היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות החיסולים של ישראל

עבודה מס' 065026

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פשיעה של המדינה או התגוננות לגיטימית?

4,123 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

שנים-עשר יום לאחר פרוץ אינתיפאדת אל-אקצה, בתשעה בנובמבר 2000, ריחף מסוק חיל האוויר של צה"ל מעל לכפר בית סחור שליד בית לחם. חוסיין עביאת, אחד בבכירי ארגון הפת"ח באזור בית לחם , נסע ברכבו באחד מרחובות המרכזיים של הכפר. המסוק הנמיך טוס ושיגר טיל נגד טנקים הישר אל הג'יפ של עביאת שנהרג ממקום. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו חמישה עוברי אורח שהיו בקרבת המקום. שתי נשים נהרגו ועוד שלוש נפצעו.
פעולה זאת סימנה את תחילתה של מדיניות החיסולים הרשמית של מדינת ישראל. מאותו יום ומידי מספר ימים בוצעו פעולות חיסול דומות בכל רחבי הגדה וברצועת עזה. מאז חיסולו של עביאת חוסלו עשרות רבות של פעילים בארגונים פלסטינים שונים ועוד עשרות עוברי אורח נהרגו ונפצעו במהלך פעולות אלו.
דברים אלו עולים מעתירתם של הועד הציבורי נגד עינויים בישראל והאגודה להגנת איכות הסביבה וזכויות האדם הפלסטינית, אשר מתרעמים נגד מדיניות החיסולים של מדינת ישראל בדומה לשאר ארגוני זכויות האדם בארץ ובחו"ל. במשך כל התקופה מתנהלת מלחמת גרסאות ופרשנויות בין מדינת ישראל ומערכת הביטחון כזרועה הביצועית של מדיניות זו לבין ארגונים אלו. המחלוקת מתנהלת במספר מישורים ביניהם משפטי וציבורי כאשר כל צעד מגייס מקורות לגיטימציה התואמים את עמדתו. בעיני ארגוני זכויות האדם פעולות אלו נוגדות הן את החוק הפלילי הבינלאומי והן את החוק הפלילי הישראלי מעבר להיותם הפרה בוטה של ערך חיי האדם האוניברסאלי, ראשון מבין ערכי וזכויות האדם. מצודדי המדיניות טוענים לחוקיות המעשים הנובעת מזכות ההגנה העצמית מפני הטרור הרצחני הפלסטיני, אשר מתבצעת ככורח המציאות, לאחר בחינת כל שאר אמצעי ההגנה האפשריים.
יש לציין שמדיניות הננקטת בידי ישראל אינה המצאת אינתיפאדת "אל-אקצה". החל משנת 2000 חל מפנה בהתייחסות המדינה לסוגיה וממדיניות עמומה היא הפכה לקו כמעט רשמי.
בעבודתי זו אציג רקע תיאורטי והיסטורי לנושא התנקשויות שמבצעת המדינה, תוך התחקות אחר מעיינות ההשראה של שני הצדדים, המניעים לביצוע מדיניות החיסולים וחוסר חוקיות המוחלט הנטען בפיהם של ארגוני זכויות האדם. אנסה לבחון את ההיבטים המוסריים והמשפטיים של הסוגיה ביחס למשפט בינלאומי התופס תאוצה בימים אלו ודרך התייחסות תיאורטית לנושא של הפשיעה של המדינה.
תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי תיאורטי
טיעונים בעד
טיעונים נגד
סיכום
מקורות ביבליוגרפיים

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

נושא רציחות שמבצעת המדינה עולה על פני השטח בקונטקסטים שונים, הקשורים לפרשה כזו או אחרת שמופיעה באמצעי התקשורת. ישראל תופסת, בהקשר זה, מקום "נכבד" ברשימת המדינות הרואות התנקשות כדרך אפשרית לפתרון בעיות טרור. יחד עם זאת ולמרות ההשוואות הנעשות בחוגים פוליטיים שונים, לא מדובר ברציחות פוליטיות הידועות לשמצה במשטרים אידיאולוגיים-רודניים, נוסח טיהורים של סטאלין או היטלר.

תגים:

החיסולים · מדיניות · מלחמה · בטרור · אינתיפאדה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות החיסולים של ישראל", סמינריון אודות "מדיניות החיסולים של ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.