היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריקטורות אנטישמיות

עבודה מס' 064320

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת חמש קריקטורות מעבודותיה של אמיה ג'חא.

2,182 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבחן את הדימוי השלילי של היהודים הנוצר מקריקטורות אנטישמיות תוך הסתמכות על עבודותיה של אמיה ג'חא שמתפרסמות באתרים פלסטינים שונים. קריקטורות אלו מבטאות בציוריה את שנאתה כלפי העם היהודי וארצו הכובשת והן הפופולאריות ביותר בקרב הציבור הפלשתיני. כמו כן ננתח את הקריקטורות האלו ונבדוק איך אנו כצופים מפרשים אותם.

קטע מהעבודה:

אנטישמיות מאופיינית כשנאת יהודים. הסיבות לאנטישמיות במהלך ההיסטוריה הן רבות, ואלו הן: שנאה על רקע דתי, שנאה על רקע כלכלי, שנאה על רקע תרבותי ושנאה על רקע גזעני. מושג האנטישמיות נקבע בשנת 1879 על ידי משכיל גרמני ויליהאם מאר. הקריקטורה האנטישמית היא היחידה ששואבת את תכניה מצירוף יחיד במינו של שלילה תיאולוגית, מוסרית, גזענית, חברתית ופוליטית כאחת ועל כן אין היא מכוונת כלפי פרטים אלא, כלפי העם היהודי והיא היחידה המציגה את נשוא הציור כאנטי תזה לאידיאל האסתטי של תרבות המערב. הקריקטורה האנטישמית היא היחידה, בעיקר בביטויה הגרמני- נאצי והערבי, המציגה את האדם היהודי כפרט וככלל כיעוד להשמדה פיזית. האבטיפוס האנטישמי הוא היפוכו המוחלט של ההומור. הנושא הוא לרוב בעל ערך משני, שכן הסגנון הוא המסר. הקריקטורה האנטישמית נועדה להדביק אות קין על מצחו של היהודי (סתיו , 1996).

מקורות:

כהן, אילת (2003). סיפור קומיקס, שיר וכתבת עיתונות: שלושה דגמים של IMAGE\TEXT. בתוך: בן שחר, רינה וגדעון טורי (עורכים). קובץ עברית שפה חיה מס' 3. הוצאת הקיבוץ המאוחד והמכון לפואטיקה ולסמיוטיקה על שם פורטר.
קלר, הלגה (1995). לדעת לצפות: עיון בתכנים ובדרכי ההבעה בקולנוע ובטלויזיה. מעלות, ירושלים.
סתיו, אריה (1996). השלום- קריקטורה ערבית: עיונים בדימוי היהודי בקריקטורה. זמורה-ביתן, תל אביב.
Manor- Tamam, Keren (2003). Images un Palestinian and Israeli caricatures. The Herry S. Truman Research Institute for the Advancement of Peace, The Hebrew University of Jerusalem.
מקורות מקוונים:
"הסתה אנטי ישראלית ואנטישמית באמצעות קריקטורות בבטאון "הרשות הפלסטינית" "אלחיאת אלג'דידה"", המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ), מרכז המידע למודיעין ולטרור, 18 במאי 2005 : http://www.intelligence.org.il/sp/5_05/ai_caric.htm
עומר כרמון, "מראה פלשתינית: ככה הישראלים נראים", חדשות MSN, 30/9/05:
http://business.msn.co.il/news/Internal/CultureEducation/200509/20050930151902.htm
http://arabcartoon.net/

תגים:

שנאה · ערבים · יהודים · ישראל

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריקטורות אנטישמיות", סמינריון אודות "קריקטורות אנטישמיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.