היישום אינו מחובר לאינטרנט

מכבי שרותי בריאות -שיפור שיטות

עבודה מס' 063550

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת ייעול למעבדת לקיחת דם.

3,466 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הארגון אותו בדקנו הוא מרפאת "מכבי שירותי בריאות", סניף לה-גרדיה.
בסניף מועסקים כ-35 עובדים המשרתים כ-7000 מטופלים.
מטרות הארגון לטווח הקצר והארוך מגוונות ושונות. ביניהן נמצא את הרצון לתת שירותי בריאות ברמה נאותה על-פי סל השירותים המוגדר, מצויינות במתן השירות, שיפור איכות מתמיד, יעילות ונצילות מרביים ועוד.
בפרויקט התמקדנו במעבדת לקיחת הדם בסניף. בדקנו את תפקוד האחיות בשעת עבודתן במעבדת בדיקות הדם, את יעילות העבודה והנהלים המקובלים המביאים ליעילות זאת.
ניסינו להביא למקסימום את היעילות על מנת להגיע לשלמות ולמלא את מטרות ויעדי הארגון.
בפרויקט השתמשנו בשני אמצעים על מנת לבחון את יעילות התפקוד של מעבדת בדיקות הדם:
1. חקר עבודה מחזורי שיתאר את זמני שהיית המטופלים במעבדה, תוך חלוקה לשלבי התהליך הבאים:
א. זמן מכניסת המטופל לסניף עד סיום טיפול האחות הממיינת
ב. זמן המתנה בתור עד כניסה לחדר אחיות
ג. זמן מכניסה לחדר אחיות עד לתחילת טיפול (זמן התארגנות)
ד. זמן בדיקת הדם נטו, ללא התארגנות והתאוששות
ה. זמן מסיום בדיקת הדם עד ליציאה מחדר אחיות (זמן התאוששות).
ו. חישוב סה"כ זמן שהיית המטופל בסניף עבור בדיקת הדם
במהלך המחקר נדגמו 65 מטופלים מתוכם הוצאו שני חריגים, כלומר סה"כ הדגימות שנלקחו חושבו על-פי 63 מטופלים בלבד.
2. משוב למטופלי מעבדת בדיקות הדם בעזרתו ניסינו לקבל מידע לגבי שביעות רצון המטופלים ורעיונות חדשים לשיפור התהליך במערכת.
נקודת התורפה העיקרית אותה מצאנו ובה טיפלנו היא זמן ההמתנה בתור עד כניסה לחדר אחיות, זהו הזמן הארוך ביותר בתהליך בדיקות הדם. בזמן זה המטופל מחכה בבטלה לקבלת השירות, זמן זה אינו מנוצל. נקודה זו היא נקודת התורפה של מעבדת בדיקות הדם והיא נובעת ממספר סיבות, לכן נרצה לשפר אותה על ידי הבאת זמן ההמתנה למינימום.

חשיבות פתרון הבעיה:
1. מצויינות במתן שירות היא עקרון חשוב עבור הארגון.
2. השיטה הנוכחית יוצרת חריגות בזמן ההמתנה.
3. בעקבות ההמתנה הארוכה אנשים נדחפים בתור.
4. הפרטיות חשובה למטופל.
על מנת לפתור את הבעיה הוצעו שלוש אלטרנטיבות לשיפור:
1. העברת האחות הממיינת מתפקידה בקבלה לביצוע בדיקות דם והוספת עמדה ומחיצות לשמירת הפרטיות.
2. העברת האחות הממיינת מתפקידה בקבלה לביצוע בדיקות דם והצבת פקידה במקומה עבור ביצוע תפקיד זה, כמו כן, הוספת עמדה ומחיצות לשמירת הפרטיות.
3. הקדמת שעות פעילות המעבדה ללא שינוי שעת הסיום או הקדמה הן של שעת הפתיחה והן של שעת הסיום בחצי שעה.
האלטרנטיבה שנבחרה היא האלטרנטיבה השנייה. אלטרנטיבה זו דורשת את המשאבים הבאים:
* הקמת עמדה נוספת לביצוע בדיקות דם.
* בניית מחיצות ניידות או קבועות (קיר גבס) בין שלוש העמדות על מנת לאפשר את פרטיות המטופלים.
* העסקת עובד "לא מקצועי" שיחליף את האחות במיון המטופלים.

עלות מול תועלת באלטרנטיבה הנבחרת:
* אלטרנטיבה זו אינה מצריכה הצבת שלטי הכוונה, משום שיהיה עובד שימלא תפקיד זה.
* הקמת עמדת לקיחת דם נוספת ובניית מחיצות לשמירת הפרטיות היא אכן השקעה משמעותית ויש לקחת אותה בחשבון כשנשקול אלטרנטיבה זו.
* יש דרישה להשקעה משמעותית בהעסקת עובד נוסף והכשרתו. לכאורה זוהי השקעה בכוח אדם "לא מקצועי" ולכן לא יקר, אך עם זאת, אסור לשכוח כי השקעה זו אינה באה במקום האחות המקצועית, אלא בנוסף לה.
* התועלת במקרה זה היא עלייה של לפחות %50 בתפוקת האחיות שמבצעות את בדיקות הדם. יש לציין שבאלטרנטיבה זו, לא יהיה צורך בהצבת שלטים על מנת לכוון את המטופלים לדרכם ולייעדם.

הסיבות לבחירת הפתרון:
1. קלות ההשמה
2. פרטיות המטופלים
3. העובד הנוסף עדיף על שילוט ההכוונה.
יישום ההצעה שהובאה בפרויקט יכול להביא לשיפור של כ-180% בתפוקת עבודת האחיות במעבדת בדיקות הדם.
שיפור זה יביא לקיצור זמן ההמתנה לתור לכ-חצי מהזמן הנהוג כיום.
פתרון זה על-פי מודל אנליטי המפורט בנספח 3 משפר את זמן ההמתנה בתור לבדיקת הדם בצורה משמעותית ביותר בהשקעה מינימלית של הסניף.

תוכן עניינים:
1. תיאור הארגון
1.1 מטרות הארגון
1.2 המבנה הארגוני
1.3 תרשים תהליך - זרימה
2. איסוף הנתונים
2.1 מדידות אמת
3. סיכום המצב הקיים וזיהוי נקודות התורפה בארגון
3.1 מצב קיים - אילוצי המערכת
3.2 נקודות התורפה בארגון
3.3 עץ הווה
4. הצעת אלטרנטיבות לשיפור
5. בחירת האלטרנטיבה המועדפת
6. יישום הפתרון הנבחר
6.1 עץ מעבר
6.2 עץ עתיד
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

קורס חקר עבודה - אלי אסא
ע. דרורי, ניתוח מערכות, הוצאת הוד עמי, 1997
מ. הרן, חקר עבודה ושיטות שכר עידוד, הוצאת המחבר, 1982
י. חדד, הנדסת ייצור, לוגיק, 1992
א. יערי, מדידת עבודה חלק ב', המכון לפריון העבודה, 1975

תגים:

קופת חולים · קופות חולים · ביטוח בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מכבי שרותי בריאות -שיפור שיטות", סמינריון אודות "מכבי שרותי בריאות -שיפור שיטות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.