היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הרדאר ההגנתי במהלך מלחמת העולם השניה באנגליה ובגרמניה

עבודה מס' 064003

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השפיע המכ"ם על ניצחון בעלות הברית את המערכה במחמת העולם השניה?

4,956 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה אבחן את תפיסת האסטרטגיה האנגלית בדבר השימוש ברדאר, לעומת תפיסת האסטרטגיה הגרמנית בדבר השימוש בו. ואראה כי השינוי נבע משוני התפקיד של שתי המדינות במלחמה - האחת בתפקיד הרודף והשנייה בתפקיד הנרדף.
תחילה אערוך סקירה היסטורית של התפתחות הרדאר לצרכי הגנה אווירית, חשיבותו ומטרתו בחשיבה האסטרטגית האנגלית, ושיתוף הפעולה בינה לבין ארצות הברית, בעניין זה. תוך כדי כך אבדוק מי עמד מאחורי התפתחות הרדאר האנגלי, מה הניע את ההתפתחות בכיוון זה או אחר ומדוע. לאחר מכן אמשיך בסקירה היסטורית של התפתחות הרדאר, חשיבותו ומטרתו בחשיבה האסטרטגית הגרמנית. ובנוסף אסקור את התפתחות החשיבה הגרמנית וכיוונה.
בהמשך אמצה את עיקרי תהליך ההתפתחות האנגלי והגרמני, מקורות הנעת התהליכים, והתוצאות אליהם הגיעו. ולבסוף אשווה בין התהליכים המורכבים.
בפרק הסיכום אגע בכישלונות ובהצלחות שני הצדדים, ואבהיר כי השוני בתפיסת האסטרטגיה נבע בעיקרו מהשוני בעמדה שהציג כל אחד מהצדדים.

ראשי הפרקים:
1. מבוא - פיתוחים טכנולוגיים כהכנה למלחמת העולם השנייה ובמהלכה, מכ"ם - הגדרה, רקע קצר על השימוש במכ"ם בבריטניה ובגרמניה, ומהן מטרות העבודה.
2. בריטניה: הכורח מוביל להמצאה. - ההיסטוריה של התפתחות המכ"ם בבריטניה לצרכי הגנה אווירית, החשיבה האסטרטגית האנגלית, ושיתוף הפעולה בינה לבין ארצות הברית.
3. גרמניה: טקטיקה של התקפה מאסיבית פתאומית. - סקירה היסטורית של התפתחות המכ"ם, חשיבותו ומטרתו בחשיבה האסטרטגית הגרמנית, החשיבה הגרמנית וכיוונה.
4. סיכום - עיקרי תהליך ההתפתחות האנגלי והגרמני, מקורות הנעת התהליכים, והתוצאות אליהם הגיעו. השוואה בין שתי המדינות, ובדיקת השוני ביניהן.

הערת מערכת: העבודה מסתמכת בעיקר על:
Brown Louis, A Radar History of World War 2, Carnegie Institute of Washington, Washington DC, USA, 1999.
Pritchard David, The Radar War: the German Achievements, Thorsons Publishing Group, Wellingborough, Northamptonshire, England. 1989.

קטע מהעבודה:

יותר מכל מלחמה אחרת בהיסטורית האנושות, עד למלחמת המפרץ, היתה מלחמת העולם השנייה מלחמה טכנולוגית. מלחמת העולם השנייה או "מלחמת הקוסמים" (The Wizard War), היתה נקודת מפנה לחידושים והמצאות טכנולוגיות של כל הצדדים הנלחמים. מספר שנים לפני תחילת המלחמה ובעיקר במהלכה, הוברר למדינות הלוחמות שהמדינה שידה על העליונה מבחינה טכנולוגית וצבאית, היא המדינה שתנצח.

מקורות:

Baldwin Ralph B, The Deadly Fuze: Secret Weapon of World war 2, Presidio Press, San Raphael, California, U.S.A, 1980.
Batt Reg, The Radar Army: Winning The War Of Airwaves, Robert Hale, London, Great Britain, 1991.
Baxter P J, Scientists Against Time, Brown Little, Boston, U.S.A, 1946.
Bowen E.G., Radar Days, Loughborough University, Bristol, Great Britain, 1987.
Brown Hanbury R, Boffin: a Personal Story of Early Days of Radar, Radio Astronomy and Quantum Optics, Adam Higler, Bristol, Great Britain, 1991.
Brown Louis, A Radar History of World War 2, Carnegie Institute of Washington, Washington DC, USA, 1999.
Buderi Robert, the Invention that Changed the World, Simon and Schuster, New York, U.S.A, 1996.
Clarke R W, Sir Henry Tizard, Methuen, London, Great Britain, 1965.
Pritchard David, The Radar War: the German Achievements, Thorsons Publishing Group, Wellingborough, Northamptonshire, England. 1989.
Rawnsley J and Wright R, Night Fighter, Collins, London, Great Britain, 1957.
Rowe A P, One Story of Radar, Cambridge University Press, Cambridge, Great Britain, 1948.
Swords S S, Beginnings of Radar, Peregrinus, London, Great Britain, 1986.
Von Kroge Harry, Gema:Birthplace of German Radar and Sonar, Hamburg, Germany, 2000.
Watson Watt R A, Three Steps to Victory, Odhams, London, Great Britain, 1957.
אבן שושן אברהם, המלון החדש, קרית ספר, ירושלים, ישראל, 1972.

תגים:

מערכות · נשק · טכנולוגיה · מלחמתית · מודיעין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הרדאר ההגנתי במהלך מלחמת העולם השניה באנגליה ובגרמניה ", סמינריון אודות "התפתחות הרדאר ההגנתי במהלך מלחמת העולם השניה באנגליה ובגרמניה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.