היישום אינו מחובר לאינטרנט

חינוך טכנולוגי ולמידה מרחוק

עבודה מס' 064765

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: נחיצות עזרים טכנולוגיים להגברת המודרניזציה ושיפור מערכת החינוך באינדונזיה.

3,882 מילים ,25 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תאוצת ההתפתחות הטכנולוגית, בפרט בעשור האחרון, הורגשה כמעט בכל תחום בו היא נדרשת, כשהתקשורת האלקטרונית הממוחשבת המאפשרת העברת מידע רב ובמהירות למרחקים ארוכים, תופשת מקום של כבוד בהתפתחות זו. התקשורת הממוחשבת חדרה כמעט לכל תחומי החיים וגרמה בכך לשינויים בדפוסי חיים, דפוסי חשיבה, ניהול ועבודה. התקשורת בעצם חדירתה בין היתר גם למערכת החינוך וההוראה יצרה, אצל העוסקים בתחום זה, התעניינות גוברת והולכת בשיטת ההוראה מרחוק. הטלקומוניקציה פתחה פתח להתנסויות ויישומים חדשים בתחום ההוראה מרחוק, מאחר והיא מאפשרת להתגבר על מגבלות המרחק, הזמן, והבדלים מנטאליים ותרבותיים.
שיטת הלמידה מרחוק מאפשרת את העברתם של שיעורים, קורסים, תוכניות לימודיות, הרצאות ומידע על פני מרחקים גיאוגרפים גדולים, מנקודת שידור אחת למספר רב של נקודות, בו זמנית, ואפילו עד לבית התלמיד, וזאת בצורה אינטראקטיבית. עצם השימוש בלוויינים, כאשר התחרות ביניהם מוזילה עליות, מאפשרת כמעט לכל יישוב או קבוצת ישובים להתחבר לכל שירות אשר הם חפצים בו, ובכלל זה גם לשיטת הלמידה מרחוק. אפשרות זו הינה לעתים היחידה לרכישתה של השכלה אקדמית לאוכלוסיות חברתיות משכבות סוציו-אקונומיות חלשות, והשימוש במערכות הוראה מרחוק יכולות להוות את האמצעי להקניית החינוך הגבוה לאוכלוסיות אלו .
באפשרות התלמידים ללמוד לימוד מרחוק (Distant Learning) באמצעות תוכנות מחשב משולבות עם שירות האינטרנט. לשיטת לימוד זו יש חיסרון, הימצאותו של התלמיד בבית, במסגרת לימודית, מפחיתה את אפקטיביות המסגרת בה הוא לומד. החינוך נועד להקנות לילד את מורשת התרבות ואת הכלים שפותחו על ידי החברה, כדי לאפשר לו למצות את הפוטנציאל הגלום בו ולתפקד בצורה הטובה ביותר בחברה בה הוא גדל. במסגרת הלימודים שבין כותלי בית הספר התלמיד חווה מעבר לתוכניות הלימודים גם את הערך המוסף בהיותו מעורה חברתית, מה שחינוך מרחוק אינו יכול להעניק.
בעיות אלו ועוד קיימות ומלוות בתהיות וחששות, כשגם הפאן הכלכלי מהווה משקל בהחלטות הקברניטים. מחד, קיימת הסכמה כללית כי על מערכת החינוך לפעול נמרצות בנושא המחשבים והשימוש בהם, הן בתחומי היערכות והן בתחומי ההפעלה, ומאידך, הכנסת המחשבים כרוכה בהוצאות עצומות הכוללות ציוד מיוחד, הכשרת מורים ועוד.

