היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאפיינים לאומיים ביצירתו של אלפונס דודה "המורה החדש".

עבודה מס' 063450

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,903 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אלפונס דודה (1897 - 1840) היה אחד הסופרים האהובים והפופולריים בצרפת, למרות שלא זכה להכרת האקדמיה. יצירותיו הרבות נקראו על ידי דורות של צרפתים צעירים ומבוגרים ומספר יצירות שלו אף נכנסו לקאנון הספרותי הצרפתי, למרות שהשפה הפשוטה בה כתב והנהירות של כתביו מיקמו אותו לעיתים, שלא בצדק, מחוץ לרשימת הסופרים הנערצים והמוערכים ביותר.

הטקסט "המורה החדש" (Le Nouveau Maitre) בו בחרתי לעסוק, הנו למעשה סיפור המשך לטקסט "השיעור האחרון" (Le Dernier Classe) . שני הסיפורים הקצרים הללו נכתבו בהשראת מלחמת 1870 ואובדנן של אלזס ולורן לידי פרוסיה.
שני הסיפורים הללו נכתבו מנקודת מבטו של ילד מספר, על מנת להשיג הזדהות של הקוראים הצעירים עם הסיפור ולאפשר את העברת המסר בצורה טובה יותר. הטקסטים משקפים היטב את הלך הרוח ששרר בצרפת באותה תקופה, תקופת ה- Revanche, בה הוצגו הגרמנים בכל הזדמנות כבהמות אכזריות וגסות רוח וכשייכים לעם כוחני וכובש, בשאיפה לפתח אצל הקוראים הצעירים שנאה מוחלטת ורצון לנקמה. ניתן לומר כי במידה מסוימת הצליחה אותה מהפכה בחינוך לכיוון הלאומי, משום שבמלחמת העולם הראשונה ב-1914, הוחזרו הפרובינציות הכבושות לידי צרפת. כלומר, מערכת החינוך הרפובליקנית אכן הצליחה לייצר צעירים פטריוטיים נלהבים שלחמו להגנת מולדתם בחירוף נפש ובמסירות.

שאלת המחקר - בעבודתי זו אנסה לאתר את המאפיינים הלאומיים המובהקים השזורים לאורכו של הטקסט, ואבדוק כיצד הם משתקפים בסיפור זה, שהנו כה אופייני לספרות הדידקטית של אותה תקופה, אם כי אין עדות לכך שהוא אכן נלמד בבתי הספר.
לשם בדיקת נושא זה איעזר בניתוח ספרותי מפורט של הסיפור, אשתמש במקורות ביבליוגרפיים העוסקים בנושא הלאומיות והארגומנטציה המתקשרים ישירות לטקסט זה, וכן אדון ברקע התקופה בה נכתב טקסט זה בצרפת, כמשפיע על תוכן הסיפור ועל מטרותיו הלאומיות.
הניתוח הרטורי של הטקסט יעשה בהדרגתיות: ראשית אסקור את התקופה בצרפת בה נכתב טקסט זה ואבדוק כיצד עושה דודה שימוש בערכי התקופה ובמאפייניה. לאחר מכן אבחן מיהו קהל היעד של הטקסט וכיצד הטקסט מתאים עצמו אליו, מהו מנגנון האינטראקציה בין המחבר והקהל, וכיצד מקדם האתוס של המחבר את המסר של הטקסט. בשלבים הבאים אציג את האמצעים הרטוריים בהם משתמש הכותב להשגת מטרותיו, אבחן את מעמדו של הסופר בחברה ואת האינטרטקסט של הסיפור בו בחרתי לעסוק.

מקורות:

נורה, פייר. "בין זיכרון להיסטוריה: על הבעיה של המקום". בתוך: "זמנים", גיליון 45, 1993, ע"מ 19-5.
Brault, Gerard J. « Reflections on Daudet's "La derniere classe : recit d'un petit alsacien". In: Symposium; Summer 2000, Vol.54 Issue 2, p.67-77.
Ernest Renan, 1887. ``Pr?face aux Discours et Conf?rences''. In : Qu'est-ce qu'une nation, Paris, Presses Pocket, 1992.
Herdler, Alex W. "French literature". In: Modern language Notes. Vol.9 No.8 (Dec. 1894), p.253-255
Kinneavy, James and Warshauer, Susan. "From Aristotle to Madison Avenue: Ethos and the Ethics of Argument. In : Ethos. Baumlin, James and Baumlin, Tita (eds.) , 1994. pp 171-190.
Perelman, C. et Olbrechts-Tyteca, L. "The new rhetoric: A treatise on argumentation. University of Notre Dame Press, London: 1969.
Sachs, Murray. The career of Alphonse Daudet. Harvard University press, Cambridge, Massachusetts, 1965.

תגים:

אלפונס · דודה · לאומיות · פדגוגיה · צרפת · תרבות · צרפתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאפיינים לאומיים ביצירתו של אלפונס דודה "המורה החדש".", סמינריון אודות "מאפיינים לאומיים ביצירתו של אלפונס דודה "המורה החדש"." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.