היישום אינו מחובר לאינטרנט

פארק רעננה - נחלת הכלל או חומה ירוקה?

עבודה מס' 064503

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ביקורת על גידור הפארק וגביית תשלום ממבקרים שאינם תושבי העיר.

1,363 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ההנחה הרווחת היא כי הקמת פארקים ירוקים בשטחים עירוניים היא פעולה מבורכת, הן במישור הסביבתי והן במישור החברתי - הפארק מתפקד כמקום למפגש של אוכלוסייה מרבדים חברתיים ושיוכים אתניים שונים, שלעיתים אינם באים במגע בחיי היומיום. אך מה קורה כשהפארק הופך לחומה המונעת במידה מסוימת מפגש שכזה? לפני כחמש שנים גידרה עיריית רעננה את הפארק העירוני שבשטחה והחלה לגבות תשלום מתושבים שאינם מתגוררים בעיר. אחד הנימוקים לכך היה הצורך במימון אחזקת הפארק. בשנה שעברה דחה בג"צ עתירה שהגישה עמותת "אדם טבע ודין" לגבי צידוק התשלום. העמותה טענה בעתירה כי נוצרה פגיעה בחופש התנועה, כשהיא מבדילה בין פארק עירוני לבין שמורת טבע, בה התשלום לגיטימי. בנוסף, נטען כי למערך חופשי של שטחים פתוחים חשיבות קריטית, ומדובר בשירות חיוני, עד כדי כך שאין לתלות אותו ביכולת התשלום של הפרט, עובדה שעלולה להדיר את רגליהם של מעוטי היכולת ("הארץ", 7/11/2004).

קטע מהעבודה:

. Lindsey (2001) גורס במאמרו כי פארקים הסמוכים לקהילות שונות מבחינה חברתית וכלכלית במונחים של גזע ומעמד, כנראה שיהוו מחסומים בין שכונות. טענה זו כנראה לא התממשה במלואה עם פתיחת הפארק, לכן העירייה "דאגה" באופן מלאכותי ליצור את המחסום, בדוגמת גידור הפארק וגביית התשלום בכניסה מתושבי חוץ. בקרב מומחים לפארקים קיימת אמונה כי אנשים עם הכנסה נמוכה זקוקים יותר לפארק ממשלתי, אך באופן אירוני הוכח כבר במחקרים כי אותם עניים ומיעוטים משתמשים פחות בשירותי הפארקים (Lindsey, 2001).

מקורות:

George, H. (1889). "The Land for the People".
Gobster, P. (1998). "Urban Parks as Green Walls or Green Magnets? Interracial Relations in Neighborhood Boundary Parks". Landscape and Urban Planning, 502: 1-13.
Lindsey, G. (2001). "Access, Equity, and Urban Greenways: An Exploratory Investigation". The Professional Geographer, 53(3): 332-346.
Wolch, J. (2005). "Parks and Park Funding in Los-Angeles: An Equity Mapping Analysis". Urban Geography, 26(1): 4-35.
מישורי, ד., חננאל, ר. והנסון מ. (2005), נחלת הכלל בישראל: אתגר של צדק סביבתי וחברתי.
פיש, ד. (2004). "צדק סביבתי בישראל: המפגש בין דיני זכויות האדם ודיני איכות הסביבה". משפט וממשל, ז(2): 911-943.
צפריר, ר. (7/11/2004). "בקשה לדיון חוזר בעתירה נגד גביית תשלום בפארק ברעננה". הארץ.

תגים:

הדרה חופש · איכות סביבה · סביבה · ירוקים · פארק · תכנון תנועה · שימושי קרקע · צדק חברתי · פארקים עירוניים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פארק רעננה - נחלת הכלל או חומה ירוקה?", סמינריון אודות "פארק רעננה - נחלת הכלל או חומה ירוקה?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.