היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקמת מרכז מידע בנושא פריון

עבודה מס' 063384

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מרכז מידע פיזי ווירטואלי.

6,060 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אי-פריון היא תופעה שכיחה המטרידה כ20%-15% - מהזוגות, ואף שאינה מחלה במובן הרפואי הרגיל, היא גורמת לסבל רב. מסיבות מובנות מעורבים בה גם בני המשפחה הקרובים. לפיכך אף בארץ קטנה כישראל נוגעת בעיית אי-הפריון לעשרות אלפי אנשים. במהלך ההתמודדות עם הבעיה נחשפים בני הזוג לבדיקות ולטיפולים שונים, לרב ללא כל מידע מוקדם בנושא.
לעיתים מתבררת בעיית אי-הפריון עוד בטרם עברו בני הזוג בדיקה או טיפול כלשהם, אך יש שנוקפות שנים עד אשר מאובחנת בעייתם. זוג הנתקל בבעיית פוריות צריך לפנות לרופא מומחה לטיפולי פריון. בהתייעצות עימו יתחיל האבחון ולאחריו הטיפול. תהליך זה כרוך לא רק במאמץ גופני ונפשי, אלא גם בהשקעת זמן וכסף. לכן מוטב להתמצא בסבך הפרטים, הבדיקות, המונחים והטיפולים, כדי להבין טוב יותר את הטיפול המוצע. לעיתים עומדות בפני הרופא מספר דרכים חלופיות, וככל שבני הזוג ידעו יותר ויהיו מעודכנים, כך יקל על הרופא להמליץ בפניהם על טיפול מתאים.

מעבר להתמודדות עם הבעיה עצמה, הרגשות המלווים את בני הזוג הלא פורה - מפח-נפש, דיכאון, תחושת אשם, קנאה ומתחים בחיי הנישואים - אופייניים בכל עת ובכל מקום. (בן-רפאל וזיידמן, 2002).
יתרה מזאת, בן הזוג אשר אצלו אותרה הבעיה עלול להרגיש "כסוג ב'" ולהתקשות בהמשך התפקוד היומיומי, אליו הוא היה רגיל טרם גילוי הבעיה. רגשי נחיתות, תסכול ואשם עלולים ללוות אותו ביתר שאת מעצם הפנמת הידיעה שהוא הגורם לקושי.

זוגות רבים אשר מגיעים לשלב בו הם נתקלים בבעיות פריון נעזרים על מנת לקבל את האינפורמציה הדרושה מספרים העוסקים בנושא, מאתרי אינטרנט שהופכים היום לפופולאריים יותר ויותר וכן מרופא הנשים עצמו. מעט מידע (התחלתי ולא מעמיק) נמצא גם בספרי הריון ולידה.

מרכז המידע אותו אני מציעה להקים אמור לשרת את הזוגות אשר נתקלים בבעיות פריון. שם ימצא כל החומר האינפורמטיבי הדרוש להבנת הבעיות הרלוונטיות, הטיפולים המוצעים, מענה לצרכים הנפשיים\הפסיכולוגיים המלווים זוג בתקופה קשה כזו, הפנייה לגורמים חיצוניים מתאימים, רשימות רופאים\פסיכולוגים מומלצים, מידע לגבי עלויות ופרטים טכניים רלוונטיים.
מרכז מידע זה ייתן מענה מושלם עבור אותם זוגות ויקל עליהם בהבנת הבעיה, הפתרון המוצע וכן כל סיוע אחר לו הם יזדקקו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - בעיות פריון
מהי עקרות
תהליכי האבחון
הטיפולים
פרק ב' - אי פריון ואינפורמציה
פרק ג' - הקמת מרכז המידע לפריון ותרומתו
האתר הפיזי
מיקום האתר
עיצוב וריהוט האתר
שירותי האתר
פיתוח אוספי מדיה והשירותים המוצעים
קריטריונים לפיתוח האוסף
שירותי רפואה ויעוץ אישי
האתר הוירטואלי - האתר ברשת האינטרנט
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בן-רפאל, ציון וזיידמן, דניאל. המדריך המלא לפריון. ירושלים ותל אביב: הוצאת שוקן, 2002.
בר-טוב, אסנת. משתנים רפואיים ופסיכולוגיים המשפיעים על ההתמדה בטיפולי פוריות. רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ח.
הנמן, טליה. התמודדות עם עקרות. רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ד.
חסין, שרית. מרכזי מידע לבריאות הצרכן בישראל 1995-2000. רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשס"ב.
מגידוב, ולרי. אתרי מידע בנושא בריאות ורפואה ברשת האינטרנט במדינת ישראל ניתוח תוכן והערכה. רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשס"ב.

תגים:

מידענות · פריון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקמת מרכז מידע בנושא פריון", סמינריון אודות "הקמת מרכז מידע בנושא פריון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.