היישום אינו מחובר לאינטרנט

חייה ויצירתה של אביבה אורי

עבודה מס' 063448

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הביוגרפיה והיצירה של אורי.

1,480 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אביבה אורי נולדה בצפת בשנת 1922 והחלה לצייר בשנות ה-50. חייה הסוערים ומותה הטרגי הפכוה למעין מיתוס באמנות הישראלית. היא זכתה להכרה כמעט מתחילת דרכה ולהצלחה רבה במהלך חייה. הציור והרישום לא היו רק אמנות עבור אורי, אלא החיים עצמם. אמנותה הכילה את החיים הקשים, הרגשות, המצוקות והעמדות הפוליטיות שלה.
היא לא השתייכה לשום קבוצה והייתה לאגדה בחייה, נערצת על אמנים צעירים כרפי לביא, יואב בראל ומשה גרשוני.1
הביוגרפיה שלה מאוד מורכבת ודרמטית ואין ספק כי השפיעה רבות על יצירתה.

במבט ראשון, יצירותיה של אורי לא משקפות את חייה הסוערים. במקום הצבעים החזקים והדרמטיים להם ניתן היה לצפות, היא השתמשה בעיקר ברישומים קטנים ועדינים בעיפרון ובפחם ובפורמט מאוד קטן. ניתן לומר כי היא ניסחה את זרם "דלות החומר" באמנות הישראלית, כאשר השתמשה במעט חומרים מאוד פשוטים וזולים. בשנות ה-50 בלטה עבודתה המינימליסטית מול ציורי השמן הדרמטיים של חברי קבוצת "אופקים חדשים".
--------------------------------------------------------------------------------
1. מנור, דליה. "ציפור האמנות ואבותיה", מאמר ביקורת על: "אביבה אורי" מאת גליה בר-אור וז'אן פרנסואה שווריה. הארץ, נובמבר 2002.

תגים:

אמנות · ציור · אמניות · ישראליות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חייה ויצירתה של אביבה אורי", סמינריון אודות "חייה ויצירתה של אביבה אורי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.