בעבודה זו נתמקד באזור שהיה בשליטת אינדונזיה בעבר, וכעת הוא נקרא פפואה גינאה החדשה. עם זאת חלקו המערבי של האי iriah jaya, שהינו החלק הגדול של האי, שייך לאינדונזיה. מקום זה נבחר משום היותו מקום נחשל ואחד האזורים הפחות מפותחים בעולם, כשרמת המחיה בו הינה נמוכה מאוד. ההכנסה השנתית לנפש היא כעשירית מההכנסה לנפש במדינות המפותחות ולכן אך טבעי הוא הדבר כי רמת המודרניזציה במקום נמוכה מאוד.
אחד ממאפייני המודרניזציה הוא במסת השימוש בטכנולוגיה עכשווית, כשבמקרה זה נדון בשימוש מחשבים ובתקשורת המחשבים.
מטרת העבודה היא לבחון את נחיצות עמדת התושבים, אשר ישקף את רצונם להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת לצורכי לימודים. בעבודה זו נתמקד בשימוש בתקשורת מחשבים עבור הלמידה מרחוק בפרט.
לצורך הבהרת עמדת התושבים יוצגו נתונים במטרה לענות על השאלות הבאות:
* אם התקשוב הוא כורח במדינה? האם התקשוב הוא מנוף לחדשנות?
* מהי רמת המודרניזציה של אינדונזיה?
* האם קיימות מסגרות שונות של למידה מרחוק במדינה?

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. חשיבות עזרי הטכנולוגיה והמחשבים
3. לימוד בעזרת מחשב (לימוד מרחוק)
בעיות אידיאולוגיות
בעיות חברתיות
4. נתונים בסיסיים על אינדונזיה
נתוני אוכלוסייה וכלכלה
השימוש באינטרנט
רצון התושבים למודרניזציה
5. חינוך ותקשורת באינדונזיה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המאה ה- 20 הצטיינה בהאצתן של תמורות טכנולוגיות רבות, שהחלו בתחילה במגזר היצרני, בפסי הייצור, ומאוחר יותר התפשטה הקדמה גם למגזרי השירות, על ענפיהם השונים, ובהם גם למערכות החינוך באשר הם. הייצור המוני, שהיה הבסיס לתעשייה המודרנית, התאפשר תודות לצמיחתו של רעיון המיכון, שלפיו פותחו המכונות לבצע את העבודה במקומו של האדם. השלב הבא, במסגרת הקדמה הטכנולוגית, היה שלב התפתחותה של האוטומציה, תקופה בו פותחו מכונות הפועלות עצמאית וללא מעורבות יד אדם (גולדברג, 1995).

מקורות:

