היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעלות צולבת על רשתות תקשורת ומדיה

עבודה מס' 064039

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ריכוזיות המדיה בידי תאגידי תקשורת גלובליים

2,297 מילים ,13 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
מבוא
מיזוגים וסינרגיה בין חלקי הקונצרן
רופרט מרדוק כדוגמא
שינויים ומגמות בתחום
כישלונות ובעיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרשות הפדרלית לתקשורת FCC, המפקחת הגדולה על התקשורת האמריקנית, העבירה ב2/6/2003 סידרה של תיקונים והקלות בנושא הבעלות הצולבת על המדיה. כך, למשל, ענקי תקשורת ששליטתם בשוק מקומי כלשהו הוגבלה, עד היום, לשליש מתחנות הטלוויזיה באותו שוק, יוכלו לרכוש עד מחצית מהתחנות. גם בעלי עיתונים, שעד היום הוגבלה יכולתם לרכוש תחנות טלוויזיה ורדיו באזורים הגיאוגרפיים בהם מופצים עיתוניהם, יזכו להקלות מפליגות ויוכלו מעתה לרכוש תחנות.
עולם המדיה חיכה זמן רב להחלטה זאת ויתכן כי היא תיתן תנופה גדולה למגמת ריכוזיות המדיה בידי חברות ענק. צפוי גל של מיזוגים ורכישות בידי חברות ענק שעד כה עיכבו את רכישותיהם כיוון שהגיעו לסף הגודל או מבנה האחזקה הצולבת המותרים.
במאמר מחודש יוני האחרון (Yang and Weber,2003) צופים המחברים כי הגל החדש לא יאופיין דווקא בעסקאות רכישה ע"י ענקי המדיה אלא בהשגת שליטה בשווקים מקומיים בארה"ב ע"י עסקאות מיזוג בין עיתון מקומי דומיננטי באזור ותחנת טלוויזיה דומיננטית באזור. הכותבים מכנים את הגל הצפוי בשם שיגעון מיזוג המדיה MEDIA MERGER MANIA .

מקורות:



Untitled
תאגידי התקשורת הגלובליים
ראשי פרקים:
מבוא
מיזוגים וסינרגיה בין חלקי הקונצרן
רופרט מרדוק כדוגמא
שינויים ומגמות בתחום
כישלונות ובעיות
סיכום
ביבליוגרפיה
מבוא
הרשות הפדרלית לתקשורת FCC, המפקחת הגדולה על התקשורת האמריקנית, העבירה ב2/6/2003 סידרה של תיקונים והקלות בנושא הבעלות הצולבת על המדיה. כך, למשל, ענקי תקשורת ששליטתם בשוק מקומי כלשהו הוגבלה, עד היום, לשליש מתחנות הטלוויזיה באותו שוק, יוכלו לרכוש עד מחצית מהתחנות. גם בעלי עיתונים, שעד היום הוגבלה
יכולתם לרכוש תחנות טלוויזיה ורדיו באזורים הגיאוגרפיים בהם מופצים עיתוניהם, יזכו להקלות מפליגות ויוכלו מעתה לרכוש תחנות.
עולם המדיה חיכה זמן רב להחלטה זאת ויתכן כי היא תיתן תנופה גדולה למגמת ריכוזיות המדיה בידי חברות ענק. צפוי גל של מיזוגים ורכישות בידי חברות ענק שעד כה עיכבו את רכישותיהם כיוון שהגיעו לסף הגודל או מבנה האחזקה הצולבת המותרים.
