היישום אינו מחובר לאינטרנט

חובת השלטון להגן על איכות הסביבה- אויר

עבודה מס' 064359

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ביסוס הזכות לסביבה בריאה בזכויות האדם (הפרט והציבור) וחובת השלטון הנגזרת מכך לדאוג לצורכי הציבור ולאוויר נקי.

3,516 מילים ,40 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

גם לאחר המאה העשרים, אשר התאפיינה בריבוי מהיר של האוכלוסייה העולמית, סכסוכים מזוינים בהיקף חסר-תקדים ותיעוש מואץ ברחבי העולם, קיימות מספר בעיות סביבתיות שדרך פתרונן תקבע האם האדם ימשיך להתקיים או שמא צפוי אסון בקנה מידה גלובלי(1). הבעיות הסביבתיות שונות ומגוונות, למן ניצול-יתר של משאבי כדוה"א (מזון, אנרגיה, שטח וכו'), זיהום ופגיעה במים, באוויר ובקרקע, ועד לפגיעה חמורה והכחדה של בעלי חיים וצמחים.
בחרתי להתמקד בעבודתי בבעיית זיהום האוויר שייחודה בכך שאינה מוגבלת לשטח מסוים, ואפקט הפגיעה אינו מכיר בגבולות פוליטיים. הצורך באוויר נקי קובע את איכות החיים של האדם, את בריאותו ומכאן שהוא משפיע ישירות גם על חייו.
בעיית זיהום האוויר דורשת יחס מורכב יותר, ושיתוף פעולה בינלאומי(2) הכרחי למציאת פתרון יעיל. במסגרת התעוררות הציבור לחשיבות ההגנה על הסביבה,יותר מדינות וארגונים מכירים בהשפעה הדרמטית של איכות האוויר אותו אנו נושמים, על בריאותנו וחיינו.
היחס לאיכות הסביבה ולדרך ההגנה עליה משתנה בעולם, מתפיסה נזיקית בעיקרה(3) לתפיסה ערכית יותר, הרואה בזכות לסביבה בריאה כאחת מזכויות האדם החשובות ביותר, וכזכות בלתי-נפרדת מהזכות לחיים.
בשל הזיקה בין זכויות האדם לצורכי הסביבה, כיום הדגש הוא על קידום איכות הסביבה באמצעות שימוש בזכויות האדם(4).
בעבודה אבחן את ביסוס הזכות לסביבה בריאה בזכויות האדם (הפרט והציבור) ואת חובת השלטון הנגזרת מכך לדאוג לצורכי הציבור ולאוויר נקי.
רוב המידע הקיים בנושא איכות הסביבה בישראל נמצא באינטרנט, ומשם נלקח חלק גדול מהמידע המופיע בעבודה. השאיפה הייתה שהמידע שנילקח יהיה אובייקטיבי, אף כי מרבית החומר המפורסם, נכתב ע"י בעלי עניין.
----------------------------------------------------------------
1. W.P.Gormley, Human Rights and Environment: The Need For International Cooperation, Leyden 1976. בע' 6.
2. שם, בע' 32.
3. פקודת הנזיקין (נוסח חדש), פרק ג' סימן ה', סעיף 42,44.
4. י' שני, "הזכות לאיכות הסביבה ראויה כזכות אדם במשפט הבינלאומי" המשפט ו' עורך יובל שני, תשס"א- 2001, בע' 299.

הערת מערכת: בעבודה לא צוינה רשימה ביבליוגרפית, מעבר למראי המקום.

תגים:

איכות · המשפט · הסביבה · חובה · משפטית · נזיקין · תורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חובת השלטון להגן על איכות הסביבה- אויר", סמינריון אודות "חובת השלטון להגן על איכות הסביבה- אויר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.