות ולציבור בטווח הרחוק (Kramer, 2002).

העבודה מבוססת על שני מקורות:
הוראת תע"ס: 3.28, 4 ביולי 2004. מתוך: http://www.pigur.co.il/oraha/328.htm
Kramer, A. (2002). Domestic violence: How to ask and how to listen. Nursing clinics of North America, 37(1), 189-210.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2. הגדרה
2.1 הגדרת צורות אלימות המוגדרות בחוק
3. שכיחות תופעת האלימות כלפי נשים
4. גורמי סיכון להתעללות כלפי נשים
5. זיהוי התעללות בנשים במלר"ד
5.1 זיהוי פיזי
5.2 זיהוי על ידי תשאול
6. מחסומים להערכה והתערבות של אלימות במשפחה
7. התערבות
8. תיעוד ודיווח
9.סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

אלימות במשפחה מתרחשת לרוב כתוצאה מהתעללות של החזק פיזית או השולט באדם הפחות חזק פיזית והפיכתו לקורבן. יחסי כוחות אלה נגרמים ממצבים, כגון, מקורות פיננסיים לא שווים וקשרי משפחה. מעמד בריאותי יכול גם כן לעודד מצבים בהם האדם החזק יותר מפעיל שליטה לא נאותה או אילוץ תחת איומים על האדם הפחות חזק. כל שימוש לרעה בכוח, במיוחד כזה שמערב אלימות פיזית או הפחדה פסיכולוגית, יוצר התעללות.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהוי אלימות כלפי נשים במלר"ד", סמינריון אודות "זיהוי אלימות כלפי נשים במלר"ד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.