היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון הקניות משקי עמק בית שאן

עבודה מס' 063408

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הארגון והצעת פתרון לירידה בהיקף הקניות.

4,441 מילים ,20 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בארץ קיימים תשעה ארגוני קניות קיבוציים בפריסה אזורית. כל קיבוץ חבר בארגון קניות אזורי אחד. הקיבוצים הם בעלי הארגון ונהנים מיתרונות החברות, הכוללים תנאי סחר משופרים וכן מפעילות פיננסית ומרווחי הארגון. ארגוני הקניות מרכזים פעילות רכש בהיקף שנתי של כ-4 מיליארד ש"ח. מרבית ארגוני הקניות קיימים למעלה מ-50 שנה.
משקי עמק בית שאן הוא ארגון קניות אשר חברים בו 15 קיבוצים מאזור עמק בית שאן. הארגון מעסיק ששה עובדים ורוכש תשומות לקיבוצים בהיקף של 400 מיליון ש"ח בשנה.

בין השנים 1996-2001 ישנה ירידה הדרגתית של %13 בהיקף הקניות העוברות דרך ארגון הקניות משקי עמק בית שאן. קיים יחס ישיר בין פעילות הקניות בארגון לרווחיות הארגון מאחר ובגין קניות הקיבוצים הארגון גובה עמלה מהספקים. ירידת קניות משמעותה ירידת הכנסות מעמלות. כמוכן הקטנת הפעילות השוטפת של הקיבוץ בארגון תקטין את רווחי הארגון מפעילות פיננסית.

פתרון אפשרי לבעיית ירידת הקניות הוא מודל המשלב שלושה מוקדי שינוי וחדשנות בארגון.
א. ניהול ידע - בניית בסיס נתונים על פעילות הלקוחות והקמת אתר אינטרנט דינמי.
ב. תפיסת ערך - האתר שיוקם ישמש כפורטל רכש לכל הקניינים בקיבוצים. כמוכן הארגון ישנה את גישתו אל הקניינים, "לא עוד קניין בטוח אלא לקוח שבע רצון". להגברת הקניות של החבר הבודד הארגון ינפיק כרטיסי אשראי ויקים מועדון לקוחות.
ג. סינרגיה - שילוב של שתי ההצעות הנ"ל באיחוד משותף עם ארגון קניות (או שני ארגוני קניות) נוספים יחזק את ההצעות ויהווה מפתח להצלחה ופתרון.

אין להתעלם מהבעיות הצפויות במימוש הצעות הפתרון. משקי עמק בית שאן הוא ארגון קניות קיבוצי, בעל תרבות ארגונית שאינה ממהרת לבצע שינויים. זה כשלעצמו יוצר בעיה שכן כל הצעות הפתרון מתבססות בראש ובראשונה על שינוי, שינוי מהמצב הקיים והתאמה לסביבה החיצונית. בעיה נוספת היא מדרג ההיררכיה בקבלת החלטות בארגון (ראה נספח א'). החלטות מהותיות על שינויים קריטיים בארגון (למשל מיזוג) חייבות לעבור את הנהלת הארגון, מועצת המנהלים ולבסוף אסיפת בעלי המניות. התהליך הוא ארוך וצפוי למכשולים רבים לאור ניגודי האינטרסים בין בעלי המניות (למשל קיבוצים חזקים כלכלית מול קיבוצים חלשים כלכלית).

על משקי עמק בית שאן להוביל את השינויים הדרושים בהתמודדות מול הנושאים האסטרטגים העומדים בפניו. לדעתי, על דירקטוריון הארגון להוביל את המהלכים בניצוחו של מנכ"ל הארגון. ישיבה על הגדר ואי התמודדות עם השינויים בסביבה הארגונית יביאו בסופו של דבר לקריסתו האיטית והכואבת של הארגון.

ליבת העסקים של הארגון היא פעילות הרכש המבוצעת דרך הארגון. מאחר ומשקי עמק בית שאן הוא ארגון הנותן שירותי רכש, "חומר הגלם" העיקרי שלו הוא הלקוח. אסור להתייחס אליו כמובן מאליו ויש לדאוג לשביעות רצונו היום יומית. רק כך נצליח לשמר אותו נאמן לארגון.

מבחינת סדר פעולות לפתרון הבעיה, ראשית יש לבצע את המיזוג עם ארגון קניות נוסף. לאחר מכן הארגון המאוחד יטפל בנושאי ניהול הידע ותפיסת הערך.

תוכן העניינים:
מנהלים
פרק 1 - רקע - הארגון הנבחר
פרק 2 - הצגת הבעיה
פרק 3 - הצעת פתרון
ניהול הידע
תפיסת הערך
סינרגיה
פרק 4 - קשיים ובעיות בהצעת הפתרון
פרק 5 - סיכום מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח א' - מבנה ארגוני.
נספח ב' - ניתוח SWOT
נספח ג' - מודל PEST

מקורות:

גביש, נ. (1999), "משלבים מערכות - שומרים על הלקוחות", סטטוס, גיליון 102, עמ' 52-53.
דרוקר, פ. (2000), אתגרי הניהול במאה ה21-, תל-אביב, הוצאת מטר.
הורניק, י. (2000), "איך להפוך את הלקוח מקונה מזדמן לשותף?", פורום שיווק, גיליון 508, 11/10/2000.
כהן, א. (1996), "הלקוחות דורשים יותר משירות עם חיוך", סטטוס, גיליון 60, עמ' 18-24.
לונדון, י. (1998), "קהילת הנאמנים - ניסוח חדש של סוגיית נאמנות לקוחות", סטטוס, גיליון 86, עמ' 13-16.
סמואל, י. (1996), ארגונים, מהדורה שניה. תל-אביב, אוניברסיטת חיפה/זמורה ביתן מוציאים לאור.
פיטרס, ט. (1998), חדשנות או למות, תל-אביב, הוצאת מטר.
קוטלר, פ. (2000), קוטלר על שיווק, תל-אביב, מטר הוצאה לאור.
שגב, ע. (1998), אסטרטגיה לחברה רב-עסקית, תל-אביב, האוניברסיטה הפתוחה.
שניידר, ב. ובואן, ד. (1996), שירות מנצח בשוק תחרותי, תל-אביב, הוצאת מטר.
De Wit, B. Meyer, R. (1999), Strategy, Process Content Context, London, International Thomson Publishing Company.
Johne, A. Davies, R. (2000), "Innovation in medium-sized insurance companies: how marketing adds value", International Journal of Bank Marketing, Vol. 18 ,No. 1, pp. 6-14.
Lederer, L.A, Mirchandani, D.A. Sims, K. (1997), "The Link Between Information Strategy and Electronic Commerce", Journal of Organizationl Computing and Electronic Commerce, Vol 7(2), 17-34.
Mintzberg, H. (1990), Strategy Formation: Schools of Thought, in Frederickson, J.W., (Ed), Perspectives on Strategic Management, Harper row, New York.
Morden, T, (1999), An Introduction to Business Strategy, 2nd Ed, London, Mc Graw Hill.
Thompson, B. (1999) "Acquire, grow, and retain profitable customer relationships", CRM INDUSTRY NEWSLETTER, July 1999.

תגים:

אסטרטגיה · נהולית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון הקניות משקי עמק בית שאן", סמינריון אודות "ארגון הקניות משקי עמק בית שאן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.