היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמה הגמונית מאפייניה ומדוע המלחמה הקרה לא הפכה לכזאת?

עבודה מס' 064822

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תיאורטי ומאפייני מלחמה זו, תוך ביסוס החומר על מלחמות הפולופונז, מלחמת איראן-עיראק ומלחמת רוסיה-יפן.

2,995 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לאורך ההיסטוריה נבחנו המלחמות מהיבטים שונים: פוליטיים,כלכליים,סוציולוגיים, פסיכולוגיים, ברמת הפרט,המדינה והמערכת. בעבודה זו ניבחן את אחת התיאוריות המפורסמות לקיומן של מלחמות והיא התיאוריה של המלחמה ההגמונית את הסיבות למלחמה זו בהיבטים שונים תוך בחינת מספר מלחמות שהתנהגו בהתאם לתיאוריה זו במהלך ההיסטוריה. כמו כן נבחן את העימות הבין-גושי שהחל להתפתח בגמר מלחמת העולם השנייה בין ארצות הברית וברית המועצות וכונה "המלחמה הקרה" וננסה להבין מדוע עימות זה לא התפתח בסופו של דבר למלחמה הגמונית.

תוכן עניינים:
מבוא כללי
מבוא תיאורטי ומלחמות הפולופונז
מלחמות הגמוניות נוספות
רקע מלחמה קרה
אי הפיכת המלחמה הקרה למלחמה הגמונית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהי מלחמה הגמונית? מהם הגורמים למלחמה זאת? איך התפתחה התיאוריה? כדי לענות על שאלות אלו יש לחזור כ-2500 שנה אחורה לתקופתו של תוקידידס שהיה קצין יווני בן אתונה אדם שנכתב עליו "יש לו דעה על כל נושא והוא מתעקש להביע אותה גם שלא מעוניינים לשמוע אותה"(2). למרות זאת בכתביו הוא מנסה לשכנע את הקורא שהוא אובייקטיבי לחלוטין בכתיבת ההיסטוריה. כתביו של תוקידידס סיקרנו חוקרים רבים בתחום היחסים הבין לאומיים בעיקר מכיוון שבניגוד להיסטוריונים אחרים היה תוקידידס תיאורטיקן מהשורה הראשונה. התיאוריה שלו היא תיאוריה ריאליסטית לחלוטין בכתביו מגלה תוקידידס שלדעתו הוא גילה בשלב מוקדם של הסכסוך את הסימפטומים המתפתחים ויותר מכך הוא טען שהתופעות הללו לא ישתנו בעתיד וטווה את המושג "האופי הבלתי משתנה של המלחמות"(3).
קביעה זו מלמדת שעל פי דעתו טבע האדם הינו הגורם לסכסוכים והוא אינו משתנה ולכן תופעות מסוימות תמיד תאפיינה את המערכת הבינלאומית וטבע האדם תמיד יוביל למלחמות.
--------------------------------------------------------------------
2. Robert B. Starssler , The Landmark Thucydides
3. Robert B. Starssler , The Landmark Thucydides

תגים:

ההגמונית · המלחמה · הפולופונז · מלחמות · תאוריית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמה הגמונית מאפייניה ומדוע המלחמה הקרה לא הפכה לכזאת?", סמינריון אודות "מלחמה הגמונית מאפייניה ומדוע המלחמה הקרה לא הפכה לכזאת?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.