היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקידת יצחק

עבודה מס' 063674

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה הניסיון ומי בכלל המנוסה? מהי תכלית העקדה?

5,279 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בהיותינו ילדים, הקונוטציה הראשונה שנלוותה ל"סיפור העקדה" הייתה מסירות הנפש של אברהם אבינו, בסיפור הנחשב כניסיונו הקשה ביותר של אבי האומה. מסמל אברהם (לטובה) את האדם המקיים ללא פקפוק או מניעה כל ציווי של הקב"ה.
אך לאנשים בוגרים (בייחוד מאמינים) קשה שלא לתהות על ציווי זה של הקב"ה, ציווי שהקושי המוסרי-תיאולוגי זועק ממנו. התמיהה אצלי התעצמה כאשר למרבה תדהמתי הבחנתי בכך שאף האנשים המאמינים, האמורים לחזר ולרדוף אחרי מענה לשאלות מעין אלו, לא השכילו להשיב לי.

כך פותחת העבודה ושואלת במסעה את השאלות הבאות: מהו הנסיון? ומי בכלל המנוסה? מהי מהות העקידה? "אחרי הדברים האלה" - איזה דברים? מה פירוש "עתה ידעתי" וכי לפני נעלמה הידיעה מעיני הקב"ה? ולבסוף מהי תכלית העקידה?

אכן "נסתרות דרכי ה", אך אנו בשכלנו המוגבל ניסינו לתת מענה לקושי המוסרי הזועק מן הפרשה. ראינו מספר הסברים לעקדה וסיימנו עם הסברו המפורט של אברבנל שהעקדה נועדה למען עם ישראל בכל דורותיו. העקדה היא חלק מהתוכנית האלוקית והצידוק המוסרי בניסיון זה הוא בתכלית המייעדת לזרעו של אברהם להיות זרע קודש עם כל המשתמע והמתחייב מכך.

מקורות:

מונדשיין אהרון "עקדת יצחק - בין אמונה לתחייה", בית מקרא, מד, תשנ"ט. עמ' 118-107.
ליבוביץ נחמה, "והאלוקים נסה את אברהם" מתוך: עיונים בספר בראשית-בעקבות פרשנינו הראשונים והאחרונים, ירושלים תשכ"ט, עמ' 143-133.
קיל י, חמישה חומשי תורה עם פירוש רש"י ועם דעת מקרא, בראשית חלק ב', ירושלים, תש"ס.
הרב שמשון בן הר"ר רפאל הירש, הוצאת מוסד יצחק ברויאר, ירושלים ת"ו - תשכ"ז.
דון יצחק אברבנאל, "פרשת וירא" פרק כב, פירוש על התורה, הוצאת בני ארבאל, ירושלים (תשכ"ד).
כולי י, ילקוט מעם לועז, בראשית א', ירושלים, תשכ"ז.
ב"ספר העיקרים" לר' יוסף אלבו מאמר ה', פרק יג.

תגים:

אברבנל · אברהם · הביניים · העקידה · ימי · יצחק · מודרנית · ניסיון · נסיון · נסיונות · עקידה · עקידת · עשרה · פרשנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקידת יצחק", סמינריון אודות "עקידת יצחק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.