היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערבים אזרחי ישראל

עבודה מס' 063824

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת התיאוריות הסוציולוגיות את האי שיוויון החברתי

3,684 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נהוג להתחיל דיון העוסק באי שוויון חברתי בציון ההנחה הבסיסית כי בני אדם נולדו שווים. אך, בין זה לבין הקיים במציאות מרחק שנות אור. במציאות החברתית בעולם, בולט אי השוויון בכל תחומי החיים הקיימים. כך שקיומו של האי שוויון החברתי במציאות הוא "פרי יצירתה" של מציאות חברתית, שמתנהלים בה מאבקי כוח בין קבוצות ופרטים בחברה על חלוקתם של משאבים ותגמולים היוצרים את אי השוויון. מכאן, שלא נכון יהיה לומר שאי השוויון הוא בטבע האדם, אך יהיה נכון לומר כי החלוקה והשוני הם אחד מהמאפיינים האוניברסאליים של כל חברה.
מציאות זו שהייתה ועדיין קיימת לא יכולה שלא להעלות שאלה בסיסית נוקבת, כיצד זה אנשים במשך מאות שנים ודורות ממשיכים לחיות ולהשלים עם מר גורלם? התשובה לשאלה זו נעוצה באידיאולוגיה. אחת הסיבות העיקריות להתמדה מופלאה זו של היררכיות חברתיות היא עובדת היותן מבוססות על אידיאולוגיה, ככוח המשמר את הריבוד.
העבודה בוחנת את ההבדלים בין משנתו של קארל מרקס, וובר ותיאוריית הפונקציונליזם את הריבוד החברתי. לאחר מכן, העבודה בוחנת כיצד בא לידי ביטוי הריבוד החברתי בקליטתם של עולי צפון אפריקה בישראל. ולבסוף ניתנת ביקורת הפונקציונליזם המבני בעיניים מרקסיסטיות על מיצובם החברתי של יהדות צפון אפריקה בישראל.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

אבו ריא, עסאם, אלי אברהם וגדי וולפסלד. 1998. "האוכלוסייה הערבית בעיתונות העברית : תקשורת ודה-לגיטימציה סוציו-פוליטית". רעננה : המרכז לחקר החברה הערבית בישראל והמכון לחקר השלום בגבעת חביבה.
בשארה, עזמי. 2000. "הערבי-ישראלי:עיונים בשיח פוליטי שסוע". בתוך, רות גביזון ודפנה הקר, השסע היהודי-ערבי בישראל: מקראה". ירושלים : המכון הישראלי לדמוקרטיה, ע"ע 35-70.
יפתחאל אורן ואלכסנדר קדר. 2000. "על עוצמה ואדמה:משטר המקרקעין בישראל". תיאוריה וביקורת, 16, אביב 2000, ע"ע 67.
סבירסקי, שלמה וברברה סבירסקי. "השכלה גבוהה בישראל". מידע על שוויון, 8, אוגוסט 1997.
סופר מיכאל ויצחק שנל. 1996. "התעשייה הערבית במשק הישראלי". רבעון לכלכלה, א'.

תגים:

אזרחי · בורגנות · דיוויס · וובר · ומור · ישראל · כוזבת · מבני · מעמד · מפלגה · מרס · סטטוס · ערביי · פונקציונליזם · פרולטריון · תודעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערבים אזרחי ישראל", סמינריון אודות "הערבים אזרחי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.