היישום אינו מחובר לאינטרנט

wesselmann tom / bathtub no. 3 - יצירה, יוצר וקהל

עבודה מס' 063666

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח היצירה.

2,589 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

היצירה אותה בחרתי לנתח היא "Bathtub No. 3" של אמן הפופ טום ווסלמן (Tom Wesselmann) משנת 1963. בחרתי ביצירה זו קודם כל מפני שאני אוהבת את עבודותיו של ווסלמן בפרט, ואת עבודות אמני הפופ-ארט בכלל, וגם מכיוון שזוהי יצירה מלאה בדימויים שונים, שחלקם מסתמכים על דימויים קודמים בהיסטוריה של האמנות.
בעבודה זו אנסה לנתח את היצירה ולבדוק, ע"י ניתוח הדימויים העיקריים בה: על מה מבסס ווסלמן את יצירתו, מהי משמעות הדימויים השונים, מהו המסר שהוא רוצה להעביר, ואל מי המסר הזה מיועד.
אנסה גם לנתח את היצירה כחלק מתנועה רחבה יותר באמנות, זרם אמנות הפופ של שנות ה-60, ואבדוק מה הייתה מטרתם של אמני הפופ ואיך מטרות אלה מתגשמות ביצירה זו.
במהלך העבודה אסתמך על מאמרים שונים שעוסקים באמנות הפופ, על ראיונות עם טום ווסלמן עצמו וכמובן גם על פרשנות אישית שלי.

מכיוון שווסלמן היה אחד מתנועה רחבה של אמנים, אך לא הבולט מביניהם, ישנו קושי במציאת חומר ביבליוגרפי או מאמרים שנכתבו ספציפית עליו. בעוד שעל אמני פופ מוכרים יותר כגון אנדי וורהול ורוי ליכטנשטיין נכתבו אינסוף ספרים ומאמרים שונים, ווסלמן לא זכה לניתוח רב כל-כך של הביקורת, במיוחד לא ניתוח של יצירות ספציפיות כגון היצירה הזו.
לכן, רוב המאמרים עליהם אסתמך בעבודה הם מאמרים שעוסקים בתופעה הכוללת שנקראת "פופ-ארט" בשנות ה-60, המנתחים ומסבירים את התופעה ואת יעדם של האמנים. מאמרים אלו וראיונות שונים עם ווסלמן כפי שהתפרסמו בספרות המקצועית ובאינטרנט, הם המקורות העיקריים לדיון ביצירה. אל מקורות אלה אוסיף את פרשנותי האישית לגבי ניתוח הדימויים השונים שמופיעים בה.

תוכן העניינים:
הקדמה
מצב המחקר
Bathtub No.3"/ Tom Wesselmann
סיכום
תמונות
ביבליוגרפיה

מקורות:

Coplans, john. Pop Art, USA. In: Pop art : a critical history /edited by Steven Henry Madoff. Berkeley : University of California Press, c1997
Hess, Thomas B. Pop and Public. In: Pop art : a critical history /edited by Steven Henry Madoff. Berkeley : University of California Press, c1997
Honeff, Klaus. Pop Art. Taschen Books, 2004.
Swenson, G.R. (interviewer). From What is Pop Art? Part II. In: Pop art : a critical history /edited by Steven Henry Madoff. Berkeley : University of California Press, c1997

תגים:

אמנות · ווסלמן · טום · פופ · ציור · קהל · קולאז · שנות · סיקסטיז

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "wesselmann tom / bathtub no. 3 - יצירה, יוצר וקהל", סמינריון אודות "wesselmann tom / bathtub no. 3 - יצירה, יוצר וקהל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.