היישום אינו מחובר לאינטרנט

"סלאם סינמה" של מוחסן מחמאלבף (תרגיל)

עבודה מס' 063434

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח צורני של הסרט ושל החברה האיראנית לפי דזיגא ורטוב ו- Kracauer .

1,354 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

רשמית, הקולנוע נולד בשנת 1895 כאשר אחים לומייר (Auguste et Louis Lumiere) הקרינו לראשונה ב- Grand Cafe שבפריז את "הרכבת מגיעה לתחנת לה סיוטה". בצילומים של אחים לומייר נראתה המציאות שמחוץ לבית הקולנוע, כאשר היוצרים הם אלה שהחליטו איזה אירוע מספיק חשוב או מעניין בשביל לצלם אותו. קולנוע הגיע לעולם כהשקפה של מציאות, ראי לדברים אשר מתרחשים באמת.
בשנת 1995 מלאו מאה שנים לקולנוע, מוחסן מחמאלבף (Mohsen Makhmalbaf), במאי איראני, מקדיש למועד הזה את סרטו Salam Cinema , שבו הוא עושה אודישן להמוני אנשים אשר רוצים להופיע בסרט שלו. בדומה לאחים לומייר, מוחסן מחמאלבף מתעד את המתרחש: בהתחלה הוא מצלם מהצד את אלפי בני האדם אשר התייצבו לאודישן וגרמו לפקקי תנועה ברחובות סביב האולפן, לאחר מכן הוא מצלם את האנשים אשר אחד אחרי השני נכנסים לאודישן, מדקלמים, מנסים לשיר, לבכות או לצחוק.
מוחסן מחמאלבף עושה סרט "לכאורה פשוט ועני, אך מורכב ומתוחכם להפליא [...] לא תיעודי אבל גם לא בדיוק עלילתי" (פיינרו 6), שבו "מובעת ביקורת על השלטון המוסלמי במולדתו" (צימרמן).

על מנת להבין את הסרט, אנתח אותו בעזרת שתי התיאוריות: אחת של דזיגא ורטוב והשנייה של סאגפריד קראקאור (Siegfrid Kracauer). כמו כן נעזרתי גם בפרסומים אודות הסרט בעיתונות וגם ברעיון שנתן מוחסן מחמאלבף לעיתונאית ישראלית עדנה פיינרו.

מקורות:

גורדון, אברהם. "דברי מבוא אחדים". סרטים 3 (1987): 36-39.
ורטוב, דזיגא. "קולנועיניים. מהפך", "מ'קולנועין' ל'רדיועין'", "האיש עם מצלמת הקולנוע". תרגום: עמינדב דיקמן. סרטים 3 (1987): 40-46.
לובין, אורלי. "תחנת הרוח". העיר (25.07.1997): 66-67.
פיינרו, עדנה. "תיק אישי: מוחסן מחמאלבף". תרבות מעריב (21.01.2000) 6-7.
צימרמן, דנה. "הבמאי האיראני מוחסן מחמאלבף: 'הקרנת סרטי בישראל היא תכסיס פוליטי'". הארץ (22.07.1997).
קליין, אורי. "הרהור צלול". הארץ (11.08.1997): ד4.
Kracauer, Siegfrid. Introdaction. From Caligari to Hitler - A Psychological History of the German Film. 1947. Princeton. N.J.: Princeton U P, 1966. 3-11.

תגים:

איראן · איראני · איסלאם · מוסלמי · דזיגא · ורטוב · מוחסן · מחמאלבף · סינמה · סלאם · קולנועין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""סלאם סינמה" של מוחסן מחמאלבף (תרגיל)", סמינריון אודות ""סלאם סינמה" של מוחסן מחמאלבף (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.