12.8
4,349
33.9
5-14
161
ברזיל
12.0
1,309
10.9
6-14
59
מצרים
4.1
152
3.7
7-14
11
גואטמלה
5.4
11,285
210.0
5-14
945
הודו
41.3
1,558
3.8
10-14
27
קניה
17.3
1,137
6.6
12-14
93
מכסיקו
41.7
2,596
6.2
5-14
22
נפאל
9.9
60
0.6
10-14
5
ניקרגואה
8.0
3.313
40.0
5-14
211
אינדונזיה
4.1
196
4.8
6-14
24
פרו
10.6
1,863
17.5
5-14
72
פיליפינים
4.3
200
4.6
10-14
38
דרום אפריקה
39.5
1,523
3.9
10-14
30
טנזניה
12.6
1,495
5.6
6-14
60
תאילנד
מבחינת התפתחות ההון האנושי של תושבי אינדונזיה, היא נמצאת במצב ממוצע, אולם פחות מהממוצע הכלל עולמי, אי לכך היא במקום ה- 112 מתוך 175 מדינות העולם.
להלן ההתפתחות לפי שנים:
מדינות אסיה החליטו על פרויקט לקידום המודרניזציה בארצם, בעידוד האו"ם.
להלן נתוני האו"ם לגבי התקדמות בנושאי חינוך:
להלן נתונים על ההוצאה הלאומית לטכנולוגיית המידע Information and communications technologies ) ict):
מטבלא זו אנו רואים כי אינדונזיה לא מוציאה רבות על מידע.
להלן רמת התקשורת ותשתיות המידע:
הטמעת האינטרנט בארצות:
אינדונזיה במקום השביעי ביעילות השימוש באינטרנט:
להלן דירוג המדינות מבחינת השקעה בעזרי אינטרנט בכיתות:
סין
מלזיה
תאילנד
סרי לנקה
פקיסטן
מונגוליה
אינדונזיה
מלזיה
הודו
כלומר אנו רואים כי מלזיה אינה משקיעה רבות בפיתוח החינוך ולכן השקעותיה באינטרנט לא אפקטיביים דיים.
סיכום
עבודה זו עסקה במודרניזציה של אינדונזיה בכל הקשור לחינוך, תקשורת וכד'.
ארצות העולם השלישי ובכללם ארצות אסיה נפתחו בשני האחרונות, עקב מגמת הגלובליזציה, אל העולם המערבי. גלובליזציה היא תופעה הכוללת שילוב של כלכלות, תרבויות ותנועות פוליטיות מכל העולם. התקופה האלקטרונית הופכת את האנושות לכפר עולמי אחד. חברות בינלאומיות מייצרות מוצרים במקומות שונים בעולם, כדי להשיג את הערך
המוסף הגבוה ביותר תוך ניצול חומרי גלם, שכר עבודה, מרכזי מחקר ונוחות גיאוגרפית בצורה האופטימלית. כיום חלק ניכר מהיצור העולמי נעשה במזרח הרחוק, לאור העבודה הזולה באזור ולאור העובדה כי ההתפתחות הטכנולוגית באזור נמוכה ומשקיעים זרים יכולים לפעול כאוות נפשם.
אינדונזיה היא מדינה המשתרעת על פני שטח נרחב, שחלקו הוא איים, כך שהמעבר בין חלקי המדינה אינו קל, וכן קשה להניח רשת תקשורת בין האיים. אי לכך רמת המודרניזציה של האיכריים והכפריים בכלל באינדונזיה אינה גבוהה.
שאלות המחקר לעיל היו:
אם התקשוב הוא כורח במדינה? האם התקשוב הוא מנוף לחדשנות?
מהי רמת המודרניזציה של אינדונזיה?
האם קיימות מסגרות שונות של למידה מרחוק במדינה?
על פי האמור לעיל התקשוב הוא אבן פינה לכל תהליך מודרני- כיום לא ניתן לתאר את חיינו ללא מערכת תקשוב מודרנית אין צורך להרחיב אודות האינטרנט לצורכי מסחר. החשיבות ידועה לכל. העניין העולמי הוא בחידושים היום יומיים. על פי הערכות שונות, עד שנת 2008, יהיו בעולם מיליארד מכשירי אינטרנט ניידים, בטלפונים
ניידים, איתוריות או ביומנים אלקטרונים, ועד 2010 יהיו כל שנה מיליארד חיבורים לאינטרנט. המסחר, הכלכלה, הלימודים ועוד כולם מבוססים על רשתות התקשורת.
למרות זאת לא קיימות מסגרות של למידה מרחוק במדינה. לא זו אף זו- מאמצי הממשלה להחזיר לספסל לימודים חלק מהאוכלוסיה על מנת להגביר את תפוקת החקלאות נתקלה אף היא בקשיים מרובים. אולם למרות זאת אינדונזיה לא מפגרת רבות אחרי המדינות באזורה והיא "במקום טוב באמצע". כלמר המדינה מכירה בחשיבות טכנולוגיית המידע
ופועלת להטמעתה במדינה.
יש להניח כי בעתיד ארצות כמו אינדונזיה ואחרות יהיו המובילות בתחום יצוא כח אדם טכנולוגי- כבר כיום הודו, שהשכילה לבצע זאת עוד בשנות השמונים של המאה הקודמת, היא אחת המעצמות בנושא. כפי שהוזכר לעיל אחד המחקרים מצא כי אחוז הפרוייקטים של היזמות באינדונזיה (START UP) מתפתח בכ- 5% לשנה, ולאור עלותם הנמוכה של
