היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכבת ישראל - ארגון יעיל או זירת קרב פוליטית

עבודה מס' 063662

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האירוע של החלפת מנכ"ל ברכבת ישראל.

3,074 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

רכבת ישראל כיום הינה ארגון שרחוק מלהיות מכונה משומנת היטב. האיחורים המשמעותיים בלוח הזמנים, מספר הרכבות המצומצם שגורם לדוחק וצפיפות בשעות העומס, אבטחה לקויה, אחזקה רעועה של חלק מהתחנות, ותאונות חוזרות ונשנות הם חלק קטן מליקויים שנוסעי רכבת ישראל ודאי נתקלו בהם יותר מפעם אחת. אולם התמונה לא הייתה תמיד כה עכורה, פעם ניבאו לרכבת עתיד מזהיר. מיליון ו300- אלף נוסעים השתמשו בשירותי הרכבת בחודש אוקטובר 2001, עליה של כ-20% לעומת אוקטובר 2000, ובסיכומה של שנת 2001 גדל מספר הנוסעים ברכבת ישראל ב-46% והגיע לשיא של כ-12 מיליון איש. מה השתנה?

שאלת המחקר העומדת בבסיסה של עבודה זו הינה כיצד המשחקים הפוליטיים בתוך הארגון ומחוצה לו יכולים להשפיע על התפתחויות הארגון ולעיתים אף להפכו לזירת קרב פוליטית. טענה מרכזית שתבוא לידי ביטוי בעבודה זו תוך התייחסות למקרה מבחן ממוקד - כרוניקת החלפת מנכ"ל ברכבת ישראל, תהיה כי חוסר יציבות בדרגים הגבוהים ובדרגי הניהול אכן יכולה להוביל לזעזועים בתוך הארגון ואף לתקלות חמורות בתפקודו.

עבודה זו תעסוק ראשית בניתוח מודל השבעת הרצון ותיאורית הפוליטיקה הארגונית.
שנית, באילו גישות ותיאוריות נעזרו מקבלי ההחלטות במקרה מבחן זה - האם לדרכי פעולתם היו השלכות כלשהן. ולבסוף, האם יכולים היו מקבלי ההחלטות לפעול בצורה מקצועית יותר והאם אחרים למדו משגיאותיהם והפיקו לקחים מדרכי פעולתם.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק ראשון-מודל השבעת הרצון ותיאורית הפוליטיקה הארגונית
3. פרק שני - תיאורית ופרקטיקת החלפת המנכ"ל
4. פרק שלישי - הגישות שהנחו את דרכי פעולתו של שר התחבורה
5. פרק רביעי - התאמת הגישות לכרוניקה
6. פרק חמישי - מסקנות ודיון
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

דורון גדעון,להחליט ולבצע, כיוונים הוצאה לאור, תל- אביב תשמ"ו 1986.
סמואל יצחק, ארגונים:מאפיינים, מבנים, תהליכים,חיפה :אוני' חיפה, זמורה ביתן תל-אביב, תשנ"ז 1996.
סמואל יצחק, המשחק הפוליטי: עוצמה והשפעה בארגונים, חיפה: הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, זמורה ביתן, תשס"ב 2002.

תגים:

השבעת הרצון · מינהל ציבורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכבת ישראל - ארגון יעיל או זירת קרב פוליטית", סמינריון אודות "רכבת ישראל - ארגון יעיל או זירת קרב פוליטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.