היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארכיטקטורה ומודרניות: אדולף לוס וחשיבתו על הבניין

עבודה מס' 064279

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חשיבתו האומנותית ועבודותיו של הארכיטקט אדולף לוס בעיר וינה של ראשית המאה ה-20.

4,719 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

התקופה המודרנית מאופיינת שינויים חוצי גבולות בתחומים רבים של החיים הכוללים גם את האומנות ואת הארכיטקטורה. זרמים חדשים נוצרו וזרמים ישנים הלכו לעולמם. התחייה של העבר התקיימה לצד הפריצה קדימה בחשיבה חברתית, אומנותית ותרבותית. הארכיטקטורה גם היא הושפעה רבות משינויים אלו של המודרניות החדשה. כוונתי במאמר שלי היא לבחון את החשיבה הארכיטקטונית של אחד מידועי האדריכלים של ווינה באותה תקופה (1870-1914) ולראות איך הוא ראה את השינוי במקצוע שלו. אדולף לוס היה הרבה דברים. הוא היה מחבר כתבים, פילוסוף חברתי וארכיטקט. הוא שילב חשיבה רעיונית פילוסופית בתוך יצירותיו כדי שהם יקבלו את המסר שהוא האמין כנכון לחברה של ימיו. בחיבור זה אבחן את הארכיטקטורה של אדולף לוס דרך שני אספקטים של החשיבה שלו.
בפרק הראשון אציג את הדרך שבה לוס ראה את החברה והאומנות של ימיו. בפרק זה אבקש לבחון האם הוא ראה את החברה הוינאית כמתקדמת, כמודרנית או כשוקעת בניוון אומנותי. בפרק השני ברצוני לבחון איך לוס ראה את הארכיטקטורה ואת תפקידה בעיצוב החברה והאומנות. פרק זה יוקדש להצגה של המאפיינים העיקריים במחשבה הארכיטקטונית של לוס או בדרך שבה הוא ראה את הבניין נבנה. הדרך שבה הוא ראה את מקצועו מאירה לנו על הפרק הראשון בכך שמציגה עבורנו את השימוש ברעיונות מקצועיים לצורך המשגה של חשיבה חברתית. הפרק השלישי של חיבור זה יוקדש לבחינה של אחת מיצירותיו של אדולף לוס, בניין חברת הביגוד Goldman & Salatch בכיכר המיכאלרפלאטץ בווינה. פרק זה יאפשר לי להבין את היישום בשטח של החשיבה האומנותית והארכיטקטונית של לוס. לסיכום, אנסה לשזור חוט בין שלושת הפרקים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 הביקורת החברתית והאומנותית של אדולף לוס
פרק 2 הארכיטקטורה לפי אדולף לוס
פרק 3 בניין המשרדים של Goldman & Salatch - דוגמה לארכיטקטורה לוסיאנית
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

לוס שם דגש על הקשר המיוחד בעיניו בין בעיצוב לבין גישה תמימה וכנה לחיים והשתמש בביקורת שלו על האומנות ככלי אפקטיבי ליצור ביקורת חברתית ותרבותית על החברה של זמנו. בניגוד לאוטו וואגנר, לוס היה ארכיטקט פרקטי וראה את הארכיטקטורה כהמשך של ספקטרום רחב של חפצים. בשבילו ה"אומנות" של הארכיטקטורה הייתה כלי פרקטי לעצב דברים למען מטרה מסוימת, כלי פונקציונאלי לשירות החברה והאנשים המרכיבים אותה. הזיוף והחיקוי לדעתו של לוס היו מפלצות חברתיות אשר ישנו צורך משמעותי להשמידן. הרצון של האדם לעלות שלב חברתי ולהגיע לנקודה אשר אינו יכול להגיע אליה ע"י יצירת חיקויים של חפצים אשר שייכים למעמד חברתי אחר אינו אלא תופעה בלתי נסבלת חברתית.

מקורות:

Cacciaru, M., Architecture and Nihilism: On the Philosophy of Modern Architecture. New Haven, London: Yale University Press, 1993.
Frisbey, D., Fragments of Modernity. London: Polity, 1985.
Loos, Adolf. Ornament and Crime: Selected Essays. Adolf Opel (ed.). Riverside, California: Ariadne Press, 1998.
Loos, Adolf (1897). Ins Leere Gesprochen. A. Ope (ed.)l. Vienna: Prachner, 1981.
Loos, Adolf. Die Potemkin'Sche Stadt. A. Opel (ed.). Vienna: Prachner, 1983.
Loos, Adolf., Trotzdem. a. Opel (ed.). Vienna: Prachner, 1982.
Mayer, A., The Persistence of the Old Regime: Europe and the Great War. London: Croom Helm, 1981.
Munz, L. and G. Kunstler, Adolf Loos: Pioneer of Modern Architecture. New York: Praeger, 1966.
Olsen, D.J., The City as The Work of Art. New Heaven and London: Yale University Press, 1986.
Safran, Yehuda and Wilfried Wang, The Architecture of Adolf Loos: an Arts Council Exhibition. London: The Council, 1985.
Simmel G., (1900). The Philosophy of Money. David Frisbey and T. Bottomore. London: Ruotledge, 1990.
Stewart, Janet., Fashioning Vienna: Adolf Loos's Cultural Criticism. New York: Routledge, 2000.
Topp Leslie, Architecture and Truth in Fin-de-Siecle Vienna. New York: Cambridge University Press, 2004.
Tournikiotis, Panayotis, Adolf Loos . New York: Princeton Architectural Press, 1994.
Weber, Max, Economy and Society: An Outline of Interpretive Sociology. Roth, G. and C. wittich (Eds.), vol. 1. New York: Bedminster Press, 1968.

תגים:

אדריכלות · אומנות · ארכיטקטורה · וינה · הארט · נובו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארכיטקטורה ומודרניות: אדולף לוס וחשיבתו על הבניין", סמינריון אודות "ארכיטקטורה ומודרניות: אדולף לוס וחשיבתו על הבניין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.