היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות מידע בנושא מסחר אלקטרוני

עבודה מס' 064750

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סוגי המסחר האלקטרוני הקיימים כיום.

11,552 מילים ,31 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לחקור את סוגי המסחר האלקטרוני הקיימים כיום (B2B, B2C, C2C, P2P,
M - Commerce, E-Government ועוד). היתרונות לקיום מסחר מסוג זה לעומת המסחר המסורתי, נחקור את ההיבטים השונים הנוספים שקשורים כגון היבטים טכנולוגים והיבטים משפטיים והשלכות נוספות של פלטפורמה זו.
ננסה להסיק לגבי הצפוי בעתיד בשוק זה והתפתחויות הצפויות בסוגי המסחר השונים הקיימים והמתפתחים בימים אלה.
נסביר מהו מסחר אלקטרוני באמצעות האינטרנט ונעמוד על היקפם של העסקים האלקטרוניים.
נבדוק מה עלינו לעשות כדי לא לאחר את הרכבת הן כצרכני סחר אלקטרוני והן כיזמים, מנהלים ובעלי עסקים, הרוצים להשתמש באינטרנט כמנוף לפיתוח העסקים שלנו.
נבדוק מהם השינויים הארגוניים והניהוליים הנחוצים להסתגלות לעולם העסקים הדיגיטאלי שהאינטרנט יוצרת. נראה כי יש צורך במבנים ארגוניים גמישים ומבוזרים יותר הנובעים מהמהירות הגדולה יותר של זרימת המידע בארגון מבוסס האינטרנט יחסית לארגון מבוסס הנייר (טפסים וחוברות הדרכה ונהלים).
נציג את הרקע התיאורטי של הכלכלה החדשה (ניו-אקונומי) באמצעות 6 שינויים יסודיים:
מריכוזיות לביזור, מבירוקרטיות של נייר לקהילות דיגיטאליות, מכלכלה לאומית לכלכה גלובאלית, מכמות לאיכות, מאיי כלכלה לרשתות כלכליות, מייצור שגרתי של חומרים ושירותים לייצור יצירתי של מידע.
כמו-כן, ננתח מודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני בתחום B2C, כגון: פורטלים (Portal), קמעונאי מקוון (E-tailer), ספקי תוכן ((Content Provider, מתווכי עסקאות / מנועי טרנזקציות (Transaction Broker), יצרני שווקים (Market Creator), ספקי שירות (Service Provider) וקהילות (Community Provider).
ומודלים עסקיים של מסחר אלקטרוני בתחום B2B, כגון: מפיץ מקוון (E-Distributor), מרכז ביצוע עסקאות (Exchange (B2B Hub, קונסורציום תעשייתי (Industry Consortia) ורשת תעשייתית פרטית (Private Industrial Network).
ננסה להבין מה הרציונל העסקי והכלכלי שעומד מאחורי המודלים העסקיים הללו.
נסקור מגמות עבר וצפי לעתיד של שוק המסחר האלקטרוני, ונראה שהשוק נמצא בעלייה מתמדת והיקפי העסקאות בשוק ה-B2B לבדו צפויים להגיע ל-5.4 טריליון דולר עד סוף השנה הנוכחית (2006).
וניחשף למימוש עדכני בארץ ובעולם בתחום המסחר האלקטרוני, ע"י הממשלה E- overnment , שגם בישראל עלה לאחרונה, מלווה בקמפיין פרסומי (gov.il).
נבחן ב- Case Study את אופן המימוש של המסחר האלקטרוני הלכה למעשה בישראל, ע"י ראיון של מנכ"ל אחת מחברות המסחר האלקטרוני המובילות בשוק הישראלי בתחום B2C.

