היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפיון האוכלוסייה המגיעה למועדון ספורט

עבודה מס' 064403

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת מאפייני האוכלוסיה המבקרת במועדון בשעות היום השונות.

4,826 מילים ,3 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הנושא אותו בחרתי לחקור, הוא סוג האוכלוסייה הפוקדת את מכון הכושר בשעות השונות של היממה. בהיותי עוסק בספורט באופן קבוע, שמתי לב לכך שכאשר אני מגיע למכון בשעות הבוקר, אני פוגש בעיקר נשים וגברים קשישים. בשעות אחר הצהריים והערב שמתי לב לכך שמגיעים משפחות ובשעות הערב המאוחרות, מגיעים למכון גברים, מעט נשים ואנשים בעלי משקל יתר.
המקום הנבחר למחקר הינו מועדון ה"הולמס פלייס" בו אני חבר. לפני עריכת המחקר, ביקשתי את אישורם של המנהלים לערוך את המחקר והבטחתי שלא אפגע בפרטיותם של הנחקרים. כמו כן, הבעתי את הסכמתי לכך, שאם המחקר יפריע למהלך התקין של האימונים, אפסיק את המחקר.
שאלת המחקר: מהו ההבדל בין סוגי אוכלוסייה הפוקדת את מכון הכושר בשעות השונות של היממה?
הדרך לאיסוף הנתונים במחקר זה תהיה תצפית, ובנוסף ערכתי ראיונות.
המחקר נערך במועדון "הולמס פלייס".
תיאור מהלך המחקר: ביקרתי במקום 15 פעמים. במשך עשרה ימים ערכתי תצפיות ובחמשת הימים הנותרים, ערכתי את הראיונות. בחמשת הימים הראשונים שהגעתי, בחנתי את הסביבה, שקלתי היכן כדאי לתצפת וקבעתי פגישה עם ההנהלה על מנת שיאושר לי לערוך את המחקר. הראיונות נערכו בשעות תואמות לשעות עריכת התצפיות. את התצפיות חילקתי על פני כל שעות היממה.

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת לימודי "שיטות מחקר".

קטע מהעבודה:

ניתן לראות על פי התצפיות והראיונות, שאכן המתאמנים במועדון הספורט, כל אחד מהם, יש לו את השעות הקבועות שהוא מגיע לשחייה או אימונים. הסיבות לכך הן מגוונות ומחולקות על פי מה ששיערתי בהשערת המחקר. מין, גיל, מצב משפחתי ומשקל יתר, אכן קובעים באילו שעות המתאמנים פוקדים את מועדון הספורט.
אישוש להשערתי נמצא בתצפיות שערכתי בשעות בוקר. על פי התצפית, בשעות הבוקר באות לברכה נשים בפנסיה, נשים שאינם עובדות.
תצפית מס' 1: "הגברים מזרזים את הנשים להוריד את בגדיהן ולהיכנס למים. הנשים נכנסות למים - הצעירות ביחד והמבוגרות יחד. המדריכים נעמדים מול הקבוצות ונותנים לנשים את המצופים. הנשים מתחילות לשחות ולידן המדריכים נותנים להם הוראות".

מקורות:

בייט-מרום, רות, (‏1990). שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
הכהן ר. וזימרן א. (1999). מחקר פעולה: מורים חוקרים את עבודתם. הוצאת מכון מופ"ת.
צבר בן יהושע, נ. (2001), עורכת, "מסורות וזרמים במחקר איכותי" הוצאת דביר, תל-אביב, עמ' 29-31; 141-195.

תגים:

איכותי · גישות · ושיטות · מחקר · תצפית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפיון האוכלוסייה המגיעה למועדון ספורט", סמינריון אודות "אפיון האוכלוסייה המגיעה למועדון ספורט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.