במאמר מחודש יוני האחרון (Yang and Weber,2003) צופים המחברים כי הגל החדש לא יאופיין דווקא בעסקאות רכישה ע"י ענקי המדיה אלא בהשגת שליטה בשווקים מקומיים בארה"ב ע"י עסקאות מיזוג בין עיתון מקומי דומיננטי באזור ותחנת טלוויזיה דומיננטית באזור. הכותבים מכנים את הגל הצפוי בשם שיגעון מיזוג המדיה MEDIA MERGER
MANIA
לגבי תושבי אותם האזורים בהם יתקיימו עיסקאות אלו מדובר על יצירת שליטה מהותית במדיה הנצרכת האזור, אך לגבי חברות המדיה המיזוג ייצור יתרונות הנובעים מהסינרגיה בשילוב של שני סוגי המדיה. ייתכן שיתוף פעולה בחומר המערכתי, כאשר צוות כתבים ידווח גם לעיתון וגם לטלוויזיה, יגדל כושר המיקוח מול מפרסמים וכמובן
מול מדיה מתחרה.
מיזוגים וסינרגיה בין חלקי הקונצרן
סינרגיה הפכה למעין מילת קסם (2002, Crawford): שילובים המשלימים זה את זה. חלק מהחברות הבינו שללא איחוד והשתלבות בגוף גדול הם ימשיכו להפסיד כסף לאורך זמן . גם כאשר ענקי המדיה מתאחדים נוצרים יתרונות סינרגטיים. לדוגמא כאשר ויאקום השתלטה על CBS נוצרה אפשרות לשידורים הדדיים של פרומואים cross-promotion
לתכניות ב CBS ובתחנות טלוויזיה אחרות שבבעלות ויאקום , כדוגמת MTV . (Farrell,1999) . בתארו את ויאקום לאחר המיזוג משתמש (Farrell,1999) בדימוי של "סוס יאור" השולט ב: תחנות טלוויזיה ורדיו, תחנות כבלים, פארקי שעשועים, שילוט חוצות, אולפני סרטים וחברות להפקת תכניות טלוויזיה.
אספקט נוסף של הסינרגיה הוא שיווק הפרסומות. ענקיות המדיה משתמשות בשיטת מכירת פרסומות הנקראת Cross-platform and integrated marketing arrangements . בשיטה זאת יכול מפרסם בעיסקה אחת לקנות דקות פרסום ב מספר רשתות השייכות לענק אחד. ויאקום לדוגמא מוכר "חבילות" הכולל פרסום ב: Infinity Broadcasting, CBS
broadcast network , MTV . (McClellan,2003) .
דוגמא נוספת לסינרגיה היא רכישת ספקית שירותי הלווין DirectTV ע"י אימפריית התקשורת של רופרט מרדוק News Corp. (Grover,2003). ברכישה זאת השתלטה News Corp שלה עניין רב בתחום הטלוויזיה בלווין (רשתיות סקיי וסטאר) על ספקית שירותי לווין. זהו מיזוג אנכי כאשר ספק התוכן רוכש את ספק השירותים הטכניים.
רופרט מרדוק כדוגמא
התאגיד של רופרט מרדוק יכול לשמש מודל לצמיחתו של ענק תקשורת: מרדוק בונה את האימפריה שלו במשך יותר משלושים שנה ומשלב בקונצרן שלו באופן מתמיד חברות הפקת תכניות וחברות הפצה integrating proramming and distribution ופריסה בינלאומית. למרדוק נוכחות בולטת בשוק הטלוויזיה באסיה (סטאר), בבריטניה (סקאיי)
ובארה"ב (פוקס) Managing Intellectual Property ,editorial,1995) (
לפני כ-50 שנה היה מרדוק סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת אוקספורד, שירש מאביו עיתון מקומי כושל באוסטרליה. היום, כיו"ר ניוז-קורפ, נאמד שוויו בכ-7 מיליארד דולר, והכוח שהוא מרכז עולה על זה של כל טייקוני התקשורת האחרים. הוא הקים אימפריה כלל-עולמית של רשתות טלוויזיה, עיתונים, כתבי-עת, ספרים וסרטים, תוך
נטילת סיכונים וקריאות-תיגר על מוסכמות. יצאו לו מוניטין של מהמר שלעולם אין לצפות מה יהיה צעדו הבא, של פיראט שמשחק על-פי הכללים שהוא עצמו קובע, ושל בעלים שאינו מתחשב בתוצאות החברה לטווח הקצר כך שניוז קורפ הפכה לחברה היציבה ה ביותר מבין ענקיות התקשורת, אם לא הנערצת ביותר.