מתודולוגיית העבודה
בכתיבת עבודה זו השתמשתי בספרות אקדמית, במגזינים (מקוונים ולא מקוונים) מקצועיים אשר עוסקים בתחום, באתרי האינטרנט המציעים שירותים מסחר אלקטרוני ושירותים מקוונים אחרים בהם נעסוק, בסקרים ובחוקרי מגמות עתידיות של השוק הזה.
במסגרת עבודת סמינר זה, אנסה לשלב בין הכלים האקדמיים בספרות לבין "העולם האמיתי ",
כפי שסוקרים אותו מומחים בתחום המסחר האלקטרוני במאמרים עדכניים.
אציין כי בעבודה זו, בחרתי להתמקד בסוגיות נבחרות מפאת כמות החומר העצומה העוסקת בתחום זה.
אתחיל בסקירה מהירה לגבי ההתפתחות בעולם האינטרנט תוך שימת דגש על עולם המסחר האלקטרוני ובמקביל אתן סקירה של הסוגים השונים של מסחר אלקטרוני הקיימים והמאפיינים של המודלים העסקיים השונים, תוך הסתכלות על מגמות עתידיות של השווקים הללו.
בהמשך אסקור היבטים נוספים וחשובים שיש לתחום המסחר האלקטרוני כגון: היבטים טכנולוגיים, חברתיים, משפטיים והשלכות נוספות.
על מנת לבחון את המימוש הלכה למעשה של המסחר האלקטרוני בשוק הישראלי, להבין תהליכים ודילמות עסקיות של חברות שיש להן זרוע אינטרנטית במקביל לסניפים פיזיים בשוק המקומי - אראיין את מנכ"ל אחת מחברות המסחר האלקטרוני המובילות בישראל.

תוכן העניינים:
רקע
מטרת העבודה
מתודולוגיית העבודה
מסחר אלקטרוני וניהול אלקטרוני בחנות הגלובאלית - רקע היסטורי
מאפייני המסחר האלקטרוני
רמות שונות של מסחר אלקטרוני
סוגי המסחר האלקטרוני:
מסחר אלקטרוני מסוג B2C
מסחר אלקטרוני מסוג B2B
מסחר אלקטרוני מסוג C2C
מסחר אלקטרוני מסוג P2P
מסחר אלקטרוני מסוג M-COMMERCE (MOBILE COMMERCE)
יתרונות המסחר האלקטרוני
השלכות נוספות של תשתית מסחר אלקטרוני
היבטים משפטיים של המסחר האלקטרוני
היבטים טכנולוגיים של מסחר אלקטרוני
מודלים עסקיים:
מודלים עסקיים מסוג B2C
מודלים עסקיים מסוג B2B
ממשל אלקטרוני (E-GOVERNMENT)
ראיון עם מנכ"ל חברה למסחר אלקטרוני מסוג B2C
נקודות להמשך המחקר
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

טכנולוגיות מידע חדשות יוצרות אמצעים חדשים של מסחר ועשיית עסקים.
טכנולוגית המידע שהומצאה לפני יותר מ-500 שנים היא הדפוס וידיעה נרחבת של ידיעת קרוא וכתוב, שיצרה אמצעים חדשים כמו הכסף העשוי נייר, המניות, החברה בע"מ, הבנקים.
לפני הדפוס, כשאנשים לא ידעו קרוא וכתוב לא היה כסף מנייר, אלא החליפו סחורות זו בזו, למשל החליפו 3 קילוגרם תירס בתרנגולת אחת.
אחרי הדפוס, המצאת האינטרנט והתפשטות השימוש בו, מ-50 מיליון משתמשים בתחילת שנות התשעים ל-500 מיליון משתמשים בשנת 2000, יוצרת אמצעים חדשים לעשיית כספים ועסקים:
כסף אלקטרוני, בנקאות ביתית וכו'. בפרק זה נדון באמצעים החדשים הללו.

תגים:

B2B · B2C · Ecommerce · business · אינטרנט · אלקטרוני · מסחר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות מידע בנושא מסחר אלקטרוני", סמינריון אודות "מערכות מידע בנושא מסחר אלקטרוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.