היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביוטכנולוגיה ומשפט

עבודה מס' 064394

מחיר: 275.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כשירות לפטנט של תוצרי המחקר ופיתוח הביוטכנולוגי (רישום פטנט על גנים)

7,080 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

אחת ההגדרות המקובלות של הביוטכנולוגיה מציגה אותה כענף העוסק בתהליכים, שבמסגרתם נעשה שימוש באורגניזמים, רקמות, תאים, אברונים, אנזימים, חומר גנטי, או חומרים ביו-אקטיביים אחרים, במטרה להפוך חומר גולמי (ביולוגי או אחר) למוצר בעל ערך יחודי או גבוה יותר.
ענף הביוטכנולוגיה מושתת על השקעות ענק במחקר מדעי עדכני במגוון תחומים. תרומתה של הביוטכנולוגיה לפיתוחן של תרופות חדשות ולייצור יעיל וזול יותר של תרופות קיימות היא עצומה ובלתי ניתנת לוויתור*.
למרות ההתפתחות הגדולה שחלה בענף זה בזמן האחרון, יש לזכור, כי תהליכים ביוטכנולוגיים בסיסיים פותחו ע"י האדם כבר משחר ההיסטוריה, וכדוגמה לכך ניתן להצביע על השימוש בתהליכי התססה להכנת יינות, בירות ולחם, שמקורם כנראה כבר לפני כרבבת שנים.
תחום זה כולל כיום, בין השאר, פיתוח מוצרים בתחום שירותי הבריאות (כגון תרופות, חיסונים, אמצעי אבחון, אמצעי ריפוי), בתחום החקלאות (כגון זני צמחים חדשים, הדברה ביולוגית), בתחום הוטרינריה (חיסונים ותרופות לבעלי חיים, אמצעי אבחון וטיפול לבעלי חיים), בתחומי איכות הסביבה (מיקרואורגניזמים לטיפול בזיהומים סביבתיים), ועוד. הוא אף כולל את הנושא הרגיש והמורכב של שימושים בחומר תורשתי, הנדסה גנטית, ונושאים מקורבים.
בנוסף לסקירה המשפטית אשר תובא בעבודתי זו, יתווסף גם הסבר בסיסי לגבי התחומים העיקריים, בהם עוסקת כיום הביוטכנולוגיה (ציטולוגיה, גנטיקה, גנומיקה, פרוטאומיקה, ננוטכנולוגיה, אימונולוגיה, ועוד), אם כי בקיצור נמרץ, לצורך מתן רקע בלבד. יש לזכור שעיקר הדגש בעבודה זו הינו על ניתוח המצב המשפטי, ולא על הפן המדעי או הטכנולוגי, נושאים אשר בהם הבנתנו לוקה בחסר. הדגש לכל אורכה של העבודה הינו על הניצול הכלכלי של אמצאות בתחום הביוטכנולוגיה ועל התשתית המשפטית המאפשרת ניצול זה. במסגרת זו נתעכב בפירוט על כשירות לפטנט של תוצרי המו"פ הביוטכנולוגי (כאשר בולט מביניהם ברגישותו הוא תחום הגנטיקה).
-------------------------------------------------------------------
* G.V. Overwalle, The Legal Protection of Biotechnological Invention In
.Europe and in the U.S.A. (Leuven, 1997) - יותר מ 325 מיליון בני אדם נעזרים כיום ב 155 תרופות וחיסונים ביוטכנולוגיים אשר אושרו על ידי הFDA האמריקני וכ- 370 תרופות נוספות יאושרו בזמן הקרוב.

תוכן עניינים:
הקדמה
בעיית שילוב ביוטכנולוגיה במשפט
פטנטים
התנאים לכך שאמצאה ביוטכנולוגית תהיה ברת רישום כפטנט
סייג לאמצאות כשירות פטנט בקשר ליישומים ביוטכנולוגיים
רשיונות כפיה בתעשיה הפרמצבטית
מהם רשיונות כפיה?
מתי יינתן רשיון כפיה לצרכי רפואה?
מהותו של הסכם TRIPS
פטנטים על בע"ח רב-תאיים ועל אורגניזמים חיים סקירת מצב
פטנטביליות של גנים
האם גנים עשויים לענות על הדרישות הכלליות לרישום פטנט?
משפט השוואתי
המצב המשפטי באירופה
רישום פטנטים על גנים של אדם
תהליכים רפואיים
המצב המשפטי בארה"ב
רישום פטנטים על גנים של אדם
תהליכים רפואיים
הגישה בישראל
משפט עברי
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

התיאוריה הבסיסית העומדת מאחורי מוסד הפטנטים היא המדינה המעניקה לממציא זכות שלילית לזמן מוגבל על אמצאתו, בתמורה לחשיפתה. מטרת דיני הפטנטים כפולה: מחד, הם מגנים על הנכס התעשייתי של הממציא, ומאידך, הם מבטיחים שהאמצאה תהיה בהישג-ידו של הציבור על ידי הצגת הדרישה לפרסום האמצאה ברבים.

תגים:

אמצאה · ביוטכנולוגיה · גנים · מחקר · פטנט · תעשייה · תרופות · קניין · רוחני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביוטכנולוגיה ומשפט", סמינריון אודות "ביוטכנולוגיה ומשפט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.