היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיות שינה אצל בני נוער

עבודה מס' 064219

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפתרונות לבעיות השינה אצל בני נוער ותפקידה של מערכת החינוך והמחנך בנושא.

7,163 מילים ,22 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הצורך לישון, החזק כל כך, הינו חיוני לגוף ולנפש. עם זאת המחקר עדיין אינו מסביר לנו לחלוטין את תפקידיה של השינה. שנים ארוכות של מחקר בתחום השינה והשלכות של חסך השינה הותירו שאלות רבות בלא פיתרון הולם. אנו יודעים שבמצבים של חסך שינה ממושך נחלשת יכולת התגובה של המערכת החיסונית ונפגעות יכולתו של הגוף ובריאותו. ידע רחב, שמבוסס על מאות מחקרים מאפשר לו להסיק שהשינה היא צורך פיסיולוגי דומה לצורך במזון. השינה היא תהליך ביולוגי חשוב במחזור היממה של האדם, כאשר מניעת שינה יכולה לגרום לבעיות קוגניטיביות שונות, ומכאן החשיבות הרבה של העבודה הנוכחית .
הפרעות השינה של הילד עלולות להיות מלוות במתחים קשים במערכת המשפחתית, ולגרום לפגיעה בתפקודם המקצועי והחברתי של ההורים. במשפחות רבות ההתמודדות עם בעיית השינה של הילד גורמת לעימותים בין ההורים ולמתחים המתפשטים לתחומים רבים אחרים.
העבודה הנוכחית תנסה לבדוק את הפתרונות המוצעים לבני נוער מתבגרים בבעיות השינה שלהם ואת תפקידו של בית הספר. העבודה תסתמך על תיאוריות ומחקרים שנעשו בנושא.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. התפתחות הפרט בתקופת ההתבגרות
2.1 התפתחות ביולוגית
2.2 התפתחות פסיכולוגית
2.3 התפתחות קוגניטיבית
3. מדוע יש צורך לישון
3.1 מקצבי השינה
3.2 הגורמים לבעיות שינה
3.3 חשיבות הטיפול
4. שיטות טיפול
4.1 טיפול בעזרת אקטיגרף
4.2 הטיפול התרופתי
4.3 טיפול התנהגותי
4.4 גישות היקיצות היזומות והטיפול הדינמי
5. תפקידו של בית הספר
5.1 הפחתת חרדות בחינות
5.2 מניעת שימוש באלכוהול וסיגריות
5.3 טיפול בבעיות משמעת
5.4 טיפול עם ההורים
5.5 טיפול בחרדות ע"י יועץ פדגוגי
5.6 הרפיה ודמיון מודרך
6. טיפול טיפול בנדודי שינה
7. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרעות שינה מלוות פעמים רבות בבעיות קשב וריכוז ובבעיות התנהגות ולמידה. כגון: אי שקט, היפראקטיביות, סרבנות, עקשנות, רגזנות. התנהגויות וקשיים אלה עלולים לגרום לבעיות הסתגלות במסגרות החינוכיות, כשלעיתים קרובות לא מקשרים ביניהן לבין בעיית שינה. הפרעות שינה עלולות לגרום גם למצב של עייפות כרונית שתתבטא באדישות, חוסר עניין בסביבה, עייפות ואיטיות (באופן שעלול להיות מאובחן בטעות כדיכאון).

מקורות:

אריקסון א., ילדות וחברה, תל אביב 1974
גולדרינג א., "בעיית יחסי הגומלין שבין הורים לבין מערכת החינוך - היבטים ארגוניים" עיונים בחינוך 1997
גלבוע ציפי, בחינת הגורמים הקשורים לרמת ידע אובייקטיבית ורמת ידע נתפשת של מתבגרים, בר אילן: המחלקה לפסיכולוגיה, תשנ"ט.
זכאי דן (1992), יסודות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
טל קלודי (1995), התמודדות עם פחדים בגיל הרך, עומר: הוצאה ביתית.
יערי אורה, חרדת בחינות- מהות וטיפול, תל-אביב, 1982.
לביא פרץ (1993), עולמה הקסום של השינה, תל-אביב: ידיעות אחרונות.
לוין (1980) הפסיכולוגיה של החלום תל-אביב.
מוס ר., תאוריות על גיל ההתבגרות חיפה, 1990
סלטון רות ברוניצקי, חרדת בחינוך ואיך יוצאים מזה, 1986.
סמילנסקי י., בר לב מ., (1984), שיקול דעת בפתרון בעיות משמעת בחינוך, ירושלים: המכון לחקר הטיפול בחינוך, האוניברסיטה העברית.
קוויק ת. (1981), שיפור המוטיבציה, תל-אביב: אור-עם.
שדה אבי (1999), לישון כמו תינוק, ידיעות אחרונות, ספרי חמד.
Abramovitch Henry, (1995), "The Nightmare Of Returning Home: A Case Of Acute Onset Nighmare Disordered Treated By Lucaid Dreaming",Israel Journal Of Psychiatry Related Sciences, 32(2), Pp.140-145.
Hall James (1977), Clinical Uses Of Dreams, New-York.
Harrison Y., (1999), "One Night Of Slee Loss Imparis Innovative Thinkoink And Flexible Decision Making", Organizational Behavior And Human Decision Processes, May, 78, Pp.128-145.
Fine Saul (1998), The Differential Effect Of Sleep Deprivation On Circadian Rythmicity Of Reaction Time Variables, Bar Ilan University.
Linde L. Et All (1999), "Auditiry Attention And Multiattribute Decision Making During A 33 Sleep-Deprivation Period", Ergonomics. 42(5), Pp.696-713.
Nave Rachel Et All (1994), "The Intrinsic Effect Of Samazenil On Sleep Propensity And Performence Level Of Sleep-Deprived Subjects", Psychopharmacology, 115(3), Pp.366-370.
Rothenberg Vadim (1992), "Sleep And Memory: The Influence Of Different Srtages On Memory", Neuroscience Biobhavioral Reviews, 16(4), Pp.497-501.
Dahl, R.E. (1996). The regulation of sleep and arousal: Development and psychopathology. Development and Psychopathology, 8, 3-27.
Sadeh, A. (1994). Assessment of intervention for infant night waking: Parental reports and activity-based home monitoring. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 62 (1), 63-68.
Sadeh, A., Hauri, P.J., Kripke, D.F. Lavie, P. (1995). The role of actigraphy in the evaluation of sleep disorders. Sleep, 18, 288-302.
Sadeh, A., Raviv, A. Gruber, R. (2000). Sleep patterns and sleep disruptions in school-age children. Developmental Psychology, 36 (3), 291-301.
צוות הקליניקה של "תמורות" - המרכז לקידום רפואה משולבת, "נומי נומי ילדתי", זמין ב:
http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Article/xID/3406/xCT/49

תגים:

קשב · וריכוז · בית · הספר · משפחה · בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיות שינה אצל בני נוער", סמינריון אודות "בעיות שינה אצל בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.