היישום אינו מחובר לאינטרנט

בוריס שץ - מייסד ביה"ס בצלאל - ויצירתו.

עבודה מס' 063618

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,566 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
בוריס שץ - קורות חייו
מקורות ההשראה ליצירתו של שץ
סיכום
רשימת יצירות
רשימה ביבליוגרפית

אחד הלקחים שאפשר להפיק מתולדות האמנות הוא שאין יצירת אמנות הנובעת יש מאין. החלק המקורי ביצירתו של אמן אינו בהכרח המצאת רעיונות חדשים לגמרי ופעמים רבות החידוש הוא בעיבוד חדש ובשינוי נוסח של סגנון קיים .1
כל תקופת תרבות, מביאה לעולם אמנות משלה, כפי שניתן לראות לאורך תולדות האמנות. השאיפה להחיות מסורות אמנותיות מהעבר קיימת עוד למן ראשיתה של תרבות המערב. האמנות לרוב, אכן איננה נובעת יש מאין, היא מחקה את העבר כאשר היא משתמשת בו לקידום רעיונות ושאיפות של היוצרים או של מזמיני היצירות. החיקוי איננו חיקוי שטחי ואולי אף כדאי שלא להשתמש במילה חיקוי. מדובר באיזושהי תגובה או זיקה למסורות העבר תוך שילוב רעיונות עכשוויים ההופכים את יצירת האמנות לבת זמנה.

העבודה דנה בבוריס שץ, מייסד ביה"ס בצלאל בירושלים. העבודה עומדת על הקשר שבין בוריס שץ האדם, האמן דרך בחינת קורות חייו בגולה ולמן עלייתו ארצה ופתיחת ביה"ס בצלאל. בעבודה נדונות יצירותיו של שץ (מצורפת רשימת יצירות) כמשקפות את דרכו של האמן בחייו.
שץ שיועד על ידי הוריו לרבנות נפתח בפני עולם ההשכלה והציונות מה שהביאו לעסוק באמנות ולנתבה ככלי תעמולה לקידום רעיונות הציונות ורעיונותיו שלו. שץ, כפי שנראה בעבודה, גם הוא לא יצר יש מאין והוא הושפע ממסורות רבות בתולדות האמנות תוך שהוא משלב באמנותו את הדברים המהותיים לו, לציונות, שהינה חלק נכבד בחייו, ולרעיונות המשותפים להם.
-----------------------------------------------------------------------------
1. אליק מישורי, תולדות האמנות: מבוא כללי, עמ' 237.

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת תמונות של היצירות.

מקורות:

אמנות ישראל, עורך: בנימין תמוז, רמת גן, 1963.
"בצלאל" של שץ 1906 - 1929, עורכת: נורית שילה כהן, ירושלים, תשמ"ג.
הצפירה, גליונות 216 - 217, 1888.
מישורי, א., תולדות האמנות: מבוא כללי, הוצ' האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000.
עפרת, ג., האמנות הישראלית והמסורת היהודית, מחניים, גליון 11, תשנ"ה.
צלמונה, י., בוריס שץ, מתוך הסדרה: אמנים ישראלים בעריכת מרדכי עומר, ירושלים, 1985.
שץ, ב., בירושלם הבנויה, בצלאל, ירושלים, 1925.

תגים:

אמנות · בוריס · בצלאל · ישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בוריס שץ - מייסד ביה"ס בצלאל - ויצירתו.", סמינריון אודות "בוריס שץ - מייסד ביה"ס בצלאל - ויצירתו." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.