היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת "תרבות הרייטינג" על הראיון הפוליטי בטלוויזיה

עבודה מס' 064188

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח חמישה ראיונות עם אופי פוליטי.

9,444 מילים ,21 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כיום הן הפוליטיקאים והן המראיינים מודעים לחשיבותה של הטלוויזיה המסחרית .
הפוליטיקאי המודרני רוצה להיות על מרקע הטלוויזיה ולהיכנס לכל משפחה בישראל לסלון, לכן הפוליטיקאי משתדל להשתתף בכל תוכנית אירוח וכל שעשועון בשעות השיא, כך שבסופו של דבר הפופולאריות שלו תעלה וכך גם מעמדו בעולם הפוליטי.
המראיינים מודעים לאחוזי הצפייה בבית ולרווח הכלכלי ולכן הם הופכים את הראיון לדרמטי יותר במטרה למשוך יותר צופים ע"י שאילת שאלות, סקופים ושימוש במילים ובביטויים חזקים, כל אלה כמובן משפיעים באופן ישיר על הראיון הפוליטי .
המחקר בוחן את ההשפעה על הפוליטיקאי ועל המראיין בתוכנית על ידי ניתוח תוכן של ראיונות פוליטיים ששודרו בטלוויזיה המסחרית (ערוץ 2) בשנת 2004 ואף כוללת ראיון שנעשה בשנת 1999 ברשת סי.בי.אס .
ההשערות שמנחות את המחקר הן :
בעידן הרייטינג בטלוויזיה , הראיון הפוליטי נעשה דרמטי יותר ,הפוליטיקאים המתארחים בראיונות טלוויזיוניים נעשים תיאטרליים וזאת בכדי לעלות את הפופולאריות שלהם בציבור.
כמו כן בעידן הרייטינג בטלוויזיה המראיין אינו מסתפק בשאלות פוליטיות ונקודתיות אלא נוטה הרבה יותר לשאול שאלות אישיות.
כלי המחקר: ניתוח תוכן
הליך המחקר: במחקר נותחו חמישה ראיונות עם אופי פוליטי. הראיונות שודרו בטלוויזיה, ובכל ראיון היה נוכח פוליטיקאי אחד. ארבעה רעיונות התרחשו בישראל ב- 2004 וראיון אחד התקיים בארה"ב ברשת CBS בשנת 1999.
צפינו בראיונות וניתחנו אותם ע"פ ארבע קטגוריות :
* תוכן התוכנית - דמות פופולארית עם סיפור מרתק ( רייטינג).
* זמן שידור ופרומו.
* דרכי שכנוע, התחמקות ומניפולציה.
* יצירת דרמה - שאלות אישיות, הקצנת מחלוקות, מטאפורות ו "חבטות מילוליות".

קטע מהעבודה:

1. הטלוויזיה - כמכשיר רב עוצמה בתקשורת המונים:
ההחלטה לכונן טלוויזיה בישראל נפלה בתום מלחמת ששת הימים, לאחר ויכוחים ממושכים ודחיות רבות.
באותה תקופה היו כ-30 אלף מקלטי טלוויזיה ברשותם של תושבי ישראל, למרות שלא היו קיימות במדינה תחנות טלוויזיה. רוב המקלטים היו בבעלותם של תושבים דוברי ערבית. השידורים בטלוויזיה הישראלית החלו במתכונת של שעתיים עד שלוש שעות - שידור בערבית - לעומת מחצית השעה שהוקצתה לשידורים בעברית.

מקורות:

איילון,י. (1994). תקשורת ההמונים המשודרת-והחברה, תל אביב: הוצאת איילון.
בראון, ל. (1992). עיצוב התדמית, תל אביב: "אור-עם".
גלילי, א. (2004). הטל'-פוליטיקאים, הוצאת רמות-אונ' תל אביב.
וולמן,מ. (1990). דמגוגיה ורטוריקה, ת"א: פפירוס.
יבין, ח. (1993). כתב טלוויזיה, דביר הוצאה לאור.
יורן,נ. (2001). ערוץ 2 - הממלכתיות החדשה - פרק א', ת"א : רסלינג.
כספי, ד. ( 1996) תקשורת המונים, כרך ב', האונ' הפתוחה.
ליבס, ת. (1997). עליונותה של "פופוליטיקה", העין השביעית, מס' 9, עמ'38 הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.
לנדאו, ר. (1988). הרטוריקה של משלב הנאום הפוליטי בישראל, תל אביב: הוצאת עקד.
צוקרמן, א. (1999). טלוויזיה גלובלית, משרד הביטחון-ההוצאה לאור.
צורן,ג. (2002). תרגם מיוונית והוסיף מבוא והערות. אריסטו, רטוריקה, ספרית פועלים.
קינג, ל. (1997). לדבר צריך לדעת, בכל עת ובכל מקום:הסודות של תקשורת טובה , ת"א: אחיאסף בע"מ.
שחר, ר. (2001). מנהיג בהזמנה: על בוחרים ואסטרטגיות של שיווק פוליטי.ת"א: ידיעות אחרונות.
שפירא, י. (1989). פופוליזם של פוליטיקאים בישראל, עם עובד.
BOURDIEU,PIERRE (1999). ON TELEVISION, NY : New Press
Maarek, Philippe J., 1995. Political Marketing and Communication, London: John Libbey & Company Ltd. (pp. 1-25).
Kurtz et al. (1996) KURTZ, M. J., EICHHORN, G., MURRAY, S. S., GRANT, C. S., & ACCOMAZZI, A. 1996, in Data and Knowledge in a Changing World: The Information Revolution: Impact on Science and Technology, Dubois, J.-E., Gershon, N. (eds.), Springer Verlag, pp. 123-130
Lang, G. E., & Lang, K. (1983). The battle for public opinion: The president, the press, & the polls during Watergate. NY: Columbia U. Press.
Fuller, S. (2000). The Governance of Science: Ideology and the Future of the Open Society. Buckingham: Open University Press.
Newman, B., & Newman, P. (1999). Development through life: A psychosocial approach (7th ed.) Belmont, California: Wadsworth Publishing Company.
Owen Vandersluis, Sarah ed(2000).The State and identity construction in international relations / edited by Sarah Owen Vandersluis

תגים:

פופוליטיקה · ראיונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת "תרבות הרייטינג" על הראיון הפוליטי בטלוויזיה", סמינריון אודות "השפעת "תרבות הרייטינג" על הראיון הפוליטי בטלוויזיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.