היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכי שיעור להוראת הסיפור הקצר

עבודה מס' 064866

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הז'אנר, היצירה "המחרוזת" ומערכי שיעור (7).

2,993 מילים ,7 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

סיפור קצר הוא מונח שהשתרש מסוף המאה ה-19. מקובל לראותו כיצירה עלילתית המניעה דמות אחת או דמויות ספורות, ביצירה לא ארוכה, בשלבים ידועים של התחלה אמצע שיא וסוף.
נושאי הסיפור הקצר, סגנונותיו ואופני הביטוי שלו אינם מוגבלים. יתכן ויהיו בסיפור הקצר כל סממני הרומן, אבל הוא מצומצם מבחינת אורכו . קו ההתרחשות בו ישיר וחד כיווני. הוא נמנע מסטיות ומאפיזודות והוא נשבר לעיתים בנקודת מפנה חדה ופתאומית.
בשל השוני של הסיפור הקצר מהרומן בעל ההיקף הנרחב ומשתרע לעתים על פני מספר כרכים, נראה שמעניין יותר ללמד ולעורר את סקרנותם של תלמידים ביצירה ספרותית כדוגמת הסיפור הקצר. הסיפור הקצר בעל היקף מצומצם ואף ולעיתים מצומצם מאוד, ובגלל צמצום זה מובלט בו בד"כ המרכיבים שמעניינים יותר תלמידים והם: הדמויות, העלילה, או הרקע . גם מקומו של המספר בסיפור מצומצם והוא נמנע מלהתערב ולהביע דעות ופרשנות.
הסיפור הקצר במבנהו הנטול פרטים רבים ומלא "בשטחים מתים" יגרה את מוחו של הקורא קרי, הלומד בכיתה, למלא את הפערים הללו בכוחות עצמו תוך כדי ניצול מדוקדק של כל הפרטים הצדדיים כביכול, המפוזרים בין השורות בטקסט בסיפורי.

עבודה זו תתחלק לשני חלקים : החלק העיוני ובו סקירה שתציג את הז'אנר, הסיפור הקצר, ואת היצירה "המחרוזת".
החלק המעשי - יכלול מערכי שיעור בנושא הסיפור הקצר תוך התמקדות ביצירה "המחרוזת".

תוכן עניינים:
מבוא
מאפייני היחידה הסיפור הקצר
מושגי יסוד בסיפורת
מיפוי הסיפור- תרשים זרימה
ניתוח היצירה- המחרוזת
שיקולים דידקטיים, מטרות ויעדים
מערכי שיעור
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאפייני הסיפור הקצר
כללי- הסיפור הקצר הינו יצירה ספרותית בעלת היקף מצומצם.
הסיפור הקצר הוא סיפור העוסק בזמן קצר ובלתי ממושך בחייה של הדמויות.
לעיתים הסיפור הקצר עוסק בפרק זמן ארוך אך זה קורה רק כשזה משמעותי מאוד. סיפור זה מתמצת מאוד בפרטים ומתאר רק פרטים הכרחיים וחשובים להמשך.
לשון הסיפור היא פרוזה - לשון לא חרוזה וחלקה.

תגים:

סיפורת · לימודים · שיעורים · כיתה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכי שיעור להוראת הסיפור הקצר", סמינריון אודות "מערכי שיעור להוראת הסיפור הקצר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.