היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות האישה בסיפוריה של אידה פינק

עבודה מס' 064871

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האמצעים הספרותיים והאלמנטים האוטוביוגרפיים לעיצוב הדמויות הנשיות.

8,594 מילים ,15 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

גורל יהודי אירופה בזמן מלחמת העולם השנייה היווה מקור ליצירות ספרות רבות, לצד דברי ביקורת עליהן. היצירות נכתבו מתוך הכרה או תחושה שהספרות היפה לא יכולה להתמודד עם הזוועות שנעשו. רבים מהמבקרים חשו אי נוחות, רתיעה וחוסר דרך ארץ כשבאו להעריך את ספרות השואה. הם דנו אותה מתוך אהדה והזדהות, כאשר היחס לכותבים היה כמי שמי רצו לפרוק את המשא הכבד ולהציל את הזכרון מתוך מחויבות רגשית והיסטורית, הקודמים לבעיות העיצוב האומנותי (ברזל 1974; גרץ 1982).

על רקע זה בולטת עבודתה של אידה פינק. פינק נמצאת בשורה הראשונה של סופרים אשר כותבים על השואה. סיפורה האישי וסגנון כתיבתה מייחדים אותה בתחום זה ואף הובילו ללימודי סיפוריה בעולם האקדמי. בהתחקות אחר סיפור חייה ניתן למצוא את האלמנטים החוזרים ומופיעים בסיפוריה, המתארים רובם ככולם את ההווי בפולין שלפני ואחרי מלחמת העולם השניה וסיפור ההישרדות וההתמודדות של היהודים אל מול האויב הנאצי.

במסגרת עבודה זו, אבדוק את דרכי עיצוב הדמויות הנשיות של אידה פינק בעשרה סיפורים שונים אשר נבחרו מעבודות חייה, וכיצד בניית ותיאור הדמויות דווקא בדרך זו משפיעות על האופי בו הקורא מבין ומעכל את הסיפור. כמו כן תבחן דמות המספר, בהן יש בחירה במספר (סיפר) מוגבל בתוך הסיפור, אשר הוא כביכול שמספר לקוראים את הסיפור, ולצידו פינק המתפקדת בתור המספר הכל יודע שלעיתים נוטל חלק פעיל בעלילה. כמו כן ייבדקו אלמנטים היכולים להתחבר אל פרטים ביוגרפיים ואוטוביוגרפיים מעברה של פינק, במטרה להצביע על הייחוד של סיפוריה והמכלול האישי המקיף את כולם. התמקדות מיוחדת תעשה בדמויות הנשיות של פינק, אשר אמורות לייצג צדדים אישיים מאישיותה של היוצרת, ואשר מאופיינות בתכונות בעלות משמעות פסיכולגית עמוקה, לרבות השתיקה. אותה שתיקה אשר אפיינה את פינק שלא הצליחה לכתוב במשך עשר שנים שלאחר תום המלחמה, וגם אז כל סיפוריה עוסקים במחשבות וזכרונות, אשר מקורם במחשבה פנימה ולא דיבור החוצה. כמו כן יש שימוש נרחב שפינק מבצעת בהנחות על ידע מוקדם של הקורא לגבי סיפורי שואה בכלל, ולגבי סטריאוטיפים מוקדמים וציפיות שיש לקוראים מדמויות נשיות ותכונות "נשיות" (חמלה, רגישות) בפרט (לובין 1993). זאת על מנת להצליח ולרגש את הקורא, מבלי שיהיה צורך לתאר את מעשי הזוועות עצמם ולהסתפק בתיאור הקורבנות העוברים אותן (שנפלד 1996).

תוכן העניינים:
1.מבוא
2.ניתוח סיפורים
2.1 פיסת זמן
2.2 זיגמונט
2.3 הגן המפליג למרחקים
2.4 ניירות אריים
2.5 מאחורי הגדר החיה
2.6 הכלב
2.7 החוף שמנגד
2.8 טיטינה
2.9 המחבוא
2.10 תיאור של בוקר
3.סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אידה פינק נולדה בשנת 1921 בעיירה קטנה בשם ז'בראש שבמזרח פולין, לאב פולני ואם אוסטרית. זהות המשפחה הייתה יהודית למרות שהם לא היו דתיים. פינק עצמה גדלה וחונכה בבתי ספר פולניים והספיקה אף ללמוד מוזיקה במשך שלוש שנים בקונסרבטוריון בלבוב. חיבתה למוזיקה שולבה לאחר מכן בסיפוריה לאחר המלחמה, כאשר היא מחברת מוטיבים מוזיקליים לדמויות נשיות שונות שלה (שנפלד 1996).

תגים:

מלחמה · שתיקה · זכרונות · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות האישה בסיפוריה של אידה פינק", סמינריון אודות "דמות האישה בסיפוריה של אידה פינק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.