היישום אינו מחובר לאינטרנט

"האחות בטי"

עבודה מס' 063733

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ניאו מרכסיסטי של הטקסט הקולנועי.

1,961 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הסרט "האחות בטי", מציג את עצמו כסרט המבקר את הצורה שבה קולנוע, כמייצג מדיום המוני, שותל אצל ההמונים את התחושה שיש ביכולתם להשיג כל מה שיחפוץ ליבם - "החלום האמריקאי". בעבודה זו ננסה להוכיח, שהסרט, עודנו, מבנה אידיולוגיה, המשרתת את ההגמוניה הקפיטליסטית השלטת.

נוכיח טענה זו בהתבסס על פיתוחיה של התיאוריה הניאו-מרכסיסטית, בפירושם של וולתר בנימין, אנטוניו גרמשי, לואי אלטהוזר וז'אן לואי בודרי.

התאוריה הניאו-מרכסיסטית טוענת שבמבנה הבסיסי של אופן הייצור הקפיטליסטי, יש מגמות לעכב את הביטוי החברתי-פוליטי של השינויים שהתחוללו בו, במטרה להמשיך את דיכוי ההמון.
תחילה נסקור את פיתוחי התיאוריה הניאו-מרכסיסטית השונים. לאחר מכן, נציג ניתוח של הסרט, על-פי תיאוריה זו.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

מקורות:

Althusser, T. (1971) Lenin and Altman, "Ideology and ideological state apparatuses" NY: NLB, Pg. 95-102.
Baudry, J. L. (1985) Movies and methoods. Vol.2, "Ideological effects of the basic cinematographic apparatus", Berkeley: University of California press, Pg.82-93.
Benjamin, W. (1969) Illuminations, "The work of art in the world of mechanical reproduction", New York: Shocken Books, Pg. 105-115.
Gramsci, A. (1971) Selections from the prison notebooks, London: Lawrance Wishart, pg.113-122.

תגים:

אידיאולוגיה · אלטהוזר · בודרי · בנימין · גרמשי · וולתר · מרכסיזם · מרקסיזם · ניאו · קולנוע · קולנועית · קפיטליזם · תיאוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""האחות בטי"", סמינריון אודות ""האחות בטי"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.