היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגותו של היטלר

עבודה מס' 064738

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אישיותו, יחסיו עם המונהגים והשפעתו ההרסנית על סביבתו

6,199 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

"מדוע בחרת בהיטלר?", נשאל אחד החוקרים הידועים בתחום המנהיגות במסגרת סמינר יוקרתי בארה"ב, לאחר שהציג לקהל את נושא ההרצאה. "אדולף היטלר השפיע על המספר הגדול ביותר של אנשים", ענה החוקר. "מיליונים נהרו אחריו, היו מוכנים למות למענו, היו מוכנים להרוג למענו... ".
גם אנחנו, כותבי עבודה זו, הסתקרנו כיצד הצליח אדם אחד, שגדל במשפחה עניה, להשפיע על מיליונים, הן על בורים וחקלאים והן על תעשיינים, בנקאים ואינטלקטואלים. כיצד הצליח אדולף היטלר לטפס עד משרת הפיהרר ולגייס לצדו מיליוני מונהגים שהלכו אחר מוהל ידו באש ובמים, ללא סייג וללא עוררין.
חשוב היה לנו לבחון לעומק את הדרך שבה פסע היטלר מאז ימי ילדותו הקודרים ועד דקותיו האחרונות בבונקר יחד עם אהובתו, בהן התאבדו ביחד. כדי לעמוד על כל אלה, ניצמד לביוגרפיות הרבות שנכתבו על האיש ונתמקד בגורמים שנטעו בו את זרעי השקפת עולמו ואכזריותו. נבחן מהן התכונות שעמדו להיטלר ואפשרו לו לסחוף אחריו המונים עד כדי ציות עיוור.
לנוכח היקף השפעתו של אדולף היטלר וביטוייה הקיצוניים כל-כך, העסיקה תופעת היטלר היסטוריונים, פסיכולוגים וסוציולוגים במידה שאין לה אח ורע. גם אנחנו בחרנו להירתם במידה צנועה למאמץ הזה, לנסות ולהיכנס למוחו של רב המרצחים הגדול ביותר שידענו מאז ומעולם, שמנקודת מבט מסוימת היה גם אחד המנהיגים המסקרנים ביותר שהכירה ההיסטוריה.
אין ספק כי היטלר היה אדם שנוי במחלוקת והשנאה כלפיו עזה, אך בעת כתיבת עבודה זו ניסינו להניח בצד את האלמנטים הרגשיים ולהתרכז בתופעה ההיטלריסטית בפאן המנהיגותי.

תוכן עניינים:
הקדמה
רקע
*מאפיינים כלכליים
*מאפיינים פוליטיים
*מאפיינים חברתיים
*מאפיינים דתיים
יעדי המנהיג
התנהגותו של היטלר
יחסים עם מונהגים
השפעות/הישגי המנהיג
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה זו לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מסע עלייתו של היטלר לשלטון החל בשנת 1924, עם תום ריצוי תקופת מאסרו. עד לשנת 1929 , בשנים שלפני המשבר הכלכלי, היה זה "טיפוס" איטי ולאחר מכן צמיחה מהירה שהסתיימה ביום עלייתו לשלטון ב- 30 בינואר 1933 . במשך שתיים עשרה שנה ושלושה חודשים שימש בתפקיד קנצלר גרמניה עד ליום מותו ב- 30 באפריל 1945 .

מאפיינים כלכליים
המשבר הכלכלי של 1929-1933, שהתפשט בעולם, היה ללא ספק גורם מכריע עיקרי להתחזקות התנועה הנאצית ולעלייתה לשלטון ב- 30 לינואר 1930. בדומה לרוב המהפכנים הגדולים היטלר יכל היה לשגשג רק בימים רעים, תחילה כשההמונים היו מחוסרי עבודה, רעבים ומיואשים, ולאחר מכן כשהיו שיכורים למלחמה. עם זאת, להיטלר לא הייתה כוונה לבצע מהפכה כדי להגיע לשלטון. מטרתו הייתה אמורה להיות מושגת על ידי מנדט, שייתנו לו המצביעים או על ידי מאבק עם שליטי האומה - בקצרה, בדרכים קונסטיטוציוניות.

מקורות:

אברהרד, י., היטלר- השקפת עולמו וחותמו בהיסטוריה, הוצאת ספריית הפועלים
אהרונסון, ש. (1987) "גרמניה הנאצית - אידיאולוגיה ומשטר", בתוך: דמוקרטיות ודיקטטורות במאה ה20-, מקראה ב', האוניברסיטה הפתוחה.
בולוק, א. (1974) היטלר אנטומיה של רודנות. כרך ב'. הוצאת הקיבוץ המאוחד.
גונן, א. וזכאי א., מנהיגות ופיתוח מנהיגות - מהלכה למעשה, משרד הביטחון, הוצאה לאור.
ברקאי, א. (1986) הכלכלה הנאצית - אידיאולוגיה, תיאורי ומדיניות. ספריית הפועלים.
הארט, ל., ב,. ה. (1993) הצד השני של הגבעה. שיחות עם גנרלים גרמניים. הוצאת מערכות.
פופר, מ. מנהיגות כריזמטית ואובדן הזהות העצמית, , הוצאת רמות - אונ' תל-אביב
פרידריך, ל.ג. ובז'ז'ינסקי, ז. (1978) "קווי האופי הכלליים של הדיקטטורה הטוטליטרית", בתוך: איזנשטדט, ש.נ., גוטמן, ע., עצמון, י. מדינה וחברה. הוצאת עם עובד.
פסט, י. היטלר - דיוקנו של לא-איש, כרך א' +ב', הוצאת כתר
קונארד ה., איש מתגרה באירופה, הוצאת צ' לירמן, תל-אביב, תש"א
קרשו, א. המיתוס של היטלר - תדמית ומציאות ברייך השלישי, הוצאת דביר
Danzidanzi (Aug. 2001) Hitler - A Great Leader, in: Internet http://www.planetpapers.com/Assets/2794.php
Gordon, J. (1999) Organizational Behavior: A Diagnostic Approach. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.

תגים:

נאציזם · מנהיגות · הנהגה · מנהיגים · גרמניה · הנאצית · עריצות · רודנות · כריזמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגותו של היטלר", סמינריון אודות "מנהיגותו של היטלר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.