היישום אינו מחובר לאינטרנט

דניאל ליבסקינד - המוזיאון היהודי בברלין

עבודה מס' 063684

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור וניתוח ביקורתי קצר.

858 מילים ,2 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המוזיאון היהודי בברלין נפתח לקהל בספטמבר 2001, בשיאו של דיון סוער בנוגע למידת התאמתו של הבניין של ליבסקינד לשמש כמוזיאון.
מחד, הבניין הפיסולי, המונמטאלי והעוצמתי הוא למעשה אנדרטת הנצחה, שאינה זקוקה למוצגים מוזיאלים כדי להעביר את עוצמת החוויה ולרגש את המבקרים; מנגד, הבניין לא עומד בדרישות המוזיאליות המוכרות; כך שהוא נופל בין הכסאות של ההגדרות המוכרות. הוא אינו אנדרטה אך גם אינו מתפקד היטב כמוזיאון.

מיד עם פתיחתו, היה המוזיאון לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים בברלין, ותוך כשנה ביקרו בו מעל 350000, איש, למרות העובדה שלא היתה בו עדיין תערוכת מוצגים. רבים טענו (וממשיכים לטעון בהווה) שיש להשאיר את הבניין ריק, כאנדרטת זיכרון להנצחת נרצחי השואה (למרות שאנדרטת זיכרון היתה אז בשלבי הקמה במקום אחר בברלין).

בטקסט "בין הקווים" (Between The lines", 1999") מציג ליבסקינד את הרעיונות והעקרונות העומדים מאחורי תכנון המוזיאון (שמו הרשמי של הפרוייקט הוא "המוזיאון היהודי" אך ליבסקינד מכנה אותו "בין הקווים", מפני שהפרוייקט עוסק לדעתו בשני קווי מחשבה, אירגון ויחסים).

מקורות:

Libeskind, Daniel, The Space of Encounter, (London: Thames Hudson, 2001).
Reid, Susannah. The Jewish Museum Berlin- A Review, [online].UK, University of Newcastle, Available from World Wide Web:

תגים:

ברלין · דקונסטרוקטיביזם · דקונסטרוקציה · חלל · יהודי · ליבסקינד · מוזיאון · תערוכה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דניאל ליבסקינד - המוזיאון היהודי בברלין", סמינריון אודות "דניאל ליבסקינד - המוזיאון היהודי בברלין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.