היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדו של המשפט האירופי במדינות החברות.

עבודה מס' 064882

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהות המשפט ומאפייניו השונים, תוך התייחסות לפסקי דין.

4,276 מילים ,19 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון במשפט האיחוד האירופי תוך התייחסות למהות המשפט ומאפייניו השונים.
במהלך העבודה אתמקד במספר פסקי דין שהינם דווקא מהשנים הראשונות לכינונו ופעילותו של בית המשפט של האיחוד האירופאי, אולם, אין ספק כי פסקי דין אלו הינם אבני דרך לדרך ההתנהלות המשפטית וסמכות הפסיקה של בית משפט זה ביחס לדין הנהוג במדינות החברות באיחוד.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. משפט האיחוד האירופי -מהותו ואופיו
3. חקיקת המשנה
4. מעמדו של משפט במדינות החברות
4.1 ההשפעה הישירה
5. ארבע החירויות עליהן מבוסס האיחוד האירופי
6. חופש התנועה של סחורות Free Movement of Goods
7. פסק דין Van Gend En Loos
8. פסק דין Costa v. Enel
9. פסק דין Walrave & Koch
10. סיכום
11.ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משפט הקהילה מקורו באמנות המכוננות בין במישרין ובין בעקיפין. במישרין - מן הנורמות הקבועות באמנות אלה. בעקיפין - מן הנורמות אשר נקבעו בחקיקת משנה או בהחלטות שנתקבלו מכוח הסמכות שהעניקו האמנות למוסדות הקהילה, או שנקבעו בהסכמים בינלאומיים שנכרתו על ידי מוסדות אלה על פי הסמכות שניתנה להם כאמור. מכאן ניתן היה לכאורה להסיק, שמנקודת מבט פורמלית משפט הקהילה הוא משפט בינלאומי במהותו. אולם, ניתן לראות שמהיבטים רבים משפט הקהילה האירופית דומה יותר למשפט מדינתי, במיוחד של מדינה פדרלית כמו ארצות-הברית, מאשר למשפט בינלאומי פומבי. מצד אחר, הקהילה אינה מדינה, והאמנות המכוננות אינן חוקה,אלא כשמן "אמנות בינלאומיות" שנכרתו בין מדינות. על כן, אין מנוס מן המסקנה שמשפט הקהילה הוא בבחינת sui generic מין מיוחד שאין עוד דוגמתו ונצטרך להתייחס אליו ככזה.

תגים:

פסיקה · איחוד · אירופאי · בינלאומי · האג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדו של המשפט האירופי במדינות החברות.", סמינריון אודות "מעמדו של המשפט האירופי במדינות החברות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.