היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח עסקי ופיתוח מערכות

עבודה מס' 064645

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תכנית עסקית לבנית מאגר ממוחשב לענף הביטוח

6,025 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ענף הביטוח בישראל פועל במתכונת קבועה מזה שנים רבות בכל הנוגע להקמת פוליסות חדשות. מתכונת זו, שהייתה נוחה לעבודה בעבר, איננה נוחה עוד ושיטת העבודה המיושנת מקשה על כל הגורמים בענף וכן על הלקוחות בעת התקשרות חדשה לצורך הקמת פוליסת ביטוח, דבר שלעיתים קרובות גורם לביטול עסקאות, יצירת אי אמון בין סוכנים ומבוטחים, וכן תביעות משפטיות כנגד סוכני ביטוח וחברות ביטוח מצד הלקוחות.
הבעיה העיקרית נובעת בנושא היעדר התביעות בשנים קודמות. כיום, בעת התקשרות עם סוכן ו/או חברת ביטוח מתבקש הלקוח להמציא אישורים בדבר היעדר תביעות מהגורמים המבטחים בעבר. לכאורה, הדבר איננו מסובך, אלא שבמציאות השגת המסמכים הללו כרוך בטרטור מצד הלקוח ובהתנגדות מצד אותם גורמים מבטחים שאינם מעוניינים במעבר הלקוח לגורם מבטח חדש (ראה נספח הוכחה לקיומו של שוק - נספח ח' בפרק הנספחים).
המצאת אישורי היעדר תביעות מזכה את הלקוחות בהנחות משמעותיות המסתכמות באלפי שקלים בכל פוליסת רכב. כאשר בונה הסוכן הצעה עבור לקוח נשאלת השאלה האם היה הלקוח הפוטנציאלי מעורב בתאונות במהלך 3 השנים האחרונות. אדם שלא היה מעורב בתאונות מעיד על כך ונדרש לאחר מכן להמציא את האישורים. סוכני ביטוח רבים אינם ממהרים להנפיק את האישור עבור אותו אדם, והפרמיה הסופית של פוליסת הביטוח גבוהה בהרבה מהסיכום הראשוני עם הסוכן החדש. מצב זה יוצר אי אמון מצד הלקוח דווקא לסוכן החדש, שכביכול הבטיח מחיר שלא יכל להעניק. מרבית הלקוחות לא מכירים את האופן בו פועל הענף, והמחיר הוא השיקול המרכזי עבורם בבחירת הגורם המבטח.

לשם כך קיים צורך בקיומו של מאגר ממוחשב אשר פועל במקביל לחברות הביטוח המפיקות את פוליסות ביטוח הרכב, ודרכו יוכל כל בעל הרשאה (סוכן ביטוח) להדפיס במשרדו את האישורים מבלי לטרטר את הלקוח, כך שגם הסוכן יוכל להעניק ללקוחותיו הנחות מבלי לחשוש שמא הסיכום הראשוני עם הלקוח בנוגע למחיר הפוליסה המבוסס על אישורי היעדר תביעות יפגע וכך ימנעו חילוקי דעות בין הסוכנים והלקוחות. הדבר יחסוך מהלקוח עצמו כל טרטור לא רצוני בניסיון להשיג את האישורים, אשר לעיתים קרובות ניסיון זה לא צולח.
מאגר זה הינו המיזם אותו מציעה חברת מאגביט בע"מ לחברות וסוכני הביטוח, כאשר שניהם עתידים להרוויח מקיומו של המאגר.
חברת מאגביט בע"מ נוסדה לצורך הקמת המיזם ואין לה פעילות עסקית מכל סוג שהוא. כל ההתעסקות של החברה מתמקד בהקמת המיזם והטמעתו אצל הגורמים הרלוונטיים בענף הביטוח. לשם כך ההון העצמי של צוות המיזם עומד כיום על 20,000 ליש"ט, דהיינו 160,000 ש"ח בקירוב. מימון נוסף אם וכאשר יידרש יגיע ממקורות מימון חיצוניים - בנקים מסחריים.
ההערכה היא כי ההון העצמי יהיה מספיק בכדי לשלם על מרבית מעלות פיתוח המיזם.