התוכניתנים, הם יכולים להתחרות, בנקל, בפרוייקטים של יזמות ממדינות אחרות.
ביבליוגרפיה
אביב ראובן, "הוראה מרחוק בסיוע תקשוב: הלכה ומעשה", מחשבים בחינוך, אוקטובר 1993
ירושלמי מיכל, "מחשוב בכיתת המתמטיקה: תיאוריות שבאות בחשבון, עלון למורה למתמטיקה, 1995.
מברך ז. וחטיבה נ'. (עורכות), המחשב בבית הספר, ירושלים: שוקן, 1997.
מחשבים בחינוך- סקירת מצב על סמך הספרות, מכון הנרייטה סולד, 2002.
רייס רנה, ישומי מחשב בהוראה, עבודת מ.א.,אוניברסיטת ת"א, יולי 1990.
רנה שפירא ונבון דוד, הכנסת מחשבים למערכת החינוך, דו"ח מחקר, מרץ 1990.
רפופורט נעמי, מחשבים בחינוך: סקירה היסטורית, האוניברסיטה העיברית, בית הספר לאומנות וארכיונאות, 2000.
Ayers Thomas, "Computer Expirience In Learnig Comosition Of Function", Journal Of Search In Mathematics Education, 1988, 19.
Gershon Feder, Rinku Murgai, And Jaime B. Quizon (2003) Sending Farmers Back To School:The Impact Of Farmer Field Schools In Indonesia world bank
http://www.itu.int/ITU-D/ict/publications/asia/2004/content.html
Caselli F, Coleman Jw. "Cross-Country Technology Diffusion: The Case Of Computers". American Economic Review 2001:81;328-35.
Kretek internat: Indonesia Case Study המקור:
http://www.itu.int/ITU-D/ict/cs/indonesia/index.htm
Challenges Of Poverty Reduction, United Nations Publication, Bangkok. Site, University Of California San Francisco, U.S.A, 2002.
Ernst M.L., The Personal Computer: Growth Patterns, Limits And New Frontiers, Harvard University 1991.
Escap And Undp 2003, Promoting The Millennium Development Goals In Asia And The Pacific: Meeting The Challenges Of Poverty Reduction, United Nations Publication, Bangkok.Site, University Of California San Francisco, U.S.A, 2002.
Goodison T. "Ict And Attainment At Primary Level". British Journal Of Educational Technology 2002, 33 (2), 201-11.
Haddad Wd, Jurich S. "Ict For Education: Potential And Potency " .In Wadi D. Haddad Alexandra Draxler (Eds.) Emerging Trends In Ict Challenges To Educational Planning.Unesco: Academy For Educational Development, 2002.
Stern n (2000) globalization, reform and poverty reduction university of indonesia
Ernst M.L., The Personal Computer: Growth Patterns, Limits And New Frontiers,p 54
Kretek internat: Indonesia Case Study
Stern n (2000) globalization, reform and poverty reduction university of indonesia
Caselli F, Coleman Jw. "Cross-Country Technology Diffusion: The Case Of Computers". American Economic Review 2001:81; pp 328-35.
http://econ.worldbank.org/view.php?id=12023
Mar?a Eugenia Villareal and Carlos Paralta Chapet?n, Trabajo infantil: concepci?n y realidad (Guatemala City: Program of Support for Maternal and Child Health-PAMI, 1999) 48-49.
Sir Ahur clack et all (2004) Promotion ict for human developing india : alsevier
Escap And Undp 2003, Promoting The Millennium Development Goals In Asia And The Pacific: Meeting The Challenges Of Poverty Reduction, pp 567-569
Ibid
1

תגים:

e-learning · תקשוב · מיחשוב · אינטרנט · יישומי · מחשב · מחשבים · בחינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חינוך טכנולוגי ולמידה מרחוק", סמינריון אודות "חינוך טכנולוגי ולמידה מרחוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.