היישום אינו מחובר לאינטרנט

באילו תנאים כלכלת שוק קפיטליסטית תומכת בדמוקרטיה

עבודה מס' 063798

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,962 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
התנאים בהם כלכלת שוק קפיטליסטית תומכת בדמוקרטיה
התנאים בהם כלכלת שוק קפיטליסטית מזיקה לדמוקרטיה
דיון, ניתוח וביקורת
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

תקציר:
לכאורה ניתן לטעון כי הפוליטיקה והכלכלה הם שני תחומים נפרדים. מצדדי גישה זו סבורים כי חירויות הפרט הן בעיה פוליטית גרידא, בעוד שעניין הרווחה החומרית קשור אך ורק לבעיות כלכליות. בהסתמך על טענות אלו, ניתן לטעון כי קיימת האפשרות לצרף כל סוג שהוא של הסדרים מדיניים עם כל סוג שהוא של הסדרים כלכליים .

בעבודה זו אנסה לסתור את התפיסה שלעיל ולטעון כי לא רק שישנו קשר בין התחום הכלכלי לזה המדיני, אלא אף שבדרך כלל רק צירופים מסוימים של הסדרים מדיניים וכלכליים הם אפשריים.
שאלת המחקר היא באילו תנאים השיטה הכלכלית הקפיטליסטית המכונה "כלכלת השוק" מחזקת את ההסדר הפוליטי המכונה דמוקרטיה ואת מוסדותיו ובאילו תנאים שיטה זו פוגעת בדמוקרטיה ומזיקה לה.

בפרק הבא אתאר את גישות החוקרים לפיהן כלכלת השוק הקפיטליסטית מועילה לדמוקרטיה והתנאים בהם תהליך זה מתבצע, ואילו בפרק שאחריו אציג את טיעוניהם של הגורסים כי בתנאים מסוימים שיטה כלכלית זו מזיקה לדמוקרטיה ופוגעת בה. לאחר שני פרקים אלו, אבצע דיון וניתוח ביקורתי של הממצאים. בפרק האחרון של העבודה אסכם את הממצאים השונים אליהם הגעתי ואציג את מסקנותיי.

מקורות:

Weitzman, M. (1993), "Capitalism and democracy: a summing up of the argument", in markets and democracy: Participation, accountability and efficiency, (eds). Samuel Bowels, Herbert Gintis and Bo Gustafsson, Cambridge University press, pp. 306-315.
Gutmann, Amy (1993), "Democracy", In A Companion to Contemporary Political Philosophy, (eds). R.E. Goodin P. Pettit, Blackwell, pp. 411-421.
Beetham, David (1997). "Market Economy and Democratic Polity". Democratization, Vol.4, no.1(spring), pp. 76-93.
Hertz, N. (2001), The Silent Takeover, (William Heinemann: London).
Ake, C. (1997), "Dangerous Liaisons: The Interface of Globalization and Democracy",In Democracy's Victory and Crisis, ed. Alex Hadenius, Cambridge University Press, pp. 282-296.
Diamond, Larry (1992)."Economic Development and Democracy Reconsideerd". American Behavioral Scientist. Vol. 35, no.3-4, pp.450-499.
פרידמן, מילטון (2002), קפיטליזם וחירות , הוצאת מרכז שלם, ירושלים.
פרידמן, תומס (2000), ה"לקסוס" ועץ הזית , הוצאת הד ארצי, אור יהודה.
דאל, רוברט א' (2002), על הדמוקרטיה, המכון הישראלי לדמוקרטיה, ירושלים.
הנדי, צ'. (1998), המעיל הריק, מהדורה ראשונה, הוצאת "אור-עם", עמודים 15-30.

תגים:

שלטון · דמוקרטיה · כלכלה · כלכלת · קפיטליזם · שוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "באילו תנאים כלכלת שוק קפיטליסטית תומכת בדמוקרטיה", סמינריון אודות "באילו תנאים כלכלת שוק קפיטליסטית תומכת בדמוקרטיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.