תוכן עניינים:
מבוא לתכנית העסקית
ניתוח עסקי עפ"י מודלים אקדמאיים
מודל שרשרת הערך (פורטר)
מודל חמשת הכוחות (פורטר)
מודל SWOT
מודל TOWS
מודל PESTEL
אפיון מערכת המידע
מערכת המידע כמובילת שינוי תהליך ארגוני (BPR)
שלבי פיתוח התוכנה עפ"י מודל מחזור חיי המוצר SDLC
אופן הפעולה של המערכת
גבולות המערכת
אופן הטמעת המערכת
חלופות לרכישת תוכנה
גישות תיאורטיות בהקשר למערכות מידע
תכנית שיווקית
האסטרטגיה של הארגון
תמהיל השיווק
תכנית תפעולית
תרשים גאנט
תכנית פיננסית
ביאור לתכנית הפיננסית
תכנית פיננסית לשלוש שנים ראשונות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מערכת המידע החדשה אשר תשרת למעשה את הענף כולו צפויה ליצור תהליך עבודה חדש וכללני עבור כל המשתמשים. מעצם היותה של המערכת משפרת תהליך עסקי - ניתן לומר כי בנייה נכונה ושיווק נכון של המערכת החדשה עשוי להוביל סטנדרט חדש של אופן העבודה. על כן ניתן לאפיין את מערכת המידע כיוצרת שינוי ארגוני מהותי דהיינו - BPR.

מקורות:

0
13367
450
0
30
37770
12
-346850
-66532
0
21238
550
0
39
87770
13
-357011
-10161
0
27609
550
0
50
37770
14
-358889
-1878
0
35892
550
0
65
37770
15
-349999
8890
0
46660
550
0
85
37770
16
-327111
22888
0
60658
550
0
110
37770
17
-286026
41085
0
78855
550
0
143
37770
18
-216885
69142
0
106912
550
8
186
37770
19
-115670
101215
0
138985
550
10
242
37770
20
27241
142911
0
180681
550
14
315
37770
21
224356
197115
0
234885
550
18
409
37770
22
491936
267580
0
305350
550
23
532
37770
23
851121
359185
0
396955
550
30
692
37770
24
נספח ח' - הוכחה לקיומו של שוק - מתוך אתר האינטרנט ALBIT
טיפול בלקוח שעזב
בעולם הדינאמי שבו אנו חיים מבוטחים מחליפים מדי פעם סוכני ביטוח וחברות. מטבע הדברים הוא שלא פעם נדרש הסוכן הקודם לתת שירות ביטוחי כזה או אחר ללקוח שעזב אותו מסיבות שונות כמו טיפול בתביעה, המצאת מסמכים המעידים על היעדר תביעות ועוד.
בעניין זה נתקלתי בשלוש גישות שונות של סוכני ביטוח ללקוחות שעזבו אותם. כל סוכן ביטוח מגיב, כפי הנראה בדרך שנראית לו כנכונה ביותר ומתאימה לאופיו. שפטו בעצמכם:
גישת הסוכן הנעלב - מה אתה רוצה ממני אתה כבר עזבת אותי
בגישה זו יחלוף זמן רב עד שהלקוח שעזב יזכה לקבל תשובה מסוכן הביטוח שנעלב אם בכלל. לא פעם יקבל הלקוח את תשובת הסוכן שיאמר לו בשם חברת הביטוח "בחברת הביטוח לא מבינים מדוע אתה פונה אליהם בכלל, הרי עזבת אותם והחלטת ללכת". בשיחות אישיות עם עמיתים לעבודה וחברים לא ישכח הסוכן לספר את חוסר הצדק שנעשה לו
על-ידי המבוטח שהגיע אליו בעקבות יחס גרוע מהסוכן הקודם והוא זה שדאג לפתור לו את בעיות התביעות והתשלומים מול חברת הביטוח. המסר יהיה משהו כמו "אין צדק בעולם" ולקוחות אינם יודעים להעריך שירות. אם המבוטח שעזב את הסוכן הנעלב יעיז אי פעם לבקש ממנו הצעת מחיר הרי שבמרבית המקרים הוא יזכה בהתעלמות מוחלטת או
יקבל מחיר גבוה פי שלוש או ארבע מהמחיר המקובל בשוק. הלקוח שעזב, לאחר שקיבל את תגובת הסוכן הנעלב לעולם לא יפנה אליו עוד בכל נושא שהוא. אפילו אם ייווכח בכך שטעה כאשר פנה לסוכן חדש ושוב ירצה בסוף השנה להחליף סוכן, הוא יחפש לעצמו סוכן חדש.
עודף מוטיבציה - תראה מה אתה מפסיד.
זוהי גישה נדירה המעידה אולי על חרדת נטישה קיצונית. סוכן הביטוח שנעזב עושה מעל ומעבר לכל אשר פעל לטובת הלקוח כאשר היה מבוטח באמצעותו. במקום מתנה סמלית לחג הוא שולח זרי פרחים ועציצים. הלקוח שעזב מקבל פתאום הצעות מחיר זולות ונוחות במיוחד במועדי החידוש גם מבלי שבכלל ביקש לקבל הצעת מחיר. תגובת הלקוח היא
בדרך כלל חוסר אמון כלפי הסוכן שפתאום יוצא מכליו. אולם במקרים שהסוכן הוכיח את עצמו בעבר בטיפול מקצועי הרי שיש סיכוי סביר שהלקוח יחזור אליו במקרה של הצעת מחיר נוחה במיוחד לעומת המתחרים.
גישה עניינית - עסקים כרגיל. על גישה זו שמעתי מסוכן ביטוח בכיר ביותר שסיפר לי על חבר משותף שעשיתי בעבורו עבודת יעוץ חד פעמית לפני ותר מעשר שנים. הבחור היה מבוטח אצלי מספר שנים עזב אותי לשנתיים ואחר כך חזר, הוא סיפר. מסתבר שידידנו המשותף חשב שעשה את עסקת חייו כאשר החליף סוכן אולם מהר מאוד גילה כי
הסוכן החדש אינו מעניק לו את טיב הכיסוי הביטוחי והשירות שהורגל לקבל אצל סוכן הביטוח הקודם. בתום שנת הביטוח הראשונה ביקש הסוכן החדש לקבל הזדמנות נוספת בטענה שהבעיות בשירות נגרמו בשל העובדה שהיה עליו ללמוד את התיק. הידיד המשותף נתן לסוכן החדש שנה נוספת וכאשר גילה שהעניינים אינם מתנהלים לפי ראות עיניו
חזר לסוכן הראשון שכל הזמן שמר על קשר עניני עם המבוטח. בשיחה פרטית אמר לי הסוכן שמדובר בהחלטה עסקית ולא אישית (אם אשתי הייתה עוזבת אותי לשנתיים והולכת עם מישהו אחר, איני בטוח שהייתי מסכים לקבל אותה בחזרה). אולם כאשר מדובר בעסק הוא רואה בחזרה של לקוח שעזב אותו ניצחון והוכחה ליתרון היחסי שלו מול
מתחריו. הסוכן הבכיר אף קטף פרות מתוקים שבאו לידי ביטוי בעסקים חדשים שהוא עשה בעקבות המלצות חמות ביותר שנתנו על-ידי הלקוח החוזר.
נספח ט' - חוזה התקשרות בין חברת הביטוח וחברת "מאגביט" בע"מ
הסכם התקשרות
בין חברת "מאגביט" בע"מ ובין חברת הביטוח _____________ (להלן: חברת הביטוח)
מוצהר ומוסכם כי חברת "מאגביט" בע"מ תורשה להתחבר למחשבי חברת הביטוח ולדלות ממנה נתונים בדבר קיומם של אישורי היעדר תביעות בפוליסות ביטוח שברשותה, בהתאם לסעיפים הבאים:
חברת "מאגביט" בע"מ מתחייבת לשלם סכום של 2500 ש"ח מדי תחילת שנה לחברת הביטוח בעבור השימוש בנתוניה. סכום זה קבוע לתקופה של 10 שנים וחברת הביטוח איננה רשאית להעלותו בתקופה זו.
חברת "מאגביט" בע"מ מתחייבת שלא לעשות כל שימוש בנתוני החברה למעט האמור לעיל, וכן החברה מתחייבת שלא להעביר מידע מכל סוג שהוא למעט אישורי היעדר תביעות לגוף צד שלישי.
חברת הביטוח מתחייבת כי כל אישור שמקורו במאגר חברת "מאגביט" יהיה קביל לשם מתן הנחות בפוליסות הביטוח הזכאיות לכך.
חברת הביטוח מתחייבת שלא להעלים מידע כלשהו באופן כלשהו בדבר קיומם של אישורי היעדר תביעות של לקוחותיה.
חברת "מאגביט" בע"מ מתחייבת לספק שירות ותמיכה טכנית במידת הצורך לחברת הביטוח ללא תשלום.
חברת "מאגביט" בע"מ מתחייבת שלא לאגור מידע כלשהו שמקורו במחשבי חברת הביטוח במחשביה.
הסכם זה תקף לתקופה של 10 שנים מיום חתימתו, והפרתו תחייב את הצד המפר בסכום של 50,000$ (בהתאם לשער היציג של יום הפרת ההסכם) לצד המופר.
במשך תקופת ההסכם מתחייבת חברת הביטוח להודיע על כל שינוי במערכות המידע הפועלות בה, וכן לאפשר לחברת "מאגביט" בע"מ ומי מטעמה לבצע עדכוני גירסה במידת הצורך.
ולראיה באנו על החתום,
_______________ __________________ _________________
תאריך חברת "מאגביט" בע"מ חברת הביטוח
(חתימה + חותמת) (חתימה + חותמת)
22
שבועות
קוד פעילות

תגים:

מיחשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח עסקי ופיתוח מערכות", סמינריון אודות "ניתוח עסקי ופיתוח מערכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.