לאחר ששולט מרדוק בטלוויזיה בלווין באסיה ובבריטניה מרדוק משתוקק לפלטפורמה לווינית בארה"ב. כבר ב-1983 חשף את תוכניותיו למיזם בשם 'סקייבנד', שלא הצליח להתרומם. אין ספק שהוא ראה את הנולד, שכן כיום רוכש 1 מכל 5 בתי-אב בארה"ב את שירותי הטלוויזיה בתשלום מספקי לווין כמו דיירקט טי.וי או אקוסטאר.
מרדוק התעניין ברכישת דיירקט טי.וי או אקוסטאר, כדי להוסיף את השוק האמריקני לרשת
הלווינים העולמית שלו, הכוללת את BskyB בבריטניה, סטאר טי.וי באסיה, פוקסטל
באוסטרליה, סקאי טל באמריקה הלטינית וסטרים באיטליה. רכישת דיירקט טי.וי
תעניק לו 11 מיליון לקוחות.
כניסתו לתחום תעצים שני מאבקים קשים ממילא המתרחשים כיום בתעשיית הטלוויזיה
בתשלום בארה"ב, שהיקפה 72 מיליארד דולר: האחד - תחרות גלויה בין מפעילי הטלוויזיה בכבלים לספקי טלוויזיה בלווין על מספר המנויים, והשני - תחרות סמויה בין ספקי התוכניות למפיצים, שבה הכבלים והלווין נמצאים באותו צד של המתרס, נחושים להוזיל את התעריפים שהם משלמים לרשתות כמו ESPN, MTV CNN .
פלטפורמת הלווינים תספק למרדוק נשק להגן על רשת ות הכבלים שלו, הצומחות במהירות: 'פוקס ניוז', 'פוקס ספורטס', 'נשיונל ג'יאוגרפיק' ו'ספיד צ'נל', המציעה ספורט מוטורי (ברבעון האחרון גדל סך הרווח התפעולי שלהן פי 3). נראה, אם כן, שמפעילות הכבלים הגדולות לא יקשו על ניוז-קורפ, מפני שהן יודעות שמרדוק שולט
בהפצה שהן זקוקות לה לשירותי התוכן שלהן.
ב-2001 היה מרדוק קרוב מאוד לרכוש את דיירקט טי.וי, אולם אקוסטאר חטפה אותה ברגע האחרון בהצעה גבוהה יותר. מרדוק טלפן לברך את צ'רלי ארגן, מנכ"ל אקוסטאר ויריבו משכבר, ובד בבד החל מיד לעשות כל שביכולתו כדי לטרפד את המיזוג. הוא סייע למתנגדי העיסקה, והמיזוג נחסם מטעמים של הגבל עסקי. כך נפתחה הדרך בפני
ניוז-קורפ.
הרגולטורים בוושינגטון יבחנו בזכוכית מגדלת כל עיסקה בתחום הלווינים, אבל מרדוק כבר מורגל במאבקים איתם. כבר ב-1985 הפך לאמריקני הראשון שהצליח לעקוף את החוק האוסר בעלות זרה על תחנות טלוויזיה בארה"ב. הוא דיווח ל FCC (הוועדה הפדרלית לתקשורת) שתחנות פוקס הן בבעלות חברה שהיא בבעלות משותפת שלו ושל בארי
דילר. אולם במסמכים שהוגשו לרשות ני"ע נכתבכי ניוז-קורפ, חברה אוסטרלית, שולטת בחברה זאת. ה FCC האשים את מרדוק בהפרת חוקי הבעלות הזרה, אולם בעקבות לחצים רפובליקניים בקונגרס נקבע כי לא הופר כל חוק שהוא.
