היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהומות היהודים בימי טריאנוס

עבודה מס' 063364

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקורות, רקע, מהלך ואופי המרד.

4,219 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

כבר אחרי חורבן הבית הראשון התחילה ההתפשטות היהודית ליב, אולם זה היה רק מרכז יהודי קטן בתפוצות יחד עם היישוב היהודי בבבל. אחרי הכיבושים של אלכסנדר מוקדון במאה ה-ג' לפנה"ס התחילה ירידה מסיבית מחוץ לגבולות ארץ ישראל והישובים בתפוצות גדלו בצורה ניכרת. כיבושי אלכסנדר הגדול הביאו לתופעה חדשה במזרח שהיא השורש העיקרי של הקונפליקט המתמיד בין האוכלוסייה היהודית לבין היוונים. ההלניזציה איחדה את העולם כולו בתרבות שלא התאימה לחיי הדת ולערכים היהודיים. הכיבוש במצרים היה מוצלח וללא מלחמה לכן תופעת ההלניזם במצרים התקבלה במהירות רבה. לאחר מותו של אלכסנדר מוקדון כיבושיו התחלקו בין הדיאדוכים שלו. ארץ ישראל הייתה זירתן של מלחמות רבות בין בית תלמי ובית סלווקוס ויהודים רבים החליטו לרדת מצריימה. אך היהודים הגיעו לשם לא רק מרצון אלא שתלמי ה-א' לקח כעבדים הרבה יהודים למצרים.
בשנת 31 לפנה"ס נשלם הכיבוש הרומי עם נפילתה של מצרים והתחילה הקיסרות הרומית. השלטון הרומי ביסס את מדיניותו על-ידי שיתוף פעולה עם היוונים על חשבון התושבים המקומיים וביניהם יהודי מצרים. התחרות עם היוונים הפכה בשביל היהודים לתנאי בהמשך הקיום של האומה אשר מצאה את עצמה מחוץ לפריבילגיות ונפגעה רבות כתוצאה ממעמדם הגבוה של יווני מצרים תחת חסותם של בני בריתם הרומים.

תוכן עניינים:
מבוא
מקורות למרד היהודים במצרים
פפירוסים
מקורות רומיים
מקורות נוצריים
מקורות יהודיים
הרקע האידיאולוגי ו"היהודים מחללי הקודש"
המסגרת הכרונולוגית
מהלך המרד
אופיו של המרד
מעשי אכזריות
אסטרטגיית המרד
הסיבה ל"מכותיה" של מצרים
תוצאות המרד והשלכות
הנזק ושיקומו
הפקעת רכוש יהודי
משמעות הנצחון
אבדות הצבא הרומי
מסקנות
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

כשר א', "הערות והארות אחדות על מרד היהודים במצרים בימי טריאנוס", ציון מ"א, תשל"ו, עמ' 127-138.
פוצ'י מרינה, "מרד היהודים במצרים בימי טריאנוס הקיסר", מתוך: אומה ותולדותיה, עורך מ' שטרן, חלק א', ירושלים, תשמ"ג, עמ' 125-139.
פוקס א', "מרד היהודים במצרים" (115-117 לסה"נ) לאור הפפירוסים" Aegyptus, 33, 1953, pp. 131-158.

תגים:

רומא · מרד · מרידות · טריאנוס · יוונים · מדירות · מצרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהומות היהודים בימי טריאנוס", סמינריון אודות "מהומות היהודים בימי טריאנוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.