היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקס ברית המילה בקרב הבדואים

עבודה מס' 064799

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות לדת, חברה, מעמד, מדיניות, יחסים בין אנשים.

8,162 מילים ,29 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

כדי להשתייך לקבוצה אתנית מסוימת, יש לעמוד בהתחייבויות שנקבעו על ידה. שותפות מלאה דורשת קיום חוקים ונורמות חברתיות שמטרתן, בין השאר, להגן על החברה. עבור חברות רבות ההזדהות עם התרבות ושושלת היוחסין המיוחדות לכל קבוצה, הם קווים חשובים מאד לקיום החברה. ילדי הדור הצעיר גדלים להיות חלק מן החברה.

בכל חברה האדם מתנהג עפ"י טקסים ואפשר לומר כי האדם הוא יצור טקסי. הריטואל (סדרת אירועים טקסיים) קשור קשר הדוק למערכת הערכים של החברה ושל התרבות שהוא מתקיים בה ומבטא אותה. הטקסים והריטואלים קובעים נורמות התנהגות ומבטאים השקפת עולם. ניתן למנות סדרה של טקסים: נישואין, לידה, מוות, וברית מילה. ברית המילה ביהדות - לתינוק ובאיסלם לילד או לנער, מבטא את השקפת עולמם של הורי הנימול ושל החברה אליה הם שייכים, הרואים עצמם קשורים לאברהם אבינו. טקס כזה, כמו טקסים אחרים, מהווה שימור הערכים של החברה המסוימת.

ברית המילה הוא תהליך של הסרת העורלה מאבר מינו של הגבר. ביצוע ברית המילה יכול להתקיים בכל גיל אולם במערב נעשה זמן קצר לאחר לידת הילד. כמובן שלא כל הגברים בעולם עוברים את התהליך. בעיקר ניתן לציין את היהודים והמוסלמים שעורכים טקס מיוחד זה מאות בשנים.
טקס ברית המילה נעשה מסיבות שונות. ניתן לציין את הסממן הדתי, את הסממן הבריאותי-הגייני, הסממן האסתטי ויש כאלה המציינים את התפקוד המיני.

עבודה זו מתמקדת בטקס ברית המילה בקרב הבדואים. זהו טקס המבטא מספר אלמנטים המתייחסים לדת, חברה, מעמד, מדיניות, יחסים בין אנשים. במסגרת הסקירה הספרותית מובאים תחומים המתייחסים לטקסים, לברית המילה, לבדואים, לריטואל הברית אצל מוסלמים בכלל ואצל הבדואים בפרט.

תוכן עיניינים :
* מבוא
* סקירת ספרות
המושג "טקס" ומשמעותו
החברה הבדואית - רקע
טקס ברית המילה:
רקע
ברית מילה - בעד ונגד
טקס ברית המילה אצל המוסלמים (חיתאן)
ריטואל הטקס המוסלמי
* טקס ברית המילה אצל הבדואים
העיתוי והזמן
המעמד הסוציו-אקונומי
המעמד הפוליטי
אורחים ומוזמנים
מתנות
מקום הטקס
מהלך הטקס
המוהל
השלכות הטקס
*דיון
*סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בכל חברה האדם מתנהג על פי טקסים ואפשר לומר כי האדם הוא יצור טקסי. סדרה של אירועים טקסיים נקראת בלועזית - ריטואל. טקס נישואין הוא ריטואל כיוון שהוא אינו טקס אחד ויחיד, העומד בפני עצמו אלא מורכב מכמה שלבים (מפגש, אירוסין, חינה, מוהר, חופה וכד'). ריטואל קשור קשר הדוק למערכת ערכים של החברה והתרבות, שהוא מתקיים בה ומבטא אותם. הטקסים והריטואל קובעים נורמות התנהגות ומבטאים השקפת עולם ומשמרים אותם (חכם, 1990).

תגים:

טקס · רפואי · מיניות · הגבר · מילה · בדואית · ריטואל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקס ברית המילה בקרב הבדואים", סמינריון אודות "טקס ברית המילה בקרב הבדואים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.