מרדוק השתמש הן בקסמו האישי והן בכוחו התקשורתי כדי לטפח פוליטיקאים בעלי עוצמה, כדי להשיג בארה"ב את אותה השפעה שיש לו בבריטניה ובאוסטרליה.הניו-יורק פוסט, לדוגמה, כירכר סביב ראש עיריית ניו-יורק בזמנו, רודולף ג'וליאני, במאמרי המערכת ובעמודי החדשות, וג'וליאני - בתורו - סייע לפוקס ניוז לזכות בשידורי
כבלים בעיר, כשמרדוק נאבק מול הכבלים של טיים-וורנר.
מרדוק הודף את הטענות על כך שהוא משתמש באמצעי התקשורת שלו כאמצעי להשפיע
על פוליטיקאים שעשויים לעזור לו וכדי לנגח את יריביו. לטענתו הוא אינו מכתיב לעורכיו מה לומר, והם - מצידם - מצהירים שהוא מותיר להם מרחב פעולה. אבל כאלה שעבדו אצלו ועזבו, אומרים שלמרדוק יש דרכים משלו לגרום לאנשיו להיות מודעים לדעותיו ולציפיותיו.
פוקס משתלטת על זמני צפיית השיא באמצעות תוכניות חדשניות בתחום המכונה 'טלוויזיית המציאות', ובהן תחרויות בין בני-אדם לבעלי חיים, סדרות כמו 'ג'ו מיליונר' - שבה מתחרות נשים על לבו של גבר שמתיימר להיות מיליונר, מבלי לדעת שבעצם מדובר בפועל בניין שמרוויח רק 19 אלף דולר בשנה - או 'אמריקן איידול', שבה מתחרים
זמרים צעירים, מלאי שאיפות ודלי כישרון, על חוזה הקלטות. פוקס גם היתה הראשונה שהכניסה ארוטיקה לז'אנר הזה בתוכנית 'אי הפיתויים' - תוכנית שהעמידה במבחן את נאמנותן של נשים וגברים לבני-זוגם, כאשר הפגישה אותם עם רווקות ורווקים סקסיים. פוקס קובעת את הטון - והרשתות המתחרות מנסות להדביק אותה עם תוכניות נמוכות
לא פחות. מרדוק עצמו אינו מגלה חיבה רבה לתוכניות הפרובוקטיביות האלה, אף שהוא אינו בוחל בפרסום תמונות של צעירות חשופות חזה בעמוד 3 של הסאן הלונדוני - היומון בעל התפוצה ההמונית - ולו כדי להרגיז את הממסד הבריטי. מרדוק הטביע את חותמו על פוקס, כאשר בחר באנשים נועזים ויצירתיים ועודד אותם לנסות הכל. כך
נולדו תוכניות מהפכניות כמו '24', אחת מסדרות הדרמה הטלוויזיוניות הטובות ביותר, ו'משפחת סימפסון'. הרשת ממשיכה להפסיד, אבל היא מספקת את השערוריות ואת המותג ל-35 תחנות הטלוויזיה של ניוז-קורפ, שהכניסו רווח תפעולי של 599 מיליון דולר בשנה שעברה. התפוקה של ניוז-קורפ מגוונת: הקבוצה מוציאה לאור בלונדון
ובסידני צהובונים לצד עיתוני עילית, בעוד זונדרבן - חברת תקשורת נוצרית בבעלותה - היא המוציאה לאור הגדולה בעולם של ספרי תנ"ך.
לאחרונה, שירות הטלוויזיה בלוויין האיטלקי של רופרט מרדוק הודיע על כוונתו להשיק ערוץ חדשות אשר יפעל סביב השעון בניסיון לשחזר את הצלחתם של ערוץ סקיי ניוז בבריטניה וערוץ פוקס ניוז בארה"ב. סקיי איטליה, ש-80.1% ממניותיה נמצאות בידי ניוז קורפ של מרדוק, מסרה כי הערוץ, ששמו יהיה SkyTG24, יעלה לאוויר כבר
הקיץ. הערוץ, אשר על פי התכנון אמור להגיע ל-3.2 מיליון מנויים ולעבור לרווח בתוך 18-24 חודשים, יכלול מהדורות חדשות איטלקיות ובינ"ל כמו גם תוכנית אירוח, מסרה סקיי איטליה. סקיי איטליה, אשר זכתה באפריל לאישור רשויות הרגולציה של האיחוד האירופי, היא התוספת האחרונה לאימפריית המדיה של המיליארדר האוסטרלי יחד
עם DirecTV, חברת הטלוויזיה בלוויין הגדולה ביותר בארה"ב. סקיי איטליה, המשרתת 2.3 מיליון מנויים, הוקמה בעקבות המיזוג בין חברת הטלוויזיה בלוויין סטרים מקבוצת ניוז קורפ לחברת הטלוויזיה בתשלום טלפיו. מרדוק אמר כי היעד ארוך הטווח של החברה הוא להגיע ל-10 מיליון מנויים - כחמישית ממשקי הבית באיטליה. יעד זה
מציב את סקיי איטליה במסלול התנגשות עם קבוצת המדיה האיטלקית, מדיהסט, הנמצאת בבעלות ראש ממשלת איטליה סילוויו ברלוסקוני.
שינויים ומגמות בתחום
עולם המדיה של ראשית המאה ה 21 שונה מאוד מאשר לפני עשרים או שלושים שנה (Shaver,2000). השינויים התרחשו בכל המישורים: טכנולוגיה, פילוסופיה ניהולית,תהליך הפקת הרווחים, יעילות, ודפוסי הבעלות והשליטה. בנושא הבעלות והשליטה ניכרת מגמה של ריכוזיות וכן מגמה של הפיכת חברות המדיה לחברות ענק , קונגלומרטים,
הנסחרות בבורסה.
השינויים באים כתוצאה מ-3 תופעות בלתי תלויות (1991 , McQuail ):
חלוקה Fragmentation)): העלייה במספר ערוצי התקשורת שתוצאתה, מהיבט אנשי השוק, הגעה לקהל מפולח יותר ע"י טכנולוגיות כמו כבלים, לווין וכו'.
התלכדות (Conglomerization): הגדילה המתמשכת של ארגונים גדולים היוצרים מגוון מוצרים של תעשיות תקשורת שונות.
גלובליזציה (Globalization): התפשטות החלוקה וההתלכדות בכל העולם.
ב 20- השנים האחרונות, התפתחו ענקי התקשורת העולמיים. המדיה העולמית נשלטת על ידי מספר הולך ומצטמצם של תאגידי תקשורת רב-לאומיים ענקים:AOL טיים- ורנר, דיסני, AT T, סיגראם, סוני, ברטלסמאן, ג'נרל אלקטריק, ויאקום, News Corp.של רופרט מרדוק.
יש להבחין בין בליעת הקטנים על ידי הגדולים לבין מיזוג בין הגדולים עצמם.
זהו "עידן הקונסולידציה": חברות לאומיות וקבוצות רב-לאומיות רוכשות את מתחרותיהן ומרכזות שליטה על האספקה הלאומית והבין-לאומית של מוצרים ושירותים בתחום המידע והתרבות. ענקי המדיה נוצרו בעיקר כתוצאה ממיזוגים ורכישות. חברות המדיה הגדולות הפנו חלק ניכר מרווחיהן לביצוע רכישות של חברות אחרות או שביצעו
מיזוגים בדרך של החלפת מניות. ענקי המדיה כללו מיזוג אנכי (רכישת ספקים או ערוצי שיווק), רכישת מתחרים או רכישת עסקים בתחומי מדיה משלימים.
המיזוגים מטרידיםו את מנוחתם של כלבי השמירה של הדמוקרטיה, בכל הנוגע להשפעות ארוכות הטווח של בעלות ריכוזית על התקשורת, על חופש העיתונות ועצמאותה.
רבים המתנגדים לענקי המדיה וטוענים שהם "אימפריות" שגורמות ל"קולוניזציה של הדמיון" (Thussu,2000).יש הטוענים כי השתלטות חברות ענק בעלות תלות במפרסמים גלובליים עלולה לגרום להטיית התוכן בתקשורת , כאשר החשש הגדול ביותר הוא לגבי תכני החדשות. (Herman,1997) .
הרשתות משפיעות גם על דרכי ניהול הדיפלומטיה הבינלאומי. ידוע "פקטור CNN" לפיו מנהיגים עולמיים מביאים בחשבון את האופן בו יוצגו מעשיהם ב CNN ורשתות גלובליות אחרות ומכוונים מעשיהם לפי שיקול זה ואף מעבירים מסרים זה לזה דרך CNN .
בשנת 1983 שלטו במדיה האמריקאית והעולמית חמישים תאגידי ענק (קונגלומרטים) .ב 1986 , 29 תאגידים בלבד היוו מחצית מהשוק. ב 1993 המספר ירד לכ 20 וכיום נחשבים לענקי תקשורת רק כששה עד תשעה תאגידים.Wellstone. (2000)
כישלונות ובעיות
השיקולים הכלכליים הם המניעים את רוב תהליכי הרכישות והמיזוג מהם צמחו ענקי התקשורת. אולם בחלק גדול מהמקרים, נגרמים הפסדים בלתי צפויים.
AOL טיים וורנר היא הדוגמא הבולטת למיזוגים שבינתיים נכשלו . ( 2002, Dignam ) .בינואר 2001 השלימה AOL את רכישת תאגיד המדיה טיים וורנר, שכולל את אולפני וורנר, מגזין "טיים", רשת CNNונכסים רבים אחרים, תמורת 103.5 מיליארד דולר. ההפסדים כיום גדולים ביותר, כמעט 100 מיליארד דולר לשנה. המיזוג של שתי החברות
אמור היה ליצור סינרגיה בין עושר התכנים של וורנר (מתוצרתם של אולפני הקולנוע הוותיקים של טיים וורנר והוצאת המגזינים שלה) וחברות התקשורת והתשתית שלה (שעסקו בתחום הטלוויזיה והכבלים) לבין שליטתה של AOL בתחום האינטרנט, במטרה ליצור את תאגיד המדיה החשוב בעולם. הבעיה המקצועית המרכזית במיזוג היתה ששיתוף
הפעולה לא הצליח לגבש זהות תאגידית משותפת חדשה, או להחדיר שירותים חדשים לקהל, המתבססים על עושר
דוגמא בולטת נוספת לענק מדיה שנכשל היא חברת ויונדי. בבסיסה הייתה זאת חברה צרפתית בתחום התשתיות והמים אך בשל "שיגעון גידול ורכישה" של מנהלה Jean-Marie Messier היא השתלטה על חברות ענק כגון יוניברסל, סיגראם וקאנאל פלוס. החובות וההפסדים ענקיים (Chu and Regnier,2002) והדבר הביא להדחתו של Messier .
סיכום
ניתן לסכם כי ענקי התקשורת צמחו כתוצאה מתהליכים של מיזוגים ורכישות. המוטיבציה העיקרית לתהליך הייתה ניסיון להשיג יתרון בשוק ע"י סינרגיות שונות: הן שילוב של כמה מדיות והן שילוב של כמה יחידות בשרשרת האספקה (כגון הפקת מדיה והפצה).
כתוצאה מתהליך זה, נשלט עולם המדיה האמריקאי, ובעקבותיו העולמי, ע"י מספר קטן ביותר של חברות ענק. חלק מהתהליכים לא הביא את הפירות המקווים והתאגידים הגדולים סובלים לעתים קרובות מהפסדים גדולים.
בעקבות החקיקה החדשה של ה FCC בארה"ב צפוי גל נוסף של מיזוגים ורכישות והגברת הריכוזיות בענף. אולם ייתכן כי הגל הנוכחי יאופיין דווקא בעיסקאות מיזוג ורכישה מקומיות בהיקף בינוני וקטן.ביבליוגרפיה
Chu, Jeff, Regnier, Pat (2002). MEDIA EMPIRES DON'T COME CHEAP, Time Europe, 3/18/2002, Vol. 159, Issue 11
Crawford, Anne-Marie (2002) THE NEW REALITY FOR MEDIA GIANTS, Ad Age Global, Jan2002, Vol. 2, Issue 5
Dignam, Conor )2002) WARNING TO MEDIA GIANTS: SHAPE UP OR BREAK UP , Ad Age Global, May2002, Vol. 2, Issue 9
Farrell (1999) VIACOM SWALLOWS CBS, Multichannel News, 09/13/99, Vol. 20, Issue 38
Grover, Ronald (2003) Murdoch's Satellite Power Play. Business Week Online; 4/11/2003
Herman, Edward S (1997) The Global Media: The New Missionaries of Corporate Capitalism. 320 pages, London: Cassell Academic, 1997
Managing Intellectual Property (editorial) (1995). The rights stuff, News Corp's global challenge.Managing Intellectual Property; London; Oct 1995
McClellan, Steve, (2003) Media Giants Restructure Their Cross-Platform Units Broadcasting Cable, 10686827, 2/10/2003, Vol. 133, Issue 6
McQuail, Denis (1991). Mass Media in the public interest: Towards a framework of norms for media performance.
Shaver, Mary Alice (2000) SPECIAL ISSUE ON TRENDS IN MEDIA MANAGEMENT FOR THE 21ST CENTURY, Journal of Media Economics, 08997764, 2000, Vol. 13, Issue 2
Thussu, Daya Kishan, ed. (2000) Electronic Empires: Global Media and Local Resistance. New York: Arnold Publishers, 310 pp.
Wellstone, P. (2000) Growing media consolidation must be examined to preserve our democracy Federal Communications Law Journal; Los Angeles; May 2000 Volume: 52 Issue: 3 Page:551-554
Yang,C. and Weber, J. (2003) WHERE MEDIA MERGER MANIA COULD STRIKE FIRST.Business Week; 6/9/2003 Issue 3836, p. 96.
Yang,C. and Weber, J. (2003) WHERE MEDIA MERGER MANIA COULD STRIKE FIRST.Business Week; 6/9/2003 Issue 3836, p96
Crawford, Anne-Marie (2002) THE NEW REALITY FOR MEDIA GIANTS ,  Ad Age Global, Jan2002, Vol. 2, Issue 5
Farrell (1999) VIACOM SWALLOWS CBS ,  Multichannel News, 09/13/99, Vol. 20, Issue 38
McClellan, Steve,(2003) Media Giants Restructure Their Cross-Platform Units Broadcasting Cable, 10686827, 2/10/2003, Vol. 133, Issue 6
Grover, Ronald (2003) Murdoch's Satellite Power Play. Business Week Online; 4/11/2003
סוכנויות הידיעות - TheMarker, "רופרט מרדוק מתכוון להשיק ערוץ חדשות באיטליה", 02/07/2003 באתר: http://www.smartrade.co.il/article/0,1357,189809,00.html
Shaver, Mary Alice (2000) SPECIAL ISSUE ON TRENDS IN MEDIA MANAGEMENT FOR THE 21ST CENTURY ,  Journal of Media Economics, 08997764, 2000, Vol. 13, Issue 2
McQuail, Denis (1991). Mass Media in the public interest: Towards a framework of norms for media performance.
Thussu, Daya Kishan, ed. (2000) Electronic Empires: Global Media and Local Resistance. New York: Arnold Publishers, 310 pp.
Wellstone, P. (2000) Growing media consolidation must be examined to preserve our democracy Federal Communications Law Journal; Los Angeles; May 2000 Volume: 52 Issue: 3 Page:551-554
Dignam, Conor )2002) WARNING TO MEDIA GIANTS: SHAPE UP OR BREAK UP , Ad Age Global, May2002, Vol. 2, Issue 9
Chu, Jeff, Regnier, Pat (2002). MEDIA EMPIRES DON'T COME CHEAP, Time Europe, 3/18/2002, Vol. 159, Issue 11

תגים:

גלובליזציה · תאגידים · מיזוגים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעלות צולבת על רשתות תקשורת ומדיה", סמינריון אודות "בעלות צולבת על רשתות תקשורת